Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang jeg var i utlandet så fikk jeg 2000 minus på visakortet, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, jeg hadde jo nok penger på det. Nå skal jeg snart til utlandet igjen, hvordan kan jeg unngå å få minus igjen? Finnes det noen andre løsninger. Kredittkort har jeg aldri hatt, tør ikke å ha det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo beregne å ha nok penger på kortet? Visa har muligheten til å trekke beløpet flere dager i etterkant av kjøpet, og derfor kan du ende opp med minus.

Anonymous poster hash: cb769...56e
Skrevet (endret)

Går du i minus har du ikke hatt nok penger. Enkelt og greit. Noen steder trekker ikke pengene med en gang, og dermed har du mer på konto enn du i realiteten skulle hatt. Dette er ting du må ta høyde for. Skriv ned alt du kjøper, hvis du ikke greier å holde oversikt ellers.

Endret av Lista
Skrevet

Hvs mener du med at du hadde nok penger? Er det noen av kjøpene du mener ikke stemmer?

Hvordan holder du oversikt hjemme?

Nå har jeg ca saldo i hodet. Dvs vet beløp på konto og trekker mentalt fra før hvert kjøp/uttak. Men da jeg var ung og mer uerfaren (og ikke hadde nettbank. Og derfor måtte ta en måned i gangen), noterte jeg ca saldo på en lapp i lommeboka (begynte på ny lapp for h er gang jeg fikk kontoutskriften).

Anonymous poster hash: cc777...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...