AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Burde jeg sende ut "save the date" kort til gjestene? Hvorfor eller hvorfor ikke? Erfaringer? Anonymous poster hash: 5f096...520
*Emma* Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Som gjest hadde jeg syns det var kjekt Fint å vite datoen en stund i forveien. Særlig om dere skal gifte dere om sommeren når folk drar på ferie. Ferien blir jo ofte booket lenge før.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Vi sendte heller ut invitasjonene ett par måneder før vi egentlig hadde tenkt.Anonymous poster hash: 02d70...b31
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Helt greit så lenge dere ikke "trekker tilbake" invitasjonen etterpå.Anonymous poster hash: 3632e...28b
Rosa Sitron Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Vi gjør det ikke, for vi vet ikke helt 100% gjestelisten enda.
Luckiness Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Det kommer vel an på når dere skal ha det (sommerferie og slike anledninger hvor mange er vekkreist. Eller på unormale dager - midt i uken f.eks.) og om det vil være gjester som må reise for å komme til bryllupet. Jeg ville heller gitt datoen til dem jeg regnet med "trengte" å vite den og som jeg visste jeg kom til å invitere. Men nå bor de fleste i samme hjemby som meg og jeg har et nært forhold til de fleste, så jeg ville blitt informert av de fleste dersom de skulle dratt på ferie e.l. I tillegg ville jeg informert om datoen til personer som jobber mye i helger eller ofte er på jobbreiser. Det er dumt å sende ut save the date og så finner man plutselig ut at man ikke vil ha alle i bryllupet av en eller annen grunn. Leste om dette i en annen tråd, hvor en lurte på om hun måtte invitere alle hun hadde sendt save the day til (om jeg ikke husker feil).
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Det kommer vel an på når dere skal ha det (sommerferie og slike anledninger hvor mange er vekkreist. Eller på unormale dager - midt i uken f.eks.) og om det vil være gjester som må reise for å komme til bryllupet. Jeg ville heller gitt datoen til dem jeg regnet med "trengte" å vite den og som jeg visste jeg kom til å invitere. Men nå bor de fleste i samme hjemby som meg og jeg har et nært forhold til de fleste, så jeg ville blitt informert av de fleste dersom de skulle dratt på ferie e.l. I tillegg ville jeg informert om datoen til personer som jobber mye i helger eller ofte er på jobbreiser. Det er dumt å sende ut save the date og så finner man plutselig ut at man ikke vil ha alle i bryllupet av en eller annen grunn. Leste om dette i en annen tråd, hvor en lurte på om hun måtte invitere alle hun hadde sendt save the day til (om jeg ikke husker feil). Jeg leste også denne. De vi er usikre på om vi ønsker å ha der, sender vi ikke ut til... Men hadde vært koselig å gi beskjed. Vi skal ha sensommerbryllup. Anonymous poster hash: 5f096...520
Luckiness Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Jeg leste også denne. De vi er usikre på om vi ønsker å ha der, sender vi ikke ut til... Men hadde vært koselig å gi beskjed. Vi skal ha sensommerbryllup. Anonymous poster hash: 5f096...520 Men er det en mulighet for at de dere er usikre på, kan få greie på at andre har fått save the date? Er jo lett for å nevne til bekjente at "ja, vi fikk jo save the date-kort om Lisa og Rune sitt bryllup...". Og så står den andre parten igjen uten å ha fått noe og tror de ikke blir invitert/lurer på hvorfor osv.
Rosa Sitron Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Men er det en mulighet for at de dere er usikre på, kan få greie på at andre har fått save the date? Er jo lett for å nevne til bekjente at "ja, vi fikk jo save the date-kort om Lisa og Rune sitt bryllup...". Og så står den andre parten igjen uten å ha fått noe og tror de ikke blir invitert/lurer på hvorfor osv. Det tenker jeg og. Om jeg skulle sendt ut så hadde det derfor bare blitt til familie.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Men er det en mulighet for at de dere er usikre på, kan få greie på at andre har fått save the date? Er jo lett for å nevne til bekjente at "ja, vi fikk jo save the date-kort om Lisa og Rune sitt bryllup...". Og så står den andre parten igjen uten å ha fått noe og tror de ikke blir invitert/lurer på hvorfor osv. Det har jeg faktisk ikke tenkt over! Takk Anonymous poster hash: 5f096...520
Luckiness Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Det tenker jeg og. Om jeg skulle sendt ut så hadde det derfor bare blitt til familie. Og da kan man jo liksågodt gi en dato muntlig siden det er familie De skjønner jo forhåpentligvis grunnen også til at man ikke gir dato til alle enda. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Vi sendte ut slike kort, og på min manns side er det helt vanlig så vi har også fått en del da han er Skotsk. De sender ikke nødvendigvis ut invitasjoner slik vi gjør, men et brev eller en liten folder med informasjon om dagen når den nermer seg i stedenfor. Med adresser, kart til kirken, festlokalet, program for dag en, to og tre osv. Men når det gjelder Norsk tradisjon så er dette en ny ting, litt på linje med haloween og andre "importerte" greier vi har tatt til oss fra utlandet - her har vi tradisjon for å sende ut invitasjoner 2 - 3 mnd før selve dagen og da gjerne uten slike ekstrating som "save the day" gjerne er fulgt opp av. *sukkeret* Anonymous poster hash: e2a60...af5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Nei, det er harry og totalt unødvendig. Hadde jeg fått det som gjest, ville jeg bare tenkt at her er det noen som har sett for mye amerikansk film. Anonymous poster hash: 5bee7...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå