Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen forskjell på shellac og soak off gel egentlig? Er en av disse sterkere enn den andre, eller er det et merke innenfor en av delen som er sterkere enn andre?

Har en knekt negl (luksusproblem, ja) og lurer på hvordan jeg skal fikse det. Lurte først på falsk tip, med en typ soak off gel/shellac oppå. Men da neglen knakk, dro lakken av litt av øverste laget av neglen ytterst. Så å lime på en tip er kanskje ikke så lurt, mtp. sopp/infeksjon som følge av luft..?

Jeg er hovedsaklig dermed ute etter et alternativ uten falsk tip, tror jeg. Har vært innpå tanken om å prøve silk wrap, å bygge på litt lengde, men det virker ikke så veldig holdbart i lengden.

Jeg har sett at med f.eks Brisa lite gel fra CND kan man "bygge lengde" på negl, og den kan tas av med aceton. Har noen prøvd å gjøre dette? Er denne sterkere enn shellac..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke bygge negler med Shellac, mener jeg. Det er en lakk man lakker neglen med. Jeg brukte en billig gel fra ebay den ene gangen neglen min brakk. La alt for tykt på, så det ble ikke noen pen negl sett forfra, men det funket med dekkende shellac over og den(jukseneglen) måtte gro ut før jeg var kvitt den igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...