Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer en veldig fin barnehage rett utenfor døra våres, men jeg er usikker på om den vil være åpen slik at man kal bruke lekeplassen på kveldstid. Er det vanlig at barnehager er stengt for bruk på kveldstid, eller pleier alle barnehager å være tilgjengelig for bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor er Bhg åpne for bruk på kveldstid

Skrevet

Vi leker alltid i barnehagene her hvor vi bor, etter stengetid selvsagt :)

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Tror ikke det er vanlig at barnehager låser portene for kvelden, nei. Så mest sannsynlig så vil det være mulig å bruke lekeplassen på kvelden og i helgene :)

Skrevet

Vår er tilgjengelig for mennesker, ikke dyr.

• Liker 3
Skrevet

Her omkring er uteområdet i alle barnehagar opne utanom opningstid, både kommunale og private, med unntak av små familiebarnehagar ved private boligar.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Alle barnehagene i min kommune er tilgjengelige for lek utenom åpningstidene.

Skrevet

Alle jeg vet om i Oslo også. Jeg satt tidligere i styret i et borettslag som skulle få bygd ny barnehage på nabotomta. Da var det et uttalt mål fra barnehageutbygger at barnehagen også skulle være en tilgjengelig ressurs for nabolagets barn utenom åpningsrid :)

Skrevet

Stort sett er lekeplassen på barnehager åpne for alle etter stengetid. Noen barnehager plages av at rusmisbrukere er der på kveldstid og etterlater sprøytespisser eller at hundeeiere bruker lekeområdene som luftegårder uten å plukke opp avføring. Mange av de barnehagene låser porten om kvelden for å få bukt med problemene slik bruk medfører. Siden dette er en ny barnehage vil ikke slike problem ha oppstått, så om alle i nærområdet er flinke til å bruke lekeområdene som lekeplass for barn vil hundeeiere og rusmissbrukere holde seg unna, og lekeområdene vil være tilgjengelige for alle (barn).

Anonymous poster hash: 70df4...c50
Skrevet

Vår barnehage setter opp portene nettopp for å unngå hunder (da er den ikke like fin som inngjerdet hundegård ;)

og har skilt utenfor med Hunder ikke tillatt. Hunder tisser i sandkassene, for ikke å snakke om driter, og småbarn spiser sand. Noen barn er også allergiske. Ikke alle hundeeiere skjønner hvorfor de skal holde seg unna barnehager.

Anonymous poster hash: 27dce...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...