AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Dersom to samboere har ulik økonomi og ulik egenkapital, er den vanlige løsningen meg bekjent å kjøpe seg inn ulike andeler. I Sverige har de noe som kalles reverslån. Dette innebærer etter det jeg forstår at den med mest egenkapital låner ut deler (halve) sin egenkapital til den som har minst, slik at de får kjøpt seg inn med 50/50. Jeg har imidlertid aldri hørt om det her. Har noen vært borte i noe slikt, og ser noen åpenbare fordeler/ulemper med dette?Anonymous poster hash: b0690...ae7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Da må du se på risikoen ved å låne penger bort uten sikker sikkerhet. Anonymous poster hash: 158af...559
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Dette er jo noe dere kan detaljere i en samboeravtale. Vi er i et slikt tilfelle. Jeg gikk inn med mer egenkapital, men vi eier 50/50. Løsningen da er jo bare at den ene betaler ned mer på lånet, dvs lånet deles inn ift eierbrøk. I vårt tilfelle har jeg kun 43% av lånet, han har resten. Dette må avtalespesifiseres med samboeravtale når dere kjøper noe sammen. Da sikrer du at du går ut med mer penger om det blir brudd og dere må selge.Anonymous poster hash: 85e23...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå