AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Jeg er student, og har derfor ingen inntekt enda. Jeg får omskolering dekket av nav i tre av fire år. Jeg ønsker meg veldig en hytte, og har funnet en som koster omtrent 350 000. Er det realistisk å kjøpe hytte nå, er det noen der ute som har gjort det samme og fått det til? Det er jo ikke store ekstrautgiften i måneden... Noen gode råd om hvordan jeg kan få til dette? Anonymous poster hash: eb170...cf8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Jeg ønsker meg noen gode råd, er det noen der ute som kan gi meg noen gode råd? Anonymous poster hash: eb170...cf8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Kan du ikke få time hos en rådgiver i bank, og få veiledning der ut i fra din økonomiske situasjon, samt regler og prosesser? Anonymous poster hash: 8de15...146 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Ikke kjøp hytte. En hytte er en overraskende stor utgiftspost, for du må reise dit og vedlikeholde den. Det er bedre å bli medlem i DNT, da har du tilgang på mange ulike hytter i hele landet uten å behøve å vedlikeholde noe. Anonymous poster hash: e0a2d...706 2
Myrthel Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Det kommer jo helt ann på situasjonen din. Bor du gratis hos dine foreldre? Leier du/eier du? Har du barn? Spørsmålet er vel ikke hvor dyr hytta er, men hvor mye du har til overs hver mnd. NÅ, og kan bruke på hyttelån. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Jeg er alenemor, og savner hyttelivet. Å kunne ta med datteren min på hytten. Jeg har hvert år hatt råd til sydenferie til ca 20 000 pluss brukt 10 - 12 000 mens vi har vært på sydentur, til restaurant, shopping etc. Så jeg tror at jeg kunne ha hatt råd til et par tusenlapper ekstra i måneden om jeg virkelig vil. Jeg vet at jeg kan melde meg inn i DNT osv, men hyttene er jo så skitne, og jeg vil ha noe som er mitt eget for en gangs skyld... Anonymous poster hash: eb170...cf8
super-s Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Kan du ikke se om det finnes hytter til leie? Morfar leide en liten hytte i bymarka i byen hvor vi bor, og jeg tror det var ganske billig! 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Jeg er alenemor, og savner hyttelivet. Å kunne ta med datteren min på hytten. Jeg har hvert år hatt råd til sydenferie til ca 20 000 pluss brukt 10 - 12 000 mens vi har vært på sydentur, til restaurant, shopping etc. Så jeg tror at jeg kunne ha hatt råd til et par tusenlapper ekstra i måneden om jeg virkelig vil. Jeg vet at jeg kan melde meg inn i DNT osv, men hyttene er jo så skitne, og jeg vil ha noe som er mitt eget for en gangs skyld... Anonymous poster hash: eb170...cf8 Om drømmen er hytte burde du jo ha spart de 30000 pr år i stedet for å prioritere sydenferie.Anonymous poster hash: 9ecdd...dc6 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Om drømmen er hytte burde du jo ha spart de 30000 pr år i stedet for å prioritere sydenferie.Anonymous poster hash: 9ecdd...dc6 Det er nettopp det jeg har tenkt å spare inn på, blant annet. Neste år blir det nok heller spart penger på sommeren enn brukt penger. Anonymous poster hash: eb170...cf8
Fjompen Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Jeg ønsker meg noen gode råd, er det noen der ute som kan gi meg noen gode råd? Anonymous poster hash: eb170...cf8 Det er ikke realistisk å anta at du får et banklån på 350 000 til en hytte når du ikke har inntekt. Å eie hytte kan sammenlignes med å ha et sort hull som du med jevne mellomrom dumper til dels store pengesummer nedi. Mye mer enn du i utgangspunktet så for deg. Jeg støtter den over her som nevner leie av hytte.Mange hytter leies ut på åremål, slik at du kan bruke den "ikke store ekstrautgiften" til å finne ut om du trives med hyttelivet og om du har råd til det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Det er ikke realistisk å anta at du får et banklån på 350 000 til en hytte når du ikke har inntekt. Å eie hytte kan sammenlignes med å ha et sort hull som du med jevne mellomrom dumper til dels store pengesummer nedi. Mye mer enn du i utgangspunktet så for deg. Jeg støtter den over her som nevner leie av hytte.Mange hytter leies ut på åremål, slik at du kan bruke den "ikke store ekstrautgiften" til å finne ut om du trives med hyttelivet og om du har råd til det. Jeg har arbeidsavklaringpenger, som regnes som inntekt... Utdannelsen tar noen år, men det er en utdannelse som gir sikker jobb og god inntekt. Man er ikke evig student, og som jeg har regnet, på det beløpet jeg ville ha lånt, måtte jeg ha betalt omtrent 1800 i måneden. Det tror jeg at jeg kunne ha betjent.Anonymous poster hash: eb170...cf8
Pinkee Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Klart du kan klare det, hvis du vil. men, du sier du har nav-støtte i 3 av 4 studieår, hvor skal du ta penger fra til siste året? Du har jo feks mulighet til avdragsfrihet på lånet mens du studerer. Ingen her kan love deg lån, det må banken gjøre. Så bestill deg time hos din rådgiver. Da får du de svarene du trenger. Evnt kan du kontakte flere banker.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Klart du kan klare det, hvis du vil. men, du sier du har nav-støtte i 3 av 4 studieår, hvor skal du ta penger fra til siste året? Du har jo feks mulighet til avdragsfrihet på lånet mens du studerer. Ingen her kan love deg lån, det må banken gjøre. Så bestill deg time hos din rådgiver. Da får du de svarene du trenger. Evnt kan du kontakte flere banker. Setter til side 4000 per måned hvert år. Da har jeg nok til siste året.Anonymous poster hash: eb170...cf8 1
Gjest Iben Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 (endret) Kanskje det finnes noen med hytte der ute som ønsker seg en student? Har du tenkt på det? Endret 21. september 2014 av Iben
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Kanskje det finnes noen med hytte der ute som ønsker seg en student? Har du tenkt på det? Forsto ikke helt hva du mente der...?Anonymous poster hash: eb170...cf8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Jeg har arbeidsavklaringpenger, som regnes som inntekt... Utdannelsen tar noen år, men det er en utdannelse som gir sikker jobb og god inntekt. Man er ikke evig student, og som jeg har regnet, på det beløpet jeg ville ha lånt, måtte jeg ha betalt omtrent 1800 i måneden. Det tror jeg at jeg kunne ha betjent.Anonymous poster hash: eb170...cf8 Det holder ikke å tro at du kan betjene set. Du må VITE at du kan betale det. Også som flere nevner. Alle de ekstra utgiftene man ofte glemmer å ta med i regnestykket.Anonymous poster hash: aefd8...2ef 1
Cata Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Jeg mener det ikke er realistisk nå. Spar pengene som du mener å ha til overs i noen år til du får fast jobb, og DA kan du revurdere det. Da vil du også ha en viss EK å skyte inn slik at det blir enklere å få lån. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå