Gå til innhold

Vi går fra hverandre og jeg mister barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann med en del penger. Men nå ser vi at vi ikke kan leve sammen.

vi har to barn på 5 og 8 år.

Jeg går ut av forholdet med d jeg gikk inn med. Dvs. 200 000 i kontanter og noe møbler.

Jeg har ikke sjangs om å beholde huset, men han tjener veldig bra så han får beholde huset som ligger like ved skolen og barnehagen.

Området skolen og barnehagen ligger i er ett "rikmanns strøk". D vil si at jeg kan bare drømme om å kjøpe meg noe her med 200 000 i egenkapital og 330 000,- i året.

Jeg må flytte til en to roms ett godt stykke fra der han bor.

MEN spørsmålet mitt er da.

Hva er best for barna? Skal de bare bli hos han? Hos meg annen hver helg og en ukedag med overnatting?

Dette er helt forferdelig tungt og jeg vet ikke om jeg kan leve med å se mine barn så lite. Men er de vi skal tenke på og ikke meg. Derfor dette er vanskelig for meg å tenke rasjonelt over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han skylder deg et sted å bo i nærheten av barna. Jeg er i utgangspunktet sterkt imot en 50/50-deling, men det er veldig urettferdig at du blir taperen når det kommer til barna.

• Liker 3
Skrevet

Han mener han ikke skylder meg noe som helst (da han har betalt ut studielånet mitt på 200 000,- for noen år siden.)

Jeg blir aldri å få noe mer ut av den mannen der.

Om han får ungene 100% er han strålende fornøyd.

Virker som jo mer han kan skade meg jo mer fornøyd blir han.

Skrevet

Føler med deg, TS, og dette hjelper ikke deg: men samboere som velger å få barn sammen MÅ skrive en samboerkontrakt nettopp med tanke på denne typen situasjoner.

Hos oss er det jeg som er den godt gasjerte mannen, og min samboer er lavtlønnet. Før vi fikk barn lagde vi en kontrakt på at hun skulle ha 50% av verdiene ved et eventuelt brudd. Dette til tross for at jeg "eier" 80% av boligen, samt 100% av bil etc. i dag.

Dette er jo mer enn fair, all den tid vi har en tredje person å ta hensyn til. Mitt og ditt betyr noe helt annet når det er barn med i bildet!

Anonymous poster hash: 2e95c...269
  • Liker 16
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Så lenge har mulighet til å kjøre barna til og fra skolen i dine uker, så burde vel ikke 50/50 være et problem? Da jeg ble gammel nok til å slippe å gå på SFO så var jeg ofte hjemme hos den forelderen som bodde nærmest og ble hentet der da den andre når den var ferdig på jobb.

Skrevet

Og hvis han er så høyt lønnet som du gir uttrykk for så vil du vel få et klekkelig barnebidrag...

Anonymous poster hash: c521b...a7c

• Liker 4
Skrevet

Og hvis han er så høyt lønnet som du gir uttrykk for så vil du vel få et klekkelig barnebidrag...

Anonymous poster hash: c521b...a7c

Ikke hvis han har hovedansvaret for ungene.

Anonymous poster hash: 11dfb...69e

• Liker 3
Skrevet

Han mener han ikke skylder meg noe som helst (da han har betalt ut studielånet mitt på 200 000,- for noen år siden.)

Jeg blir aldri å få noe mer ut av den mannen der.

Om han får ungene 100% er han strålende fornøyd.

Virker som jo mer han kan skade meg jo mer fornøyd blir han.

Men du møtte jo drømmemannen for et par måneder siden leser jeg i et annet innlegg du har, så da ordner det seg nok.

Anonymous poster hash: 1eb9d...eea

• Liker 3
Skrevet

Anonymous poster hash: c521b...a7c [/acron

Seriøst...?? Lenge leve mødre og deres barnebidrag... :glare:

Anonymous poster hash: 59f21...479

• Liker 1
Skrevet

Seriøst...?? Lenge leve mødre og deres barnebidrag... :glare:

Igjen, ikke hvis han har hovedomsorgen og hun er samværsforelder.

Skrevet

Hvor har disse 200 000 vært mens dere har vært sammen? Har de stått på en konto?

Hvis du har investert dem i deres felles bolig skal du ha en andel av boligen etter hva den nå er verdt, og ikke pengesummen du skjøt inn. (Eks hvis boligen kostet 4 mill da dere kjøpte den eier du 5 % av hva den nå er verdt, få en takst)

• Liker 5
Skrevet

Igjen, ikke hvis han har hovedomsorgen og hun er samværsforelder.

Ikke ment til deg, TS :)

Skrevet

Hvorfor går du ut av forholdet?

Skrevet

Men du møtte jo drømmemannen for et par måneder siden leser jeg i et annet innlegg du har, så da ordner det seg nok.

Anonymous poster hash: 1eb9d...eea

Og ikke bare er han mye eldre enn henne, og har masse penger, men hun er også gravid i følge det hun har delt her. Så det ordner seg nok med bosted!

Anonymous poster hash: 4bcd1...760

• Liker 1
Skrevet

Og ikke bare er han mye eldre enn henne, og har masse penger, men hun er også gravid i følge det hun har delt her. Så det ordner seg nok med bosted!

Anonymous poster hash: 4bcd1...760

Trolletråd, altså?

Så utrolig lite stilig å tulle med et slikt tema!

Anonymous poster hash: 2e95c...269

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg syns han skylder deg et sted å bo i nærheten av barna. Jeg er i utgangspunktet sterkt imot en 50/50-deling, men det er veldig urettferdig at du blir taperen når det kommer til barna.

Han skylder da henne ingenting. Hvertfall ikke et sted å bo i nærheten av barna i et rikmannsstøk hun absolutt ikke har råd til på egenhånd. Han skylder barna et godt sted å bo.

Og hvorfor er det urettferdig at hun blir taperen når det kommer til barna? Det er jo det menn som oftest er. Jeg mener at den som beholder huset, skal ha hovedansvaret for barna, så lenge den er skikket som forelder. Det er noe med en trygg base og ikke ta alt vekk fra barna når foreldrene går fra hverandre.

Endret av Talbot
  • Liker 12
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Han skylder da henne ingenting. Hvertfall ikke et sted å bo i nærheten av barna i et rikmannsstøk hun absolutt ikke har råd til på egenhånd. Han skylder barna et godt sted å bo.

Og hvorfor er det urettferdig at hun blir taperen når det kommer til barna? Det er jo det menn som oftest er. Jeg mener at den som beholder huset, skal ha hovedansvaret for barna, så lenge den er skikket som forelder. Det er noe med en trygg base og ikke ta alt vekk fra barna når foreldrene går fra hverandre.

Amen!

Skrevet

Driver du og lager trolletråder, eller hva foregår?

Er jo ikke noe som henger på greip hvis man leser de andre trådene dine.

- Du sier dere skal gå fra hverandre nå, men rundt 1. juli traff du drømmemannen. Selv om du i mai traff en mann som tok pusten ut av deg og var 27 år eldre.

Du sier at han du nå går fra eier huset, men 27. august sier du at du og din eks eier en leilighet sammen, og at han skal kjøpe deg ut. 2 dager senere skal du begynne å padle med din samboer.

For å ikke snakke om at du var gravid i mai?!

Anonymous poster hash: d0791...fe3

• Liker 9
Skrevet

Barna kan fint bo med deg i en to roms når de ikke er med far

• Liker 1
Skrevet

Ts er en lystløgner.

Anonymous poster hash: 7e015...cf1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...