Gå til innhold

Vanskelig huseier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg prøver meg her inne jeg om det er noen som vet mye om dette. (Lang post)

For 3 mnd siden flyttet vi inn i ny leilighet, kjempefin og stor for oss. Det var ikke lov å ha bil, for det ville de ikke ha i sin oppkjørsel, og det var veldig viktig for dem at vi var rolige, og at vi ikke har kjæledyr. Helt greit, og det er vi. Så flyttet vi inn.

Fra første stund har det vært et sabla bråk ovenifra. Huseieren har 4 barn på 4, 6, 8 og 12 år. Og alle disse liker å springe kappløp over gulvet, det høres ut som Simba blir drept av gnuer her altså. Og det knirker noe helt forferdelig i taket, så det skjærer i ørene.

Vi har tatt dette opp med huseieren, og hun sier hun skal forsøke å få de til å ikke springe. Hver morgen våkner vi kl kvart over 7, da ungene skal på skolen, og liker å springe over parketten, ikke en gang, men gjerne en halvtime i gangen. Vi holder på å bli gale gaah.gif

I helgene er alle oppe senest kl 8 og liker gjerne å trampe og hoppe oppe. 5 av lyspærene på stua har kapitulert etter dette, og jeg blir like forbanna hver gang det skjer, da jeg liker å sove lenge i helgene, men dette er da KLIN umulig. Jeg har marsjert opp til de og sagt i fra, og det blir da stille, helt til dagen etter. Jeg har sagt i fra flere ganger, men det er bare på-igjen etterpå eller dagen etter.

HVA kan vi gjøre, det er ikke til å leve med! Har vi noen rettigheter? Vi ble ikke informert om at vi må ha hørselsvern for å sitte å lese (Vi er begge studenter), og jeg har måttet gå til innkjøp av Sov-i-ro for å sove, men jeg synes ikke det er riktig at man skal måtte innrette seg helt etter huseier. Vi betaler tross alt nesten 11 000 kr i mnd for å bo her, men vi kan ikke ha fest, ikke ha bil. Ikke ha kjæledyr. Det er nesten som å bo med mamma igjen.

Er det noen som har tips?

Anonymous poster hash: bfccb...ccc
Skrevet

Hei, jeg prøver meg her inne jeg om det er noen som vet mye om dette. (Lang post)

For 3 mnd siden flyttet vi inn i ny leilighet, kjempefin og stor for oss. Det var ikke lov å ha bil, for det ville de ikke ha i sin oppkjørsel, og det var veldig viktig for dem at vi var rolige, og at vi ikke har kjæledyr. Helt greit, og det er vi. Så flyttet vi inn.

Fra første stund har det vært et sabla bråk ovenifra. Huseieren har 4 barn på 4, 6, 8 og 12 år. Og alle disse liker å springe kappløp over gulvet, det høres ut som Simba blir drept av gnuer her altså. Og det knirker noe helt forferdelig i taket, så det skjærer i ørene.

Vi har tatt dette opp med huseieren, og hun sier hun skal forsøke å få de til å ikke springe. Hver morgen våkner vi kl kvart over 7, da ungene skal på skolen, og liker å springe over parketten, ikke en gang, men gjerne en halvtime i gangen. Vi holder på å bli gale gaah.gif

I helgene er alle oppe senest kl 8 og liker gjerne å trampe og hoppe oppe. 5 av lyspærene på stua har kapitulert etter dette, og jeg blir like forbanna hver gang det skjer, da jeg liker å sove lenge i helgene, men dette er da KLIN umulig. Jeg har marsjert opp til de og sagt i fra, og det blir da stille, helt til dagen etter. Jeg har sagt i fra flere ganger, men det er bare på-igjen etterpå eller dagen etter.

HVA kan vi gjøre, det er ikke til å leve med! Har vi noen rettigheter? Vi ble ikke informert om at vi må ha hørselsvern for å sitte å lese (Vi er begge studenter), og jeg har måttet gå til innkjøp av Sov-i-ro for å sove, men jeg synes ikke det er riktig at man skal måtte innrette seg helt etter huseier. Vi betaler tross alt nesten 11 000 kr i mnd for å bo her, men vi kan ikke ha fest, ikke ha bil. Ikke ha kjæledyr. Det er nesten som å bo med mamma igjen.

Er det noen som har tips?

Anonymous poster hash: bfccb...ccc

Ops! Postet i feil emne!

Skrevet

Har ikke så mye å komme med, men du kan lese på leieboerforeningen.no.

De kan du også kontakte hvis du har spørsmål ang. leieforhold osv.

Skrevet

Ikke lov å ha bil?

Ville tenkt meg om før jeg flyttet inn til noen med en såpass merkelig holdning.

• Liker 2
Skrevet

Ha en helt syk fest :D hvis dem klager så svarer du bare "skal se hva jeg kan gjøre med det"

• Liker 2
Skrevet

Du har lov til å ha bil. Du har lov til å ha fest, bare følg de normale nattero reglene. Start å oppføre dere som om dere bor der, og se etter et nytt sted å bo

Anonymous poster hash: bd4e2...c31

Skrevet

Det er jo ikke noe å gjøre med det. De har barn, barn bråker. Du kan ikke forvente at det skal være stille med mange barn. Jeg ville flyttet.

• Liker 1
Skrevet

hvis det er viktig for dere med ro bør dere se dere om etter noe annet. barn er tidlig oppe og de lager mye lyd. jeg bor selv i kjellerleilighet med en barnefamilie over. det er ganske lytt her også, men leiligheten min er bare under en viss del av huset. hører at de løper på gulvet, slåss (høres sånn ut) osv., men blir ikke plaget av det. våkner ikke av dem om dem er tidligere oppe enn meg. det er jo veldig spesielt av dem å si at dere ikke får lov til å ha bil eller invitere venner til fest. jeg forstår at de vil ha rolige folk som ikke inviterer til fest hver helg, men det bør jo være greit å få lov til å feire bursdagen sin for eksempel.

• Liker 1
Skrevet

inviter huseier ned til dere mens barna herjer oppe. Si klart i fra at dette ikke kan fortsette fordi det må kunne forventes at man tar hensyn til sine naboer. Om det ikke hjelper, er det bare å bli ekstremt barnslige og spille heavy metal på full guffe eller invitere til en høylytt fest som varer ut i de små timer.

Og gi blaffen i de tåplige reglene deres. Dere betaler leie for å bo der og da må dere få lov til nettopp det: å bo.

Skrevet

For å si det slik, jeg bodde med en kamerat før. Han hoppet hardt med sko på inne i stua fordi han synes det var gøy. Da sa jeg klart i fra at sånn gjør man ikke av hensyn til våre naboer. Jeg hadde forventet det samme av andre naboer også, uansett om man leier eller eier.

Anonymous poster hash: 065f4...da9
Skrevet

For å si det slik, jeg bodde med en kamerat før. Han hoppet hardt med sko på inne i stua fordi han synes det var gøy. Da sa jeg klart i fra at sånn gjør man ikke av hensyn til våre naboer. Jeg hadde forventet det samme av andre naboer også, uansett om man leier eller eier. Anonymous poster hash: 065f4...da9

Veldig godt skrevet.

Anonymous poster hash: afdcc...6d3

Skrevet

Hvordan går det, TS? Blir det fest i helgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...