AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Ei jente har langt hår, like naturlig som at hun har hud på kroppen eller puster oksygen. Så kommer gutten med langt hår. Kommentarene blir da slik: Får du virkelig lov å ha langt hår? Er vel på tide å klippe seg nå? Du ser ut som ei j*** jente. Ikke rart du blir mobbet Er selv jente, alltid hatt langt, langt, veldig langt hår. Det ville broren min også som er to år yngre. Fra han var 8 begynte det å bli bitte litt langt i nakken og gikk litt nedover skinnene. Kort hår med andre ord om det hadde gjaldt meg. Resten av slekta reagerte. Så han klipte seg etter ett år. Da han var 12 begynte han å bli litt småvrang og han nektet og dra til frisøren. Gikk ikke dit på to år og hadde ganske langt for han bare klipte det litt og rettet litt på det, men fortsatt langt. Nå er han 15 og har det fortsatt og det er faktisk ikke måte på hvor mye stygt slekt, naboer og til og med lærere skal komme med. Hvorfor? Synes faktisk han er ganske sterk som faktisk ikke gidder å bry seg. Håret hans er fint og velstelt. Han har opplevd både mobbing og latterliggjøring for dette, selv fra noe så nært som vår eget familie. Hvorfor er det et så stort problem at en gutt har langt hår? Hvorfor kan jenter nesten kle seg som de vil, men ikke gutter? Ingen sier så mye om ei jente går i slips og dress, eller har kort hår. En av de som har vært med på og mobbe broren min var faktisk ei jente som klipte håret sitt kort. Hvorfor fikk hun lov å skille seg ut? Rart at jenter skal få bestemme over sitt eget hår og ikke gutter. Anonymous poster hash: 8615d...12f 2
minister-mio Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Jeg har kjent mange gutter med langt hår og aldri hørt det der. For noen merkelige folk som bryr seg med det
Kittykat Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes de som kommer med stygge kommentarer om din bror sitt hår burde få seg en oppvekker. Min sønn hadde i en periode langt hår. Det var ingen som kommenterte dette og hadde de gjort det, så hadde de fått høre det av meg. Min samboer har også langt hår og har hatt det i mange, mange år. Gutter skal selvsagt få bestemme over håret sitt og hvordan de vil ha det. Din bror må si strengt ifra til dem som kommer med kommentarer og rett og slett be dem om å holde munn. Personlig så synes jeg langt hår på gutter er fint, Noen kler langt hår veldig godt. Men den familien din må virkelig settes på plass. Familie og venner skal liksom støtte deg, ikke mobbe deg og få deg til å føle seg mindreverdig bare fordi man velger å gjøre noe annerledes. Makan til drittfolk rett og slett. Kanskje de er misunnelig? Kudos til broren din som tør å være annerledes!
Gjesten Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Hvorfor kan jenter nesten kle seg som de vil, men ikke gutter? Ingen sier så mye om ei jente går i slips og dress, eller har kort hår. En av de som har vært med på og mobbe broren min var faktisk ei jente som klipte håret sitt kort. Hvorfor fikk hun lov å skille seg ut? Jeg er enig i essensen i innlegget ditt, men den uthevede delen stemmer ikke. Jenter som klipper seg helt korte, eller går i slips og dress, får definitivt høre det. Det kommer en strøm av lesbe-/guttekommentarer med én gang en jente gjør et slikt valg. Ellers er jeg helt enig med deg. Gutter må også få ha langt hår om de ønsker.
Millimani Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Noen gutter kler langt hår, andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Vet ikke. Anonymous poster hash: de928...586
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Her er det mange gutter med litt lengde på håret. Både i bhg og på skolen. Eneste jeg tenker på er at smågutta i bhg ofte går med håret i fjeset (de bruker jo ikke strikk/spenner sånn som jentene), og da syns jeg heller man bør holde det kort. Hvor bor du egentlig ts? Kjenner meg IKKE igjen;)Anonymous poster hash: 5f26a...572
Gjest Lille-pus Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Vel, - på jobben springer det for tiden rundt en elektriker med hestehale. Han er ganske 'dishy' for å si det slik, med hestehalen sin. Langt hår på 'gutta' kan være helt ok, men det kommer helt ann på mannen.
Gjest Haaploes Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Jeg husker jeg ropte til eksen "kan jeg låne slettetangen din?!" Senere den kvelden ble det slutt. Det hadde ingenting med håret å gjøre, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå