Gå til innhold

Kvinner som sliter med press på utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte i media hører vi om utseendepresset blant jenter. Men jeg har lyst å stille et spørsmål. Hvorfor er det egentlig så viktig for dem å ha de "beste" mennene, slik at de får problemer? De har jo alltids sjanse på noen alrighte folk uansett. Det skulle ikke være så farlig.

Anonymous poster hash: 404d7...b4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror saken er at jentene prøver å overgå hverandre med å være penest og best. Er ikke nødvendigvis for gutta de pynter seg, er for å være bedre enn andre eller for å føle seg bra. Litt trist at jenter må gjøre så mye for å føle seg bra da...

• Liker 3
Skrevet

tror saken er at jentene prøver å overgå hverandre med å være penest og best. Er ikke nødvendigvis for gutta de pynter seg, er for å være bedre enn andre eller for å føle seg bra. Litt trist at jenter må gjøre så mye for å føle seg bra da...

Ja, det kan stemme. Men da har det jo ikke så mye hensikt heller. De færreste lever jo på utseende sitt.

Skrevet

Utseende er viktig dersom man er kvinner. En mindre pen kvinne vil ha helt andre muligheter i livet sitt, særlig på den sosiale arenaen, enn en pen kvinne. Menn er ikke like låst av utseendet sitt som det kvinner er.

Anonymous poster hash: 692b1...96f
  • Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Tror jenter først og fremst skal overgå hverandre, gutta kommer nok i 2. eller 8. rekke. :icon_lol:

Skrevet

Har utseende virkelig så mye å si? Da må jeg jo begynne å sminke meg, kle meg finere og trene.

Jeg som trodde menn brydde seg om det indre. :sjokkert::grine:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Utseende er viktig dersom man er kvinner. En mindre pen kvinne vil ha helt andre muligheter i livet sitt, særlig på den sosiale arenaen, enn en pen kvinne. Menn er ikke like låst av utseendet sitt som det kvinner er.

Så du tror tjukke og stygge menn har damer svermende etter seg? Faktum er at menn aktivt må gjøre ting for å få kvinner interessert i dem, men det betyr ikke at kvinner ikke også deler menn inn i et skjønnhetshiarki. At veldig mange kvinner føler de kun måles etter utseende handler også om at veldig mange kvinner har innholdsløse liv og særdeles tomme personligheter ingen får lyst til å henge rundt.

Endret av KajsaSueReturns
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye jenter bryr seg om utseende til andre jenter. Det skulle jo ikke være så viktig. I dag gjør jo jenter det godt på skolen og kan gjøre det godt i arbeidslivet uten et godt utseende. Det er jo penger lederne ønsker og for å få det ønsker de kompetanse, ikke utseende.

Skrevet

Har utseende virkelig så mye å si? Da må jeg jo begynne å sminke meg, kle meg finere og trene.

Jeg som trodde menn brydde seg om det indre. :sjokkert::grine:

De bryr seg nok like mye om hvem damen er, som hvordan hun ser ut :)

Skrevet

Jeg som trodde menn brydde seg om det indre. :sjokkert:

De gjør nok det, men det triste her er at det er vanskelig og finne slike gutter, spesielt i en ung alder da det er nok av jenter de kan ta for seg som heller er lette på tråden. Det er slik jeg føler det hvertfall :/

Skrevet

Jeg anser meg ikke som en pen kvinne, men jeg har aldri hatt problemer med mitt sosiale liv. Hvorfor skulle jeg hatt det?

Anonymous poster hash: d67fc...a3a

Skrevet

Kvinner er mer selektive seksuelt, fra naturens side. Mens en mann kan ha sex med nesten hvem som helst skal det mer til for at en kvinne blir seksuelt tent.

Mens sex med en gjennomsnittlig jente er "greit nok" for en mann, er sex med en mann som ikke tenner en direkte motbydelig for en kvinne. Som resultat går de fleste kvinner heller single enn er med en mann de ikke tenner på.

Og du kan gjerne si at de skulle ha tent på menn uten selvtillit, hår eller en god jobb, men mennesker kan ikke diktere egne eller andres tiltrekning.

Anonymous poster hash: a31bb...723
  • Liker 2
Skrevet

Det er i stor grad sant. Det er fortsatt slik at kvinner i stor grad defineres av hvordan de ser ut, og det er oftere et tema i det offentlige enn det er for en mann.

Det er en grunn til at visse kvinner alltid blir trukket frem i intervjuer, valgt som TV-meteorologer eller til å lese opp sporten, og andre ikke.

Anita Traaseth er mer attraktiv på forsiden av DN enn en anonym brilleslange, slik som Anne Rimmen antakelig inspirerer fler til å bli sittende gjennom sporten.

• Liker 1
Skrevet

Det er i stor grad sant. Det er fortsatt slik at kvinner i stor grad defineres av hvordan de ser ut, og det er oftere et tema i det offentlige enn det er for en mann.

Det er en grunn til at visse kvinner alltid blir trukket frem i intervjuer, valgt som TV-meteorologer eller til å lese opp sporten, og andre ikke.

Anita Traaseth er mer attraktiv på forsiden av DN enn en anonym brilleslange, slik som Anne Rimmen antakelig inspirerer fler til å bli sittende gjennom sporten.

Men for oss som uansett ikke har noen interesse av å komme på TV eller en framside, spiller da ikke dette noen rolle.

Vi kan ha karrierer og sosiale liv som går strålende likevel. Jeg er ikke pen, og føler det eneste utseende mitt har hindret er masse oppmerksomhet fra utseendefikserte menn (og det har jeg aldri ønsket meg uansett). Menn med substans har fattet interesse for meg etter å ha blitt kjent med meg, så jeg har aldri følt dette som noen reell problemstilling.

Anonymous poster hash: d67fc...a3a

Skrevet

Jenter pynter seg ofte for andre jenter ja.For mange jenter (inkludert meg selv) teller komplimanger og beundring fra andre jenter mye mer enn tilsvarende oppmerksomhet fra menn. Menn liker jo stort sett alt, så lenge man flasher jur og ræv.

Anonymous poster hash: 56f01...adc
Skrevet

Jeg tror presset handler om at det er veldig enkelt og tilgjengelig å stadig se litt bedre ut. Det holder ikke lenger bare med en god krem og litt pudder/mascara. Jenter nå til dags bruker nær en time på sminke som skal se naturlig ut, restylane/botox/fillere er plutselig kjempe vanlig. Det er ufattelig mye juks der ute, og vi jenter blir jo bombandert med nye produkter hele tiden.

Rett og slett tror jeg mye av presset kommer av tilgjengeligheten til disse produktene, samt det at det skal "lite" til for å gå fra en 6-er til en 9-er.

Skrevet

Kvinner er mer selektive seksuelt, fra naturens side. Mens en mann kan ha sex med nesten hvem som helst skal det mer til for at en kvinne blir seksuelt tent.

Mens sex med en gjennomsnittlig jente er "greit nok" for en mann, er sex med en mann som ikke tenner en direkte motbydelig for en kvinne. Som resultat går de fleste kvinner heller single enn er med en mann de ikke tenner på.

Og du kan gjerne si at de skulle ha tent på menn uten selvtillit, hår eller en god jobb, men mennesker kan ikke diktere egne eller andres tiltrekning.

Det kan hende de er mer seksuelt selektive når det kommer til tilfeldige sex, men når det kommer til vanlige forhold, vil jeg ikke tro at de skulle være mer selektive. I slik har det jo vert siden mennesket kom til jorden i følge forskere.

Skrevet

Det er fordi mange av oss (inkludert meg) føler at utseende kontrollerer så og si alt. Er du vakker, pen og attraktiv, så har du for eksempel lov til å være "rar", eller sjenert (folk vil uansett være venn med deg).

Som PEN har du "lov" til å gjøre mer, fordi andre automatisk ser opp til deg. Gutter er også lettere å få (selv om det da blir for andre grunner).

Men så slår virkeligheten inn; det er jo bare tull. Personlighet utgjør faktisk så utrolig mye, og kan få en "mindre pen" person til å bli enormt triltrekkende.

Anonymous poster hash: 41389...0b1
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel mange grunner til at man føler press på hvordan man ser ut, ofte henger det sammen med lav selvtillit. Jeg kjenner veldig på følelsen av å måtte se "perfekt" ut, fordi selvtilliten min rundt andre er så bånn at utseende er det eneste jeg har å stille opp med for å ha sjans for å være likeverdig med resten. Med menn er jeg absolutt ikke overfladisk og trenger absolutt ikke å ha noen typisk ettertraktet fyr.

Endret av Vevila
Skrevet

Det er vel mange grunner til at man føler press på hvordan man ser ut, ofte henger det sammen med lav selvtillit. Jeg kjenner veldig på følelsen av å måtte se "perfekt" ut, fordi selvtilliten min rundt andre er så bånn at utseende er det eneste jeg har å spille opp med for å ha sjans for å være likeverdig med resten. Med menn er jeg absolutt ikke overfladisk og trenger absolutt ikke å ha noen typisk ettertraktet fyr.

Nettopp.

Anonymous poster hash: 41389...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...