Gå til innhold

Foundation: kost eller hendene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid brukt hendene når jeg påfører foundation, men ser det er mange som kjøper koster. Blir resultatet nevneverdig bedre?

Anonymous poster hash: 4edb7...986
Skrevet

Jeg liker ikke kost. Syns resultatet blir jevnere med fingrene. Med kost følte jeg at jeg fikk striper i ansiktet, at hårene ble mer synlige.

Skrevet

Jeg har alltid påført foundation med fingrene men har nå funnet ut at det har sin fordel å bruke kost. Godt mulig det kommer an på hvilken type foundation man bruker. Jeg bruker en som er ganske dekkende og synes resultatet blir jevnere og mer holdbart når jeg bruker kost. Det er viktig å velge en kost av god kvalitet og rengjøre den jevnlig.

Skrevet

Jeg pleide bestandig å bruke fingrene før, men gikk over til svamp, før jeg gikk over til kost, for så å gå over til svamp igjen. Syns svamp er det som gir jevnest resultat. Kost er det jeg liker minst, da det (som nevnt lenger opp) blir veldig stripete. Fingrene er jeg heller ikke så glad i fordi det blir så klissete.

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig utfra hvilken Foundation du bruker.

Noen Foundation foretrekker jeg å bruke kost på, noen fingrene og

noen bruker jeg Beauty Blender på.

Det har også mye å si hvilken kvalitet og type kost det er syns jeg.

Skrevet

Jeg synes dekkeevnen til foundationen blir bedre om jeg bruker kost, jeg bruker dior nå, men når jeg brukte en fra mac synes jeg resultatet ble bedre om jeg brukte fingrene. Det kommer altså på foundationen, og hvilken kost man bruker. Jeg synes de ikke de ''malepenslene'' er noe særlig bra, liker bedre de som har flat overflate. Duo fibre brush nr. 187 av mac synes jeg er veldig god!

Skrevet

Jeg har prøvd pensel og svamp flere ganger, men faller alltid tilbake til å bruke fingrene.

Med min foundation blir der hvertfall det beste resultatet :)

Skrevet

Bytter mellom kost og svamp. I det siste har jeg bare brukt svamp fra beautyblender, er veldig fornøyd med den. Synes resultatet med svamp blir bedre enn med børste, får ingen linjer og forundation glir rett inn i huden.

Anonymous poster hash: 36698...f65
Gjest BettyBoop
Skrevet

Har alltid brukt hendene når jeg påfører foundation, men ser det er mange som kjøper koster. Blir resultatet nevneverdig bedre?

Anonymous poster hash: 4edb7...986

føler mye av produktet forsvinner i hendene når man bruker henda
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Bruker ofte fingrene, synes resultatet blir like bra som når jeg bruker koster. Det kan også ha noe med å gjøre at jeg er så fryktelig pysete :unsure:, jeg synes at mange koster, og særlig Sigma, er vonde, de stikker og risper i huden. Foruten å bruke fingrene, bruker jeg også ofte Real Techniques "Miracle Complexion Sponge".

Endret av Bea »-(¯`v´¯)-»
Skrevet

Jeg bruker nesten bare kost, Sigma F82. Bruker stort sett lette, tyntflytende foundations. Det går det fort og enkelt og resultatet blir bra.

Skrevet

Før brukte jeg en kost som jeg kjøpte fra H&M, den lagde litt striper i ansiktet. Har gått over til en fra kicks nå, den synes jeg er veldig god :) bruker aldri fingre til fondation, men bruker det noen ganger om jeg bruker concealer.

Anonymous poster hash: 04142...e0a

Skrevet

Nå bruker jeg mineralpudder og derav kost, men da jeg brukte flytende foundation brukte jeg alltid fingrene.

Skrevet

Bruker egentlig ikke foundation, men BB-krem. Til hverdags påfører jeg med kost til en femmer fra eBay (beste kosten jeg har hatt!), får et nydelig resultat som absolutt ikke er stripete! Til fest bruker jeg samme BB-kremen, men med Ecotools Skin perfecting-kosten, da denne gir et mer dekkende resultat.

Har også Beautyblender som jeg bruker sporadisk med diverse foundations når jeg leker meg.

Annonse
Skrevet

Brukte alltid kost før, men klarte å ødelegge den og etter det har jeg brukt fingrene.

Skrevet

Jeg liker ikke å bruke hendene. Resultatet blir langt fra bra på huden min i alle fall. Jeg bruker kost, men har nettopp gått over til sminkesvamp (haha, høres bedre ut på engelsk). Det gir jevnere resultat på meg i alle fall, men bruker ikke foundation lengre. Kun når jeg får skikkelig utbrudd og jeg trenger å dekke til kvisene. Men det skjer sjeldent :)

Skrevet

Fingrene. Det er enklest, raskest og gir best resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...