Gå til innhold

Hvor få tak i esker?

Tjorven

Anbefalte innlegg

Noen tips om hvor det kan være lurt å spørre etter esker som vi kan få i forbindelse med flytting? Butikker jo smart å spørre, men noen spesielle butikker som har esker som er gode i kvaliteten og greie i størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at bananesker er solide og gode med håndtak i sidene. Fåes med lokk.

Flyttebyråer har gjerne egne esker. Kanskje du kan henvende deg der og spørre om å få kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg kjøpte esker på bokhandelen sist jeg flyttet.. Solide, passe store esker som er fine å stable... De var ikke så veldig dyre heller, men husker ikke prisen nå.

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Octavia, bananesker er tingen! De presser vanligvis ikke disse på butikkene, så de har mange av dem. Har du mange i samme størrelse, er det også lettere å stable, og bananeskene har jo fordelen at de har håndtak. Men ikke fyll dem helt opp med bøker med mindre du er veldig sterk. Jeg har i alle fall fått problemer med å løfte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi kanskje sjekke ut med matbutikker i området om de har bananesker å avse da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bananesker anbefales til og med av flyttebyråene. Ellers selger de også flytteesker i forskjellige størrelser. Bananesker er jo gratis da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

bare en liten avsporing - jeg fikk helt sjokk da jeg så at Tjorven hadde postet en tråd som het "hvor få tak i elsker".....

Ikea har veldig store og gode esker, forresten! Og mange matbutikker vil gjerne bli kvitt de eskene de har.

..... nå husker jeg hvorfor vi stablet alle flytteeskene våre innerst i kjellerboden da vi flyttet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten avsporing - jeg fikk helt sjokk da jeg så at Tjorven hadde postet en tråd som het "hvor få tak i elsker".....

:hoho: Det var iallfall grundig feil du tok der! Har verdens beste mann jeg! :hjerter:

..... nå husker jeg hvorfor vi stablet alle flytteeskene våre innerst i kjellerboden da vi flyttet sist.

Har tatt vare på noen jeg også, men det var en periode jeg skulle være så flink og kaste alt mulig rart... Ikke så lurt akkurat nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananesker er bra - og passe store. Men det er ikke alltid butikkene er "flinke" til å spare. Hvis ikke selger Binders-kjeden esker i alle mulige størrelser. (Og det er lurt å bruke små esker til å flytte tunge bøker, noe jeg smertlig erfarte forrige gang jeg flyttet... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
De selger esker på binders.

Der har de flere størrelser + mye annet som er greit å bruke under flytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom nærbutikken din og spør om de kan legge av bananesker til deg. Ofte forsvinner eskene fort inn i en maskin som gjør dem skikkelig flate.

Spør du i flere butikker, så får du flere esker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banan esker er tingen! Spør i matbutikker, hvis de har klemt alle eskene de hadde(noe de gjør nesten med en gang). Spør de da om hvordan dag de får inn varer og spør om de kan legg av alle banan eskene til meg!

Lykke til med flyttingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger ikke av bananesker lenger. De tar jo så himla stor plass. Butikker har ikke alltid verdens største lagerplass. Men selv om vi ikke gjør det er det selvfølgelig mange andre som gjør :wink: Hos oss havner de ved utgangsdøra, også er det førstemann til mølla.

Men spør etter bananesker på morgenen. Da har de nettopp fylt opp fruktdisken. Eller etter klokka tre. De har nok fylt opp disken nettopp da og (slik er ståa hos oss i alle fall). Paprikaesker (de med lokk) er fine til mindre ting; cd'er, dvd'er, div skrot, hobbyting etc.

Da vi flytta tok jeg med meg massevis av esker vi vanligvis kjører i pappressa; bleieesker, kjøttesker, eggesker etc. Flatpakka dem og teipa dem opp igjen hjemme. Du kan jo smiske med din lokale kjøpmann, eller høre om du kan få pakke ut noen varer selv :tunge1:

Tja, det var egentlig min eskeerfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt banankasser som flytteesker, er bare å spørre på matbutikken; en del setter dem som noen sa også ved utgangen så er det først til mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...