Gå til innhold

Vondt i hodet etter zumbaøkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. Er det noen som har noen gode råd for å unngå vondt i hodet som følge av trening?

Jeg jobber lange dager og passer på å drikke nok, 1-1,5 liter vann. Sant spise tilstrekkelig. Jeg er gluten-og laktoseintolerant så det blir kanskje litt i underkant lite mat om dagen. Men timen jeg er på er full trøkk og jeg ønsker å gi alt, dessverre resulterer dette i kraftig hodepine :( noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å spise nok og tilføre kroppen energien den trenger.

Hodepinen kan komme av at det plutselig blir mye blod i hodet av økt blodsirkulasjon :)

Varmer du opp greit først?

Anonymous poster hash: 10728...c74

Skrevet

Kan det være dårlig/tett luft i salen som gjør det?

Skrevet

Åå, jeg også får det! Så kan ikke trene skikkelig :( Hodepinen var i 1-2 dager før den gir seg, hjelper ikke så masse med paracet heller.. Bare jeg har ikke noe allergi mot mat da, så jeg spiser jo skikkelig og drikker nok, så vet ikke hvorfor det skjer med meg.

Skrevet

Viktig å spise nok og tilføre kroppen energien den trenger.

Hodepinen kan komme av at det plutselig blir mye blod i hodet av økt blodsirkulasjon :)

Varmer du opp greit først?

Ikke noe mer enn det som er i timen. Men det skal jeg prøve :)

Anonymous poster hash: 10728...c74

Skrevet

Åå, jeg også får det! Så kan ikke trene skikkelig :( Hodepinen var i 1-2 dager før den gir seg, hjelper ikke så masse med paracet heller.. Bare jeg har ikke noe allergi mot mat da, så jeg spiser jo skikkelig og drikker nok, så vet ikke

hvorfor det skjer med meg.

Jeg hørte en gang at det kunne være pga for lite karbohydrater. En trener sa det til meg. Så prøver å drikke en sånn energidrikk før og under men hjelper sjelden:/

Skrevet (endret)

Du drikker for lite vann når du trener? Sjekk urinen din ellers også, er den veldig gul? Da er du dehydrert. Når du spiser mindre, har du også større behov for vann, siden vi også får vann igjennom maten.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Får du i deg nokk salt? Ellers trur jeg du kan teste bytte ut vann mot sportsdrikk av noe slag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...