Gå til innhold

Kroppen forfaller...

Fremhevede innlegg

Gjest tjukka
Skrevet

Jeg har over en periode på et halvt år nå hatt det veldig tøft.

Jeg har blitt psykisk mobbet og ført bak lyset av noen.

Dette har ført til at hverdagen min har blitt alt annet enn gøy. Det har gått ut over mine virkelige venner og kjæreste. Jeg tolket alt som var negativt og spekulerer på alt som blir sagt. Nok om det.

Jeg er av den typen som trøstespiser når noe vanskelig dukker opp. Jeg spiser og spiser... Og slutter å røre på meg. Føler meg sliten bare jeg reiser meg.

Nå har jeg begynt å komme meg litt psykisk. Men jeg klarer ikke å slutte å spise så mye usunt. Jeg vil så gjerne men....

Det må sies at jeg er kraftig og legger på meg veldig lett.

Hva skal til for at jeg klarer å skjerpe meg? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Begynn med å gå deilige kveldsturer nå som det er sommer og lyst.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg har over en periode på et halvt år nå hatt det veldig tøft.

Jeg har blitt psykisk mobbet og ført bak lyset av noen.

Dette har ført til at hverdagen min har blitt alt annet enn gøy. Det har gått ut over mine virkelige venner og kjæreste. Jeg tolket alt som var negativt og spekulerer på alt som blir sagt. Nok om det.

Jeg er av den typen som trøstespiser når noe vanskelig dukker opp. Jeg spiser og spiser... Og slutter å røre på meg. Føler meg sliten bare jeg reiser meg.

Nå har jeg begynt å komme meg litt psykisk. Men jeg klarer ikke å slutte å spise så mye usunt. Jeg vil så gjerne men....

Det må sies at jeg er kraftig og legger på meg veldig lett.

Hva skal til for at jeg klarer å skjerpe meg? Noen tips?

Vær sterk! Vis ovenfor deg selv og andre at du har viljestyrke og at du hever deg over de som har behandlet deg dårlig. Ikke grav deg ned i selvmedlidenhet, det fører ikke noe sted...

Hold deg i form, og bruk litt tid og krefter på å se bra ut. Dette kommer til å gjøre underverker for selvfølelsen din!

Du kan oxo oppsøke psykolog som kan hjelpe deg med den psykiske delen.

Lykke til!

Skrevet

Unngå å kjøpe inn usunn mat. Så spiser du i hvert fall bare sunn mat.

Det der med at du er sliten er helt vanlig når du er utrent. Start veldig rolig med gåturer. Ikke overdriv, da kan det hende at du vil gi opp etter en tur eller to. Ta det med ro, ikke press deg. Så kan det hende at livslysten og formen kommer tilbake.

Men er det veldig alvorlig det du er inne i nå, så kanskje du kan ha utbytte av å snakke med en psykolog. Du vet best selv om dette er noe du klare å løse selv.

Lykke til!

Skrevet

Ta en ting av gangen. Spis hva du vil, men gå en tur per dag - eller to kortere.

Og ta gym ett par, tre ganger i uka - bare lett "vedlikeholdsgymnastikk" på stuegulvet...

Så kan du endre kostholdet - gradvis.

Det kan gå lett og komme av seg selv, når du beveger deg mer. Ha i alle fall ikke dårlig samvittighet - det er drepen og blir bare verre.

Unn deg noe godt, og feit mat og søte saker - men med måte... Overspiser du, så spis sunnere neste dag.

Bare tull å sitte oppgitt over alt du har spist, når det er hva du gjør framover som blir avgjørende for din form og helse. :wink:

Kan hende bør du snakke med legen din, om dine opplevelser. Legen kan henvise deg til psykolog. (Liker du ikke psykologen din, så si i fra - kjemien er viktig for en bra kommunikasjon)

Gjest tusjen
Skrevet
Begynn med å gå deilige kveldsturer nå som det er sommer og lyst.

Er veldig enig i dette... Deilig å gå tur, uansett vær.. Jeg går og filosoferer når jeg er tur :wink: Det er en fin måte å begynne på..

tusjen

Gjest Coolaid
Skrevet

Det at du selv er bevisste på måten du bruker mat på er jo et steg i riktig retning, så du er allerede på gode vei! :klappe:

Kanskje det du aller først skal tenke på, er at du tenker på hvilke følelser du har når du trøstespiser, for ekslempel du er tirst, bekymret osv osv......

Trøstespisisngen gjør jo at du føler deg bedre der og da, og glemmer/legger bort de følelsene som kommer. Istedet for å "hindre" disse følelsene med trøstespising er det en god ide å kjenne etter og begynner å arbeid med følelsene. Trøstespisingen utsetter bare et problem, følesene dukker jo opp senere igjen.......

Ønsker deg lykke til. Har du lyst å ha noen å prate med så send meg et pm.....(lover å svare) Klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...