Gå til innhold

Dere som spiser lite (eller ikke noe) brød, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke finne gode, raske og enkle erstatninger for brød til frokost, lunsj og kvelds. Og samtidig reagerer magen på melkeprodukter.

Så hva kan man da spise? Hadde vært greit å bytte ut ett til to måltider med noe annet enn brød kanskje!?

Sier TAKK for alle gode tips :)

Anonymous poster hash: d1f4d...d8e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salat, eggewraps, suppe osv :)

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg lager egne knekkebrød med frø og havre. De er knallgode og veldig enkle å lage. Lyst på oppskriften? :)

Skrevet

frokostblandinger, som f.eks havregryn eller noe lignende det er MAT i så magen får noe å jobbe med.. om det virker tørt ut så finnes det jo frokostblandinger med tørkede bær i osv.

Youghurt går også an med å fylle oppi havregryn eller noe lignende, eller bare kutte opp frukt og ha oppi yoghurten. Som lunsj hadde jeg med yoghurt på skolen før.

Skrevet

Jeg lager egne knekkebrød med frø og havre. De er knallgode og veldig enkle å lage. Lyst på oppskriften? :)

Ja takk :)

Skrevet

Jeg har melkeproteinallergi og liker ikke brød. Her er hva jeg spiser:

- frokostblandinger med mye frø (gjerne hjemmelaget) og så blander jeg med soyayoghurt. alpro sin med blåbærsmak er god, den naturelle smaker hy.

- Jeg spiser mye rugsprø med spekeskinke på

- og MYE egg, enten bløtkokt eller eggerøre

- salater med godt med protein i. eks kylling eller tunfisk eller bønner/linser/kikerter

- middagsrester er topp til lunsj!

- jeg kommer tilbake hvis jeg kommer på mer. dette kan jo ikke være alt jeg spiser ;)

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Bland dette sammen:

2 egg
Linfrø 3 ss

Sesamfrø 1 dl

Solsikkekjerner 1/2 dl
havrekorn 1 dl

Chia-x frø 3 ss

Rismel (Spe på til sist i deigen, slik at den blir fastere, men den skal være litt klissete)

Rull den ut i en stor panne og bruk en pizzarulle til å dele opp til knekkebrødformer.
10-12 minutter i ovnen på 180 grader.

PS: Chia-x frø fåes i en helsekostbutikk. De koster en del (279,- pr. pose), men har utrolig mye bra med seg og kalles "superfrø". Etter et par uker vil du forstå hvorfor ;) Dersom du ikke ønsker å bruke dette kan du ta en ekstra spiseskje med linfrø i deigen i stedet.

Lykke til :)

Skrevet

Har helt avsmak på brød etter en barndom full av tørre loffskiver med inntørka fårepølse:p Spiser frokostblanding, varmt horn med ost og skinke, middagsrester fra dagen før, fjordlandretter, havregrøt etc.

Anonymous poster hash: 39b19...292
Gjest _LilleMy
Skrevet

Yoghurt med müsli, frokostblanding, havregrøt, omelett, wraps, knekkebrød :)

Skrevet

havregrøt, lompe-avocado- og tynne skiver laks sammen (jobblunsj osv), salat med kylling/tunfisk og avocado,
knekkebrød, (havre, sport eller fiber variantene) ... mer kommer jeg ikke på i farten, men jeg tåler ikke så godt melkeprodukter jeg heller. Med tanke på huden, så prøver egentlig bare å unngå for mye karbohydrater, melkeprodukter og sukker :)

Skrevet

Jeg lager salater med mye fiber og protein

Skrevet

Kornblanding med yoghurt til frokost

Knekkebrød til lunsj

Spiser ikke kvelds, men sen middag.

Anonymous poster hash: 3daae...272
Skrevet

Har for tiden dilla på havrefras med gresk yoghurt og mager vaniljekesam - nam!

Skrevet

Jeg spiser melkeprodukter også da. Men jeg lager eget brød av blant annet egg, cottage cheese, frø og nøtter/nøttemel. Og frøknekkebrød. Omelett, eggerøre, stekt og kokt egg. Smoothie. Chiapudding. Grøt med mandelmel og kokosmel. Tyrkisk yoghurt med frø og nøtter.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Til frokost: Frokostshake eller egg i en eller annen variant, noen ganger hjemmebakte knekkebrød.

Lunsj: Salat, suppe eller omelett.

Middag: Kjøtt, fisk, kylling eller sjømat med masse grønnsaker til.

Mellommåltider: Frukt og nøtter, yoghurt eller et knekkebrød.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags suppe spiser dere?

Gjest Runforit
Skrevet

Lager rundstykker på soyamel eller kokosmel. Et par egg, natron, vann, olje og ca.10 min i ovnen på 200 grader pg voila; digge rundstykker, hamburgerbrød eller pizzabunn :)

• Liker 1
Skrevet

Omelett eller fritatta.

Havregrøt.

Smoothie/sorbet av fryste bær.

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Spiser ikke brød. I stedet spiser jeg knekkebrød (grove), hjemmelagde, salat av ulike grønnsaker og kylling f.eks., havregrøt med friske jordbær/blåbær på toppen og kanel (kan lage det med vann også hvis man ikke tåler melk), spiser også mye yoghurt (uten melk fordi jeg reagerer på det).

Hm.... Det er mye jeg spiser. Spiser mye frukt, grønt, egg, kjøtt og.. ja. Forskjellig. Men mest havregrøt, knekkebrød, frukt og yoghurt (Laget med soya i stedet. Synes de er gode).

Edit:førte på noe

Endret av lillelarve
Skrevet

Jeg koker opp og fryser i mindre porsjoner:

Amaranth (veldig godt)

Bokhvete

Quinoa

Hele byggkorn (godt)

(Har også prøvd teff, men det kan jeg ikke anbefale).

Dette spiser jeg med syrnede melkeprodukter (biola, skummet kultur) som du ikke kan spise?, stevia, kanskje litt blåbær, chia / valnøtter.

Tidligere spiste jeg ofte mørkt oppskåret tysk rugbrød i boks, med hjemmelaget bønnepålegg (også ferdigkokt fra scratch og frosset i småbokser) og tomat.

Anonymous poster hash: ed4a2...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...