*Lene* Skrevet 25. juli 2004 #21 Del Skrevet 25. juli 2004 :o Grøss... Hadde nok aldri gått tilbake igjen på jobben etter en slik ubehagelig episode! Selv er jeg overbevist om at det finnes mye mellom himmel og jord. Har opplevd noen uforklarlige episoder selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 25. juli 2004 #22 Del Skrevet 25. juli 2004 Sitter med gåsehud jeg' date=' lythande! :oops:[/quote'] Selv har jeg sett et spøkelse er jeg blitt fortalt. I det huset som ble bygget over det som ble revet (det med lyset). Da jeg og min eldre kusine gikk i trappen til kjelleren hadde det gått en dame i brunt eller grått forbi oss - dette hadde jeg fortalt til mamma og pappa, men det var ingen dame i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. juli 2004 #23 Del Skrevet 25. juli 2004 Selv har jeg sett et spøkelse er jeg blitt fortalt. I det huset som ble bygget over det som ble revet (det med lyset). Da jeg og min eldre kusine gikk i trappen til kjelleren hadde det gått en dame i brunt eller grått forbi oss - dette hadde jeg fortalt til mamma og pappa' date=' men det var ingen dame i huset.[/quote'] :o Det eneste uforklarlige jeg kan huske, var at jeg hørte noen hviske navnet mitt en kveld jeg var ute for mange år siden, men det var ingen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 25. juli 2004 #24 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg har opplevd flere ting, som f.eks. da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa eller når jeg er på besøk og det ikke er noen hjemme så er jeg aldri alene i huset. Det er noen der som passer på oss. Mamma påstår at der er mormoren hennes altså min oldemor, jeg kan faktisk tro på det. Eller som når jeg er hjemme alene her og hører det gå noen oppe i andre etasjen og jeg vet at onkelen til Berilac ikke er hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. juli 2004 #25 Del Skrevet 26. juli 2004 :o Grøss... Hadde nok aldri gått tilbake igjen på jobben etter en slik ubehagelig episode! Selv er jeg overbevist om at det finnes mye mellom himmel og jord. Har opplevd noen uforklarlige episoder selv! Men så lenge det ikke oppleves "ondt", da? Som regel er det eneste en har å frykte er frykten selv. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. juli 2004 #26 Del Skrevet 26. juli 2004 Uansett, jeg tror aldri det er noe vondt i et gjenferd, men hadde nok blitt litt skremt om jeg hadde opplved noe i den dur ja Jeg tror ikke det finnes noe mer vondt/ondt i gjenferd/spøkelser enn det finnes i levende mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 26. juli 2004 #27 Del Skrevet 26. juli 2004 Men så lenge det ikke oppleves "ondt", da? Som regel er det eneste en har å frykte er frykten selv. :-) Sant som du sier. Er frykten man er redd! Ihvertfall i mitt tilfelle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 1. august 2004 #28 Del Skrevet 1. august 2004 Tanten min bor i Frankrike, og har flere ganger opplevd heller skumle episoder i huset hun bor i, som stammer fra 1700- tallet. Selv har jeg også merket ubehag i ett bestemt rom i det huset (lyset slukket seg av og på uten at jeg var i bryteren feks.), og det samme har flere av hennes gjester gjort (hvor hun har fått tilbakemeldinger). Slikt skremmer meg, det må jeg innrømme, og jeg gremmes hver gang jeg setter min fot innenfor huset, og spesielt det bestemte rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 10. november 2004 #29 Del Skrevet 10. november 2004 huh, det er visst ikke lurt å lese slikt klokka halv fem nattestid.... Min onkel hadde opplevd noe rart noe eigang, for mange år siden, da han var ung.. Han og noen venner hadde vært på telttur ute på ei lita øy, og skulle kose seg. Ikke langt unna lå det ruiner av en gammel prestebolig, noe de ikke tenkte så mye på der og da.. Men da kvelden kom, og de satt rundt bålet, fikk en av de plutselig øye på en slags gråaktig skapning inni ruinene, og da de gikk bort for å se nærmere, så de en utydelig skygge gli nedover veien, med en gammeldags prestekrage på.... De ble selvfølgelig livredde og dro hjem samme kvelden... *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2004 #30 Del Skrevet 10. november 2004 Ikke greit å lese dette klokka syv om morgenen. kom noen inn i rommet og jeg skvatt skyhøyt :oops: Jeg tror slike ting kan finnes, selv om jeg ikke har opplevd noe lignende selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 10. november 2004 #31 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg er vel mere skeptiker, men er med på at " det er mer mellom himmel og jord" , som man gjerne sier... Det jeg undres over, er at slikt alltid skal være noe skummelt. HVIS det er noen der, kan det ikke like gjerne være det Margit Sandemo kaller følgesvenner, som passer på deg...? Det virker som det for enhver pris skal være ondt og truende. Finnes det ikke "gode spøkelser"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. november 2004 #32 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg ville opplagt ikke likt om det var "noe" som føltes skremmende .. men er vant til vardøger .. vi har det alle sammen. Det er bare koselig. Det som er rart er at vardøgeret vårt har blitt mye sterkere etter at vi overtok dette huset - før var det bare jeg som hadde det .. nå har barna fått det ... i tillegg til resten av familien min. (Ex-mann fikk det aldri ... ) Bor i et gammelt hus som har vært i familien siden det ble bygget for over 75 år siden - og det er et "lykkelig" hus. - med gode låter - og det kjennes ut som om tidligere beboere er med oss - på en god måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 10. november 2004 #33 Del Skrevet 10. november 2004 *løper hylende ut fra denne tråden* Lettskremt, jeg? JA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 10. november 2004 #34 Del Skrevet 10. november 2004 Får helt frysninger av heissjakthistorien... hjeeeelp- hadde nok gått veldig raskt ut derfra. Tror på slikt jeg. Min beste venninne døde i en ulykke da jeg var 16 og i ettertid har jeg fått "hilsener" fra henne. Men det har ikke vært skummelt på noe vis. Bare godt faktisk. En gang mens jeg var hybelboer var jeg i ferd med å sovne på sofaen etter å ha spsist middag. Plutselig våknet jeg av at venninnen min sa navnet mitt. Dette var så nært dødsfallet at jeg ikke hadde vent meg til at hun var borte, så jeg satte meg automatisk opp og tenkte at jeg fikk besøk. Og da først husket jeg at hun var død. - og så la jeg merke til kokeplaten som jeg hadde sovnet fra som glødet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 11. november 2004 #35 Del Skrevet 11. november 2004 Men så lenge det ikke oppleves "ondt", da? Som regel er det eneste en har å frykte er frykten selv. :-) Det har du rett i.. Jeg vet med meg selv at jeg er mer redd min egen frykt/reaksjon enn at "noen" skulle "gjøre noe" med meg. Jeg tror på en måte ikke jeg hadde tålt å blitt så skremt som jeg ville blitt hvis jeg hadde opplevd noe av det andre har fortalt om i denne tråden. Jeg tenker som så at hvis noen "går igjenn" der jeg befinner meg, så vil de meg jo ikke noe vondt (hvilke grunn skulle de ha til det, liksom?) også satser jeg på at de skjønner at jeg ikke hadde taklet en slik opplevelse og at jeg derfor skånes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metteflette Skrevet 16. november 2004 #36 Del Skrevet 16. november 2004 Alt er ikke "ondt", men du blir tappet for krefter hvis tilstedeværelsen er veldig sterk.. Det kan jeg skrive under på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 16. november 2004 #37 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har viderefortalt vekterspøkelsesheisen med stor suksess til et par andre vektere - og fått flere historier i retur! Brrr, nå er det et par steder jeg ikke skal sette mine bein! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå