AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hva er din definisjon på "snobbete"? Det er et par mennesker som kaller meg for "snobbete" (som regel når jeg ikke er i nærheten) - at jeg er snobbete og "Ms. Wannabe perfect", årsaken til dette er at jeg er en såkalt "flink pike" som har oppført meg eksemplarisk og tatt rasjonelle og fornuftige valg i livet. Jeg har alltid vært temmelig rolig av meg og har aldri vært en festløve, foretrekker å kose meg hjemme og de gangene jeg er ute på byen oppfører jeg meg bra, altså drikker meg ikke full og oppfører meg ikke på en måte som vil gjøre meg flau i etterkant. Jeg tar høyere utdanning, en utdanning som vil gjøre meg ettertraktet (dette er en av årsakene til at jeg blir ansett som fornuftig ettersom jeg visste utdanningvalg tidlig og begynte å studere i ung alder). Jeg får en del oppmerksomhet fra menn, men jeg er ikke en person som liker å være i et forhold og roter ikke rundt, så jeg kan være avvisende når noen blir for kontaktsøkende, avviser menn konsekvent ute på byen. Jeg liker å ta vare på meg selv og kle meg pent, trener for å holde meg frisk og rask. Folk oppfatter meg visst også som pertentlig, snakker så "fint" og gjør alt riktig. Selv om folk oppfatter meg på denne måten, betyr det ikke at jeg er "Ms. Wannabe perfect", jeg er bare meg selv og prøver ikke å være noe jeg er. På vors har jeg hørt folk hviske og himle meg øynene når jeg ikke viser interesse for noen som helt tydelig kun er ute etter én ting. Jeg har alltid hatt og kommer aldri til å ha ONS, dette plager visst også noen, jeg er for "perfekt" til å gjøre slikt. Hvorfor er dette et problem, egentlig? Jeg lurer på hva dere mener når dere sier "snobbete" og måte jeg er som person - er det å være snobbete? Anonymous poster hash: d033e...eba 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Prektig var kanskje et beskrivende ord... trenger ikke være noe galt i det Anonymous poster hash: 3356c...7b6 18
Gjest paramount Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Misunnelse har mange ansikter og uttrykkes på mange forskjellige måter Snobbete har ingenting med fornuftig å gjøre mener jeg. Snobbete slik jeg definerer det er folk som kun tar til takke med det aller beste, mye penger og upper-nose... Trodde folk var ferdige med slike begrep jeg men....Jeg blir også kalt snobbete...fordi jeg liker Louis Vuitton, Chanel og Prada...Javel, hvis det gjør meg snobbete...so be it 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Du kan jo virke perfekt og kanskje ikke en som man betror seg til fordi det virker som du aldri gjør noe feil selv... Anonymous poster hash: ba60f...c9e 5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Prektig var kanskje et beskrivende ord... trenger ikke være noe galt i det Anonymous poster hash: 3356c...7b6 Det er mulig jeg er det, men jeg syns det er litt leit at folk skal sette merkelapper på meg (eller noen andre, for den saks skyld), dette er meg og personligheten, jeg prøver ikke å være noe jeg ikke er, slik jeg oppfatter at snobber gjør. Anonymous poster hash: d033e...eba 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes heller du høres kjedelig ut. Anonymous poster hash: 54222...e79 22
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Misunnelse har mange ansikter og uttrykkes på mange forskjellige måter Snobbete har ingenting med fornuftig å gjøre mener jeg. Snobbete slik jeg definerer det er folk som kun tar til takke med det aller beste, mye penger og upper-nose... Trodde folk var ferdige med slike begrep jeg men....Jeg blir også kalt snobbete...fordi jeg liker Louis Vuitton, Chanel og Prada...Javel, hvis det gjør meg snobbete...so be it Nei, jeg ser ikke sammenhengen, akkurat hva er det som gjør meg snobbete, å være pliktoppfyllende (er heller ikke alltid pliktoppfyllende) og oppføre meg bra? At du liker å dyre vesker, trenger absolutt ikke å bety at du er snobbete. Anonymous poster hash: d033e...eba
Sola de Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Stille, sjenerte folk blir ofte oppfattet som snobbete overlegen og arrogant. Ikke noe å bry seg om. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Du kan jo virke perfekt og kanskje ikke en som man betror seg til fordi det virker som du aldri gjør noe feil selv... Anonymous poster hash: ba60f...c9e "Virker" er et viktig stikkord her. Jeg er nok ikke perfekt i mine øyne. Jeg har vært gjennom ting jeg ikke deler med andre, jeg ble mobbet i grunnskolen, hadde selvmordstanker på den tiden og hadde det veldig tøft, jeg har forandret meg en del, men dette er jo ikke noe jeg deler med alle og enhver :-) Anonymous poster hash: d033e...eba
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Du beskriver deg som du er i et jobbintervju, rasjonell, eksemplarisk flink osv.... Mistenker deg egentlig for å provosere oss andre vanlige dødelige... Anonymous poster hash: 3356c...7b6 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes heller du høres kjedelig ut.Anonymous poster hash: 54222...e79 Ja.Anonymous poster hash: c43d1...194 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Hvor du føler at andre hele tiden feiloppfatter hvem du er så får du prøve å åpne deg litt mer for dem. Anonymous poster hash: 54222...e79 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes heller du høres kjedelig ut. Anonymous poster hash: 54222...e79 Det er din mening og du skal selvsagt få lov til å mene det, men jeg oppfatter ikke meg selv som kjedelig kun fordi jeg ikke drikker meg sanseløs og har ONS, jeg har det gøy, men ikke på den måten. Anonymous poster hash: d033e...eba 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Nei, jeg ser ikke sammenhengen, akkurat hva er det som gjør meg snobbete, å være pliktoppfyllende (er heller ikke alltid pliktoppfyllende) og oppføre meg bra? At du liker å dyre vesker, trenger absolutt ikke å bety at du er snobbete. Anonymous poster hash: d033e...eba Beklager, ser det ble en del skrivefeil, dårlige formulering, etc. Gikk litt for fort i svingene. Anonymous poster hash: d033e...eba
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Det er din mening og du skal selvsagt få lov til å mene det, men jeg oppfatter ikke meg selv som kjedelig kun fordi jeg ikke drikker meg sanseløs og har ONS, jeg har det gøy, men ikke på den måten. Anonymous poster hash: d033e...eba Er det ikke hvordan andre oppfatter deg som er problemet ditt, da? Anonymous poster hash: 54222...e79 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #16 Skrevet 9. september 2014 "Virker" er et viktig stikkord her. Jeg er nok ikke perfekt i mine øyne. Jeg har vært gjennom ting jeg ikke deler med andre, jeg ble mobbet i grunnskolen, hadde selvmordstanker på den tiden og hadde det veldig tøft, jeg har forandret meg en del, men dette er jo ikke noe jeg deler med alle og enhver :-) Anonymous poster hash: d033e...eba Ja, det skjønner jeg at har satt sine spor. Jeg er nok litt som deg, minus treningen da. Men jeg har også blitt mobbet og dette tror har gjort at jeg har blitt vant til å klare meg selv og gjøre det JEG vil. Så liker meg ikke på byen og trives i mitt eget selskap. Jeg har også høy utdanning, noe som førte til at jeg alltid hadde jeg en unnskyldning for å slippe å gå på byen/date rundt. Merker at mange synes jeg er kjedelig. Men jeg er ikke så opptatt var å være sosialt kul, men selvfølgelig så føler jeg meg litt utenfor noen ganger... Anonymous poster hash: ba60f...c9e
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Stille, sjenerte folk blir ofte oppfattet som snobbete overlegen og arrogant. Ikke noe å bry seg om. Jeg er nok ikke veldig sjenert, men er avbalansert og rolig som person, men ja, får prøve å ikke bry meg for mye om dette, syns det er leit at folk kaller meg for ms wannabe perfect, det er ganske nedlatende i mine øyne. Anonymous poster hash: d033e...eba
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #18 Skrevet 9. september 2014 Du beskriver deg som du er i et jobbintervju, rasjonell, eksemplarisk flink osv.... Mistenker deg egentlig for å provosere oss andre vanlige dødelige... Anonymous poster hash: 3356c...7b6 Meningen er absolutt ikke å provsere noen, men det er det inntrykket folk har av meg og det de liker å gjøre narr av - at jeg er for pliktoppfyllende, prøver å være perfekt og tror jeg er noe. Anonymous poster hash: d033e...eba
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #19 Skrevet 9. september 2014 Jeg er nok ikke veldig sjenert, men er avbalansert og rolig som person, men ja, får prøve å ikke bry meg for mye om dette, syns det er leit at folk kaller meg for ms wannabe perfect, det er ganske nedlatende i mine øyne. Anonymous poster hash: d033e...eba Det nedlatende her er wannabe, ikke sant? For du er perfekt, du prøver jo ikke Anonymous poster hash: 3356c...7b6 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #20 Skrevet 9. september 2014 Hvor du føler at andre hele tiden feiloppfatter hvem du er så får du prøve å åpne deg litt mer for dem. Anonymous poster hash: 54222...e79 Jeg er bare meg selv, men jeg får ikke akkurat lyst til åpne meg for mennesker som snakker slikt om meg. :-\ Er det ikke hvordan andre oppfatter deg som er problemet ditt, da? Anonymous poster hash: 54222...e79 På en måte, og ikke bare det, men noen liker å gjøre narr av det, gjør meg til en skyteskive på grunn av den jeg er, eller den de oppfatter jeg er. Anonymous poster hash: d033e...eba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå