Gå til innhold

Sliter med å ta opp korker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ikke spesielt sterk, men heller ikke spesielt svak. Det hender at jeg ikke klarer å ta opp vanlige korker på vannflasker engang, og nå klarte jeg heller ikke å ta opp en fetaostboks. Har ikke lyst til å spørre om hjelp fordi da får jeg bare kjeft og blir latterliggjort.

Kan jeg trene opp dette på en måte? Det er ganske flaut. Ender opp med at jeg ikke drikker eller i dette tilfellet ikke får den maten jeg vil ha.

Anonymous poster hash: 35ae4...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går på grepsstyrke. Dette kan man trene ved å holde tunge ting med hendene (såpass tungt at grepet svikter etter rimelig kort tid), gjøre armhevinger med fingrene i bakken i stedet for hele håndflaten (gjør det på knærne hvis du ikke klarer vanlige) og ved å brette avispapir så mye man klarer med en hånd.

http://www.youtube.com/watch?v=q3jo1BAF37c

• Liker 1
Skrevet

Dette går på grepsstyrke. Dette kan man trene ved å holde tunge ting med hendene (såpass tungt at grepet svikter etter rimelig kort tid), gjøre armhevinger med fingrene i bakken i stedet for hele håndflaten (gjør det på knærne hvis du ikke klarer vanlige) og ved å brette avispapir så mye man klarer med en hånd.

Ikke så veldig godt eller realistisk råd til en som ikke en gang klarer å få opp vanlig produktembalasje.

Godt tips for å få opp skukorker er forøvrig å bruke gummihandsker.

Anonymous poster hash: 83055...028

Skrevet

Et tips er å skylle lokket i varmvann hvis det er glass med lokk. For å åpne brusflasker o.l. kan nøtteknekker brukes.

Anonymous poster hash: f09b2...6ce

Skrevet

Hold en kopphåndduk eller håndduk rundt korken, funker alltid for meg (for flasker med skrukork altså) - jeg er pinglete og supersvak og slet mye med dette før :fnise:

Anonymous poster hash: e1538...f93
Skrevet

Kniv -ta en kjøkkenkniv og press den mellom lokket og glasset til du hører at den slipper inn/ut luft, etter det er lokket enkelt å åpne. :)

• Liker 1
Skrevet

Kniv -ta en kjøkkenkniv og press den mellom lokket og glasset til du hører at den slipper inn/ut luft, etter det er lokket enkelt å åpne. :)

:jepp: Livet ble så mye lettere etter at jeg oppdaget dette :fnise:

Skrevet

Jeg har det også sånn, etter at melkekartongene fikk føkkings skrukork, har jeg nesten sluttet å bruke melk. Ellers er jeg rimelig trent og sterk nok, men jeg får ikke til sånne skrugrep. Glass får jeg til, (altså glasslokk) men ikke slike små korker. Ender med å hakke i stykker med saks eller neglfil.

Skrevet

Takk for tips. Skal prøves ut.

Ikke så veldig godt eller realistisk råd til en som ikke en gang klarer å få opp vanlig produktembalasje.

Jeg har ikke noe problemer med å ta armhevinger, trener jevnlig og tar gjerne 50-60 i benkpress uten at det har så mye med grepsstyrke å gjøre. Men armhevinger bør ikke være noe problem, det var poenget mitt.

Et tips er å skylle lokket i varmvann hvis det er glass med lokk. For å åpne brusflasker o.l. kan nøtteknekker brukes.

Anonymous poster hash: f09b2...6ce

Hold en kopphåndduk eller håndduk rundt korken, funker alltid for meg (for flasker med skrukork altså) - jeg er pinglete og supersvak og slet mye med dette før :fnise:

Takk for tips.

Skrevet

Jeg har også måttet ty til (kopp)håndduk noen ganger. For meg er det ikke styrken som er problemet, men at noen korker både sitter stramt og har så ekkelt mønster som gjør vondt for den sarte huden min... :P

TS: kanskje du bør investere i noen sånne? http://www.xxl.no/trening-helse/trimutstyr/styrketrening/ovrigt/x-erfit-handgrips/p/1044103_1_style

Anonymous poster hash: 76931...a52

Skrevet

Jeg har ikke noe problemer med å ta armhevinger, trener jevnlig og tar gjerne 50-60 i benkpress uten at det har så mye med grepsstyrke å gjøre. Men armhevinger bør ikke være noe problem, det var poenget mitt.

Det er snakk om armhevinger hvor du bare støtter deg på fingrene, dette har mest med grepsstyrke å gjøre. Er dog enig i at det kanskje ikke er det beste forslaget til noen som ikke får opp korker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...