AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 jeg har igjen 250 som skal dekke mat ut denne uka og 500 for neste uke, og 500 til uka etter. hva i alle dager kjøper man da? kan nevne det jeg har *i skapet havregryn puffet ris sauser risengrynsgrøt (men da må jeg kjøpe melk) litt nudler, ris og pasta *i kjøleskap fiskeboller poteter litt ymse grønnsaker som squash, sukkererter og snackgulrøtter pålegg *i fryser litt fryste grønnsaker 1 svinestaklets (som snitzel) noen pølser fryste brokkolitopper lungemos (ja jeg elsker det!) et par laksefileter det er jo en del mat dette, men jeg sliter så med å finne på noe godt ut av det. blir liksom bare helt vanlige middager som jeg har spist så alt for mye av. krydder har jeg noe av (usikker på hva akkurat nå) å så har jeg te som jeg tenkte jeg skulle drikke isteden for å kjøpe kapsler til kaffemaskinen når det er tomt. standard ting jeg alltid har er melk, det klarer jeg meg ikke uten. har ingen regninger som skal betales. jeg må i tilleg ha lunsj til jobb. helst noe som kan lages dagen før, ellers frister det å sove litt ekstra for så å kjøpe på jobb (jobber i matbutikk så fristelsen er stor) Anonymous poster hash: 69427...852
eglikarsaft Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Du har grønnsaker og laks det blir laksewok med ris eller nudler til + krydder eller saus. Poteter, gulrøtter og fiskeboller i hvit saus. Av havregrynene lager du grøt, dette kan du ta med på jobb også, noe som metter godt og vil holde deg unna fristelser på jobb
Gjest Inggolf Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 (endret) Hva i alle dager du skal kjøpe, spør du! ...er du seriøs? Du har jo masse hjemme allerede jo, pluss nok av penger til å ikke være nødt til å tenke sååå nøye igjennom hver bidige pris på tingene du vil ha/trenger....du har mange ganger mer enn det jeg har, og jeg klarer meg helt fint! Hold deg unna Meny og Ultra så går dette så bra så! Endret 9. september 2014 av Noz 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Hva i alle dager du skal kjøpe, spør du! ...er du seriøs? Du har jo masse hjemme allerede jo, pluss nok av penger til å ikke være nødt til å tenke sååå nøye igjennom hver bidige pris på tingene du vil ha/trenger....du har mange ganger mer enn det jeg har, og jeg klarer meg helt fint! Hold deg unna Meny og Ultra så går dette så bra så! ja å noen har det mange ganger bedre enn meg, men klager jeg på det? nei! så slutt å vær så muggen. ikke alle har fått det inn med teskje hvordan økonomi fungerer, jeg har vært så "heldig" at jeg har måttet finne ut av det selv uten hjelp fra mamma eller pappa. så før du dømmer meg så kan du jo tenke på at noen faktisk ikke har vært så heldige å ha noen som kan lære bort sånne ting. jeg går i minus hver mnd, så JA jeg er seriøs! skal du ikke svare skikkelig på mitt spm så la vær å svare. derfor spør jeg om tips! Anonymous poster hash: 69427...852
Gjest Inggolf Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 ja å noen har det mange ganger bedre enn meg, men klager jeg på det? nei! så slutt å vær så muggen. ikke alle har fått det inn med teskje hvordan økonomi fungerer, jeg har vært så "heldig" at jeg har måttet finne ut av det selv uten hjelp fra mamma eller pappa. så før du dømmer meg så kan du jo tenke på at noen faktisk ikke har vært så heldige å ha noen som kan lære bort sånne ting. jeg går i minus hver mnd, så JA jeg er seriøs! skal du ikke svare skikkelig på mitt spm så la vær å svare. derfor spør jeg om tips! Anonymous poster hash: 69427...852 Jeg tror ikke det er jeg som er den muggene her Jeg har virkelig verken dømt deg eller klagd jeg da. Hold deg oppdatert på mattilbud på de forskjellige butikkene for.eks via appen som heter mattilbud. Vet at en pakke 500 gram med pasta koster 3 kroner på Rema, mens en 500 gram pakke grønsaker kostr 8 kroner på Coop Prix så da kan du jo ha masse tilbehør til litt dyrere ting, som fisk/kjøtt 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Kjöp en pose gulerötter og lag deg gulrot suppe. Anonymous poster hash: 728c8...2f5
Gjest Lille-pus Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Ertesuppe er snadder, og da trenger du en svineknoke (fritt valg mellom saltet eller røket. Jeg foretrekker den som er røket) og en pakke tørre gule erter, en løk og gulerøtter etter smak. Litt buljongpulver er fint å ha om man ikke har kraft i fryseren, men vi tar utgangspunkt i at du må kjøpe en pakke bujongpulver. Krydder er timian, så om du ikke har i hus så trenger du en pakkse tørket timian. Vær foriktig med saltet når du bruker puljong. Svart pepper (malt) skal også oppi etter smak. Med dette har du masse hjemmelaget ertesuppe, og det er både mettende, godt og varm mat. Deler du opp et par rå poteter og har oppi mot slutten av koketiden så er det mye mat i ertesuppen. Fårikålkjøtt ligger på rundt 50 kroner kiloen, og et kålhode er overkommelig. Hel pepper og litt salt + en ss hvetemel mellom lagene om du er vant til det. Og så har du fårikål for flere dager. Ikke kjøp en hel kilo kjøtt, det blir fryktelig mye fårikål av en hel kilo kjøtt. Laksewok er et supert forslag, havregrøt er både godt, mettende og gir deg energi lenge. Risgrøt passer da supert en av dagene, gjør det ikke? Dette skal gå fint. Tilbudsavisene finner du på nettet også. Du trenger ikke laste ned en app om du ikke føler for det.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Kjöp en pose gulerötter og lag deg gulrot suppe. Anonymous poster hash: 728c8...2f5 er det godt? Anonymous poster hash: 69427...852
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Ertesuppe er snadder, og da trenger du en svineknoke (fritt valg mellom saltet eller røket. Jeg foretrekker den som er røket) og en pakke tørre gule erter, en løk og gulerøtter etter smak. Litt buljongpulver er fint å ha om man ikke har kraft i fryseren, men vi tar utgangspunkt i at du må kjøpe en pakke bujongpulver. Krydder er timian, så om du ikke har i hus så trenger du en pakkse tørket timian. Vær foriktig med saltet når du bruker puljong. Svart pepper (malt) skal også oppi etter smak. Med dette har du masse hjemmelaget ertesuppe, og det er både mettende, godt og varm mat. Deler du opp et par rå poteter og har oppi mot slutten av koketiden så er det mye mat i ertesuppen. Fårikålkjøtt ligger på rundt 50 kroner kiloen, og et kålhode er overkommelig. Hel pepper og litt salt + en ss hvetemel mellom lagene om du er vant til det. Og så har du fårikål for flere dager. Ikke kjøp en hel kilo kjøtt, det blir fryktelig mye fårikål av en hel kilo kjøtt. Laksewok er et supert forslag, havregrøt er både godt, mettende og gir deg energi lenge. Risgrøt passer da supert en av dagene, gjør det ikke? Dette skal gå fint. Tilbudsavisene finner du på nettet også. Du trenger ikke laste ned en app om du ikke føler for det. wow takk! Anonymous poster hash: 69427...852
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 er det godt? Anonymous poster hash: 69427...852 Hjemmelaget gulrotsuppe med ingefær er helt fantastisk. Kok opp vann med en bulgjongterning. Kutt opp gulrøtter(løk hvis du ønsker), noen biter fersk ingefær.Dette koker du mørt så tilsetter du noe av bulgjongvannet og moser dette med stavmikser. Kan også toppes med en kladd med creme fraiche Anonymous poster hash: d50a7...fb9 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Hjemmelaget gulrotsuppe med ingefær er helt fantastisk. Kok opp vann med en bulgjongterning. Kutt opp gulrøtter(løk hvis du ønsker), noen biter fersk ingefær.Dette koker du mørt så tilsetter du noe av bulgjongvannet og moser dette med stavmikser. Kan også toppes med en kladd med creme fraiche Anonymous poster hash: d50a7...fb9 det hørtes hvertfall godt ut! skal prøves! Anonymous poster hash: 69427...852
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 det hørtes hvertfall godt ut! skal prøves! Anonymous poster hash: 69427...852 Det kan virkelig anbefales Anonymous poster hash: d50a7...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå