Vinduskarmen Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Min kjære har fått så veldig sår hodebunn. Han flasser veldig, og når jeg pirker i håret hans ser jeg masse røde prikker. Som små sår i hodebunnen. Det gjør visst litt vondt og klør fælt. Antar at han klør "på seg" det røde. Har fått han til å kutte ut voksen han pleide å bruke i håret, og det har visst hatt en liten positivt effekt, men det må nok mer til. Noen gode tips til produkter som kan løse problemet?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Prøv Garnier Birkin Hårvann med eller uten olje. Det virker fantastisk bra særlig hvis man har sår hodebunn. Jeg fant produktet i Tyskland men kjøper det i Norge her: http://www.rosi.no/garnier-skin-naturals-garnier-birkin-hrvann-uten-f.html Anonymous poster hash: e4e7d...f9a
Lulilelu Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Det høres ut som eksem. Prøv denne http://www.apotek1.no/produkter/fungoral-sjampo-20mg-ml-60ml-49502p 1
Vinduskarmen Skrevet 9. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2014 Det høres ut som eksem. Prøv denne http://www.apotek1.no/produkter/fungoral-sjampo-20mg-ml-60ml-49502p Det har jeg faktisk hørt om før! Takk
Kosetiger Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Jeg har plutselig begynt å reagere på parfymert sjampo og tørsjampo. Jeg har konstant noen få små nupper som klør i hodet. Har ikke flasset noe synlig i grunn, men jeg har vært grusomt sår og tør. Så jeg har testet ut Aco sin sjampo for tør hodebunn, som er uten parfyme. Ser ut til å virke, så skal fortsette med den Kanskje den kan hjelpe kjæresten din også! Cutrin har parfymefri voks
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Først og fremst bør han gå til lege, og få konstatert om det ikke er eksem eller eventuelt psoriasis som man kan få i hodebunnen. Da får han produkter på resept, eventuelt råd fra legen. Hvis det viser seg å ikke være noe slikt, kan det være mange årsaker. Selv opplevde jeg at hodebunnen ble sår, kløende, rød og flassete, uten aldri før å ha hatt sår hodebunn. Jeg skiftet da hårpleieprodukter til produkter som er naturlige og ikke skal inneholde lumske ingredienser, som mange av billig Shampo/balsamer gjør, samt fant ut noen ting som fungerte for meg. En ting som jeg fant ut, som er helt super er John Masters Organics Deep Scalp & Follicle Treatment. Denne bør han ikke være redd for å prøve, for det første er lukten mye mer maskulin enn feminin (og blir ikke værende i håret). Denne sprayes i hodebunnen og masseres inn. Denne gjorde underverker for min såre hodebunn og jeg håper jeg aldri må leve uten denne. Flass, sårhet, kløe alt forsvant når jeg brukte denne. Jeg prøvde en stund uten, men det kom da tilbake. Og jeg har hørt om mange andre som har positive erfaringer med denne. Den er utrolig mild, behandlende mot hodebunn, så den vil ikke svi eller klø ved påføring, føles bare utrolig deilig hvis hodebunnen er sår. Verdt ett forsøk. Anonymous poster hash: 89146...8bc
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Prøv castor oil (lakserolje) kaldpresset, masser inn i hodebunn, la virke en stund og så shamponer og skyll. Du får den på apoteket (bare pass på at den er kaldpresset) eller bestill fra iHerb, kjempebillig. Hvis du googler castor oil vil du se at det er supervanlig å bruke den for hårpleie (kur) OG for å få håret til å vokse fortere. Mange rapporterer at de blir kvitt flass, tørrhet, kløe og sår hodebunn som en bonus. I tillegg er den naturlig og rimelig... Anonymous poster hash: 3cfee...662
Eirasi Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 Vichy Dercos flassjampo til tørr hodebunn, fås kjøpt på apoteket. Er et must til meg som er småallergisk og har sensitiv hud og hodebunn. I begynnelsen bruker du den hver gang du vasker håret, etterhvert holder det med en gang i uka sånn omtrent. Om sommeren bruker jeg den kanskje en gang i måneden, men nå når høsten kommer må jeg trappe opp. En flaske vil uansett holde en god stund.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Eirasi, on 11 Sept 2014 - 14:53, said: Vichy Dercos flassjampo til tørr hodebunn, fås kjøpt på apoteket. Er et must til meg som er småallergisk og har sensitiv hud og hodebunn. I begynnelsen bruker du den hver gang du vasker håret, etterhvert holder det med en gang i uka sånn omtrent. Om sommeren bruker jeg den kanskje en gang i måneden, men nå når høsten kommer må jeg trappe opp. En flaske vil uansett holde en god stund. Tørr hodebunn er ikke det samme som eksem og utslett, noe det er tydelig at denne mannen har pga røde prikker. Så da holder det ikke med flassjamop for tørr hodebunn. Anonymous poster hash: cc35f...39f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Selsun eller Fungoral. Anonymous poster hash: e285a...9fd 1
Eirasi Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Tørr hodebunn er ikke det samme som eksem og utslett, noe det er tydelig at denne mannen har pga røde prikker. Så da holder det ikke med flassjamop for tørr hodebunn. Anonymous poster hash: cc35f...39f Vel, jeg hadde sår i hodebunnen og tror ikke jeg hadde eksem. Jeg var rød, hadde prikker og flekker, klødde, flasset og det gjorde vondt. Den shampooen hjalp meg. Nå aner jeg ikke om den vil hjelpe denne personen, men jeg kom med min erfaring. Denne shampooen inneholder dessuten virkestoffer som fins i andre shampooer som er anbefalt for de med seboreisk eksem.
Vinduskarmen Skrevet 24. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2014 Takk for god hjelp! Vi fikk kjøpt en shampoo på apoteket, og den ser ut til å ha tatt knekken på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå