Gå til innhold

Nabo som slamrer ned dør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor i en vertikaldelt tomannsbolig, og naboens ytterdør er kun ca 1,5 meter fra vår vegg (altså veggen som skiller de to boenhetene fra hverandre). Hver eneste gang naboen går inn eller ut av døra slenger han den igjen med full kraft, noe som medfører at det nærmest rister i huset, og deg klirrer i både vinduer og glass (i vitrineskapet) i stua vår (som er det rommet som er nærmest naboens ytterdør).

Dette er etterhvert blitt et irritasjonsmoment for oss, men vi er litt usikre på om det er ok å si i fra til naboen om dette? Han er en voksen mann (i 40-åra) som bor der alene, så jeg synes i grunnen det er litt merkelig at han ikke forstår av seg selv at man ikke slamrer sånn med dørene...

Ville dere ha sagt i fra??

Anonymous poster hash: 8ecba...ac2

Anonymous poster hash: 36167...5fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvis mannen bor alene, hvor mange ganger pr. dag slamrer den døra?

Skrevet

Nei, så lenge han ikke ofte slamrer med døren om natten, så synes jeg det blir litt voldsommt å klage på dette.

Anonymous poster hash: 1c7be...23b
Skrevet

I sommer har det vel vært 5-6 ganger pr dag (han er mye ute, steller i hagen, ute og sykler osv). Men om vinteren er det vel litt sjeldnere, 2-3 ganger pr dag, kanskje.

Men ok, får se hva andre her eventuelt mener, det er kanskje uakseptabelt å kommentere dette til han, da...

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig å si ifra om dette, da det ikke kan være så gale når han er alene.

Skrevet

Dere slamrer nok like mye med dørene, bare ikke legger merke til det selv.

Skrevet

Slamring med dør kan være ille, men han kunne nok funnet på langt verre ting.

Går qn å si i fra på en fin måte.

Anonymous poster hash: 72bc9...f5f

Skrevet

Hvis du skal si noe, må du i hvertfall si det på en fin, og ikke anklagende måte. Ikke alle er klar over hvor mye de smeller med dørene. Min søster smeller helt sykt, men når vi sier det til henne skjønner hun ikke hva vi prater om. Hun lukker jo døren helt vanlig.

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi tenkte selvsagt å i såfall si det på en fin måte! Vi er opptatt av gode naboforhold, og vil jo i utgangspunktet ikke at en såpass bagatellmessig sak skal ødelegge.

Og til deg over her som mener at vi sikkert slamrer med døra selv også. For det første gjør vi faktisk ikke det, for det å smelle sånn med døra gjør at etterhvert fjæra som regulerer låsen (eller hva det heter, den sommstikker ut på siden av døra, og går inn i døra når man trykker håndtaket ned) ryker. Og da må i såfall hele låsen byttes. Så nei, vi slamrer ikke med døra. For det andre er vår ytterdør helt på motsatt side av naboens vegg, så selv om vi skulle slamre med vår dør, ville det ikke være på langt nær så sjenerende for naboen som det hans slamring er for oss.

Men jeg tror vi har bestemt oss for å bare se det an litt utover høsten, hvor stort problemet egentlig kommer til å være.

Skrevet

Altså vår inngangsdør er omtrent så langt fra naboens del av huset som du kan komme.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Dvs, jeg bryr meg ikke. Vi bor også i tomannsbolig, men horisontaldelt. Naboen under smeller veldig med døren. Det høres godt uansett hvor vi er i leiligheten.

Jeg har andre ting å tenke på iløpet av en dag =)

For alt jeg vet er det små ting som vi gjør som naboen kanskje legger merke til og vurderer å si ifra om, men velger å ikke gjøre det siden vi har et godt naboforhold, og det tross alt ikke er et problem å snakke om.

• Liker 2
Skrevet

Herregud. Seriøst?

Anonymous poster hash: a9114...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...