AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Det var det jeg så i dag. 9 september. Nei, jeg er ikke nødt til å lese om julen 2014, men kan si hva jeg mener Hvert år beg julen tidligere og tidligere. Det er i media, folk klager over butikker osv. Syns det er trist at dere lager en tråd så tidlig. Knapt nok er sommeren over, så starter det. Ja, det er sikkert de som begynner tidlig. Tidlig med ha? Utveksle kakeoppskrifter på julekaker? Jeg kjøper gaver hele året, og legger de i en skuff. Handler på salg og andre tilbud. Jeg klarer det uten at jeg oppsøker hjelp i diverse fora. Ikke publiserer jeg i sosiale medier at det er julegaver. Anonymous poster hash: 25b18...586 2
mercury_ Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Fint at du ikke trenger tips og råd, men vi andre syns det er koselig. Om det fantes en kategori som het "Påsken 2015" eller "Sommerferien 2015" så hadde jge ikke brydd meg om folk ville begynne å diskutere der allerede nå. Hvis du syns vi ødelegger julestemningen din, så er det jo bare å ignorere oss Like mye som du irriterer deg over det, så tar jeg glede av at forumet er åpnet allerede nå. Vi er forskjellige. 7
Juvel Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg ser ikke hvordan meningen din er relevant her, trådstarter. Jul er for mange en interesse utover det å handle julegaver på salg. Skal ikke voksne mennesker få snakke om et tema de interesserer seg for? Kritiserer du da også alle andre tråder hvor dine interesser ikke er i sentrum? Dersom du mener at julen starter nå i september på grunn av dette underforumet, må jeg nok dessverre opplyse deg om at det ikke er hodet ditt som henger helt med. Jobb med deg selv og dette såkalte problemet ditt, så kanskje du kan orientere deg skikkelig i kalenderen vår Endret 9. september 2014 av Juvel 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Helt enig med deg ts. Å snakke om julen nå et like dumt som å stryke bunadskjorten i desember fordi du skal bruke den 17 mai. Men enkelte blir vist helt ifra seg vist de ikke får leve 3 måneder frem i tid, og snakke om det og være helt i ekstase med alt nipset de skal gjøre før den tid. Egentlig synes jeg litt synd i slike mennesker som omtrent dropper en årstid bare fordi de skal planlegge vinteren og julen.Anonymous poster hash: e9deb...c58
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Jeg dropper ikke høsten, høsten er min favorittårstid. Og høsten ender i jul og vinter. Hvordan det skal være trist aner ikke jeg. Ikke ser jeg hvordan det er dumt heller. Og jeg lever ikke 3 måneder frem i tid, jeg koser meg med både høst og jul. Er ikke synd på meg av den grunn Anonymous poster hash: 9464e...db9 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Er det ikke bare å droppe å lese om det? Så kan de som har lyst få diskutere jul så mye de orker? Eller skal et helt forum ta hensyn til at du ikke vil lese om jul enda? Anonymous poster hash: d4382...cce 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 For meg er jul nesten en hobby. Det er noe jeg koser meg med å planlegge hele året. Jeg kommer stadig over den perfekte gave til en eller annen og får gode ideer til ting jeg har lyst å lage/bake og disse samler jeg på. Ting som skal lages krever ofte litt tid, og det ville vært temmelig tåpelig å skulle vente til desember med det, eller? Og i desember har jeg ikke lyst å stresse med noe som helst. Når første søndag i advent ankommer, liker jeg å være ferdig med alle gaver og kalendergaver og vasking. For da kan hele desember brukes til bare kos med ungene, gløgg, pepperkaker, julegrantenning, julekonserter og generell julelykke. Dette er det JEG gjør mens andre halser rundt som hodeløse høns i butikkene og banner over kjøpepress og julestress. Så hvordan eksakt kan det ødelegge DIN juleopplevelse at jeg gleder meg til jul lenge før du tenker på det? Anonymous poster hash: bde3e...cf7 6
Christiania_Oslo Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Jeg bruker tiden på høsten til å lage juleverksted gaver, det tar ikke bare 2dager å strikke 3-4 skjerf vettu. I tillegg liker jeg å plukke kongler og kvister som jeg maler i gull og sølv og bruker som pynt hjemme og på julegavene til folk. Jeg planlegger også litt hva folk skal få,og handler litt på ebay(leveringstidene kan være lange). Allikavel så "dropper"jeg ikke høsten og begynner å pynte til jula nå,men jeg lager det som trenger tid. 1
Kara W Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Helt enig med TS. La oss forby alle diskusjoner om sommerplaner og bikinislanking før i juni! Eller så kan vi som er glad i julen få lov til å være det. 4
spektralkatt Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 å, nå ble jeg skuffet, jeg trodde det var en koselig tråd om juleforbededelser, og så var det bare klaging. huffameg. 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Hvert år er det noen som klager på at julen kommer for tidlig i butikkene osv. Men, samtidig klager de samme om at det er så travelt med alt før jul. Da burde man jo se positivt på at butikkene starter tidlig så man har god tid til å få julen i hus Anonymous poster hash: 43947...b18 5
Miss moneypenny Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Det var det jeg så i dag. 9 september. Nei, jeg er ikke nødt til å lese om julen 2014, men kan si hva jeg mener Hvert år beg julen tidligere og tidligere. Det er i media, folk klager over butikker osv. Syns det er trist at dere lager en tråd så tidlig. Knapt nok er sommeren over, så starter det. Ja, det er sikkert de som begynner tidlig. Tidlig med ha? Utveksle kakeoppskrifter på julekaker? Jeg kjøper gaver hele året, og legger de i en skuff. Handler på salg og andre tilbud. Jeg klarer det uten at jeg oppsøker hjelp i diverse fora. Ikke publiserer jeg i sosiale medier at det er julegaver. Anonymous poster hash: 25b18...586 Buhu så fælt du har det 😭 1
Kara W Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Hvert år er det noen som klager på at julen kommer for tidlig i butikkene osv. Men, samtidig klager de samme om at det er så travelt med alt før jul. Da burde man jo se positivt på at butikkene starter tidlig så man har god tid til å få julen i hus Anonymous poster hash: 43947...b18 Jeg mistenker at de tror at det stresset og maset de opplever i to uker før jul opplever vi i fire hele måneder. Altså at vi bruker tiden fra september til desember på å løpe fra butikk til butikk for å handle gaver, irritere oss over gavepapir som revner på kvelden 23. desember og blir sure over butikken som er tomme for rødkål på morgenen 24, alt uten den minste tid til å kose seg. De tror at juleforberedelser=stress, og evner ikke å se at noen kan synes det er hyggelig. 5
bølla Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Kjære trådstarter, Dette er et underforum på Kvinneguiden. Det står tydelig og klart Julen 2014. Hvis du interesser deg midt i ræ... for dette, så HOPP OVER!! For vi som liker tråden blåser langsomt i dine meninger. Det er faktisk hva jeg gjør på 80% av underforumene som jeg ikke gidder innom. Hvor vanskelig er det liksom??? 3
lillelily Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 For meg er jul nesten en hobby. Det er noe jeg koser meg med å planlegge hele året. Jeg kommer stadig over den perfekte gave til en eller annen og får gode ideer til ting jeg har lyst å lage/bake og disse samler jeg på. Ting som skal lages krever ofte litt tid, og det ville vært temmelig tåpelig å skulle vente til desember med det, eller? Og i desember har jeg ikke lyst å stresse med noe som helst. Når første søndag i advent ankommer, liker jeg å være ferdig med alle gaver og kalendergaver og vasking. For da kan hele desember brukes til bare kos med ungene, gløgg, pepperkaker, julegrantenning, julekonserter og generell julelykke. Dette er det JEG gjør mens andre halser rundt som hodeløse høns i butikkene og banner over kjøpepress og julestress. Så hvordan eksakt kan det ødelegge DIN juleopplevelse at jeg gleder meg til jul lenge før du tenker på det? Anonymous poster hash: bde3e...cf7 Såå enig! Kribler av julefølelse bare av å lese det du skrev, haha :D jul <3
Gjest avocadoen Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Jeg begynner nå siden jeg har mange å gi/lage gave til Elsker julen! Og da kan jeg bruke hele desember bare ved å kose meg mens andre stresser rundt 1
lillelily Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Hvert år er det noen som klager på at julen kommer for tidlig i butikkene osv. Men, samtidig klager de samme om at det er så travelt med alt før jul. Da burde man jo se positivt på at butikkene starter tidlig så man har god tid til å få julen i hus Anonymous poster hash: 43947...b18 Ja! Jeg blir så oppgitt på noen som klager over hvor utrooolig stress og kjas og mas det er før jul! Det blir virkelig hva man gjør det til. Sånn som vi som begynner tidlig og har planlagt alt til minste detalj, og KOST oss med det - vi er nok dem som koser oss mest i november og desember! :D resten får jammen takke seg sjæl! Synes ikke det er noe særlig kjøpepress heller jeg, man kjøper da ikke ting man ikke vil kjøpe uansett?! Ikke MÅ man kjøpe julebrus og julemarsipan i september/oktober heller. All julereklamen og de tidlige varene hører med, synes jeg
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #18 Skrevet 19. september 2014 Glede seg over det som året gir, diskusjonen er grei nok noen starter tidlig og andre blir provosert av det. Må si at jeg gleder meg over alle årstidene og det de bringer med seg. Kan når det er som mørkrest og snøen laver ned i januar/februar tenke gladelig på lysere tider, sol og sommer samt hva skal en gjøre i sommerferien, syns det er greit. Samtidig kan jeg også tenke at det blir fint med påske først og påskeferie til fjells. Når sommeren er på hell tenker jeg på hvor lang tid det er til jul, teller kanskje over dagene på kalenderen og i tankene begynner så smått å legge planer for tiden fremover som kommer. Syns det er veldig greit at noen starter tidlig hvis det passer for dem, planlegge julen/gaver etc tidlig eller bestille sommerferien i desember feks hvis det måtte passe. Anonymous poster hash: 733e7...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå