Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Beklager, det går ikke. Har man prompa, så har man prompa.

Skrevet
Beklager' date=' det går ikke. Har man prompa, så har man prompa.[/quote']

Øh, der tar du feil. Det er vel på Exchangeservere man kan gjøre dette. Kanskje på Notes også!

Men har mottakker lest mailen så er den lest, ja.

Jeg har dog aldri trengt å gjøre det selv.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Men hvis du har sendt en mail og den ligger på POP/IMAP-serveren til mottakeren. Det er jo innbrudd hvis du går inn på andres mail-servere og fjerner mailene.

Skrevet

Om du har sendt til en på samme Exchangeserver kan du gjøre dette før vedkommende har åpnet mailen sin:

Gå inn i sent items og finn den mailen du ønsker å tilbakekalle og åpne den mailen du har sendt.

Velg Actions i menyen og deretter "recall this message".

Om du har sendt det til noen utenfor samme nett tror jeg ikke det er mulig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk en mail som ble tilbakekallet en dag, den ble sendt fra et annet firma. Jeg hadde lest den først jeg, så da kom det bare en strek over den etterpå hvor det stod den var tilbakekallet. så det går sikkert bra uansett.

Skrevet
Men hvis du har sendt en mail og den ligger på POP/IMAP-serveren til mottakeren. Det er jo innbrudd hvis du går inn på andres mail-servere og fjerner mailene.

Øh, detta hadde du ikke mye peil på. Kanskje like greit å la være å svare da?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
[ på Notes også!

Men har mottakker lest mailen så er den lest, ja.

Tydligvis at ikke du har så mye peil på det her heller, hvis gjest sine erfaringer medfører riktighet. Man kunne visst tilbakekalle mail også etter at mottaker har lest den. Kanskje la være seg å uttale seg du og da?

Skrevet

Har ikke "recall this message" - uner actions jeg..

Så da går det vel ikke for meg..

(kunne jo være greit å vite om det var mulig hvis man har trykker "litt" fort...

Skrevet

Dette er "Oppskriften" i Help for Outlook 2003:

Recall or replace a message you've already sent

Show All

Hide All

This feature requires you to be using a Microsoft Exchange Server e-mail account.

You can recall or replace a message only if its recipient is logged on and using Microsoft Outlook and has not read the message or moved it from their Inbox.

In Mail, in the Navigation Pane (Navigation Pane: The column on the left side of the Outlook window that includes panes such as Shortcuts or Mail and the shortcuts or folders within each pane. Click a folder to show the items in the folder.), click Sent Items.

Open the message you want to recall or replace.

In the message window, on the Actions menu, click Recall This Message.

Note This command does not appear unless you are using an Exchange e-mail account.

Do one of the following:

Recall the message

Click Delete unread copies of this message.

To be notified about the success of the recall or replacement for each recipient, select the Tell me if recall succeeds or fails for each recipient check box.

Replace the message

Click Delete unread copies and replace with a new message.

To be notified about the success of the recall or replacement for each recipient, select the Tell me if recall succeeds or fails for each recipient check box.

Click OK, and then type a new message.

Note To replace a message, you must send a new one. If you do not send the new item (item: An item is the basic element that holds information in Outlook (similar to a file in other programs). Items include e-mail messages, appointments, contacts, tasks, journal entries, notes, posted items, and documents.), the original message is still recalled.

Trodde ikke at det gikk i det hele tatt, men der tok jeg feil. På den annen side, ser ut som om du bør være kjapp og heldig for at det skal funke, siden mottaker må ha Outlook oppe og IKKE lest eller flyttet meldingen. Og mottaker må bruke Outlook, med denne oppskriften. Så det ser ut som noe du kan gjøre hvis du kjenner mottakers epostsystem, ellers er det ikke noen sikker måte.

Testet litt på min egen boks, men har bare sendt til meg selv. Så det ble litt rart. Kan teste litt mer. En av damene på jobben har spurt om dette mange ganger, så kanskje jeg kan fortelle henne at det faktisk går an...

Catzy

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hvis man er idiot bruker man Outlook. Altså dette funker bare hvis du sender til idioter ;).

Beklager hvis noen som bruker Outook føler seg støtt :)

Skrevet
Hvis man er idiot bruker man Outlook. Altså dette funker bare hvis du sender til idioter ;).

Beklager hvis noen som bruker Outook føler seg støtt :)

De vil vel tilgi deg senere når de har fattet hvor skummelt outlook er å bruke ;)

Skrevet

Hva er skummelt med Outlook?

Selv bruker jeg IncrediMail, vet ikke om det er "skummelt"?

Hva betyr forresten "bounce to sender"...?? :oops:

Skrevet

Og oss som får trødd Outlook nedover øra behøver ikke å føle oss støtt altså!

PS: Det er bare de med Exchangeserver som vil kunne gjøre dette - ikke de som popper mailen.

Skrevet

Det meste som Microsoft har laget er fullt av sikkerhetshull, så hverken outlook eller internet explorer er særlig gunstig å bruke. IncrediMail vet jeg lite om, så det kan jeg ikke svare på desverre.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

I likhet med Internet Explorer er det en del sikkerhetshull i Outlook. Stadig tetter dem igjen. Incredimail(så barnslig du er :) ) vet jeg ikke så mye om, men jeg har ikke hørt noe problemer med det programmet og sikkerhet.

Og oss som får trødd Outlook nedover øra behøver ikke å føle oss støtt altså!

Må man så må man. Jeg føler med de som må bruke det.

Skrevet

Er faktisk veldig glad i min Outlook 2003. Den har nå ganske mye innebygd sikkerhet, den stopper bl.a. det meste av script og annen skummel kode*. I tillegg bruker vi en skikkelig anti-virus på mailserveren og på arbeidsstasjonene, og kjører firewalls. I tillegg til å patche både Windows og Office og de fleste andre programmer regelmessig. (Inkl. div. Adobe-programmer.)

Lenge siden jeg brukte noe annet, men siste Outlook-versjon er mye bedre enn andre Outlook-versjoner, og enda bedre enn Outlook Express-versjoner. Brukte Eudora og Netscape-mail for lenge siden, har liksom ikke fristet til å gjøre nye forsøk med andre e-post-lesere.

Catzy

* stopper faktisk "morsomme" animasjoner, og vb-filer jeg sendte internt på huset til andre utviklere også. Litt pes, men føler meg tryggere da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan jeg få svar på Norsk hvor jeg går inn hen?

Skrevet

Norsk versjon:

Åpne mailen

Velg Handlinger i verktøylinja

Velg Kall tilbake denne meldingen

Men som tidligere nevnt, så er det jo ganske usikkert om den faktisk blir tilbakekalt, og de som det mislykkes med, får beskjed om at du har prøvd å tilbakekalle mailen.

(Sånn at hvis man har sendt en mail som ikke skulle vært sendt, og prøver å tilbakekalle og det går feil, så får antagelig mailen du sendte ganske mye mer oppmerksomhet enn ellers...he, he...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...