LadyGirl Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 (endret) Ok tittelen høres ekstremt dumm ut, og det kan hende det bare er jeg som vet så lite om menneskeheten at jeg ikke vet bedre. til saken; veninnen min nærmer seg 25 år, og hvert år når hun har bursdag er det nærmest som en barneselskap. Ja jeg vet at godt eldre mennesker feirer bursdager osv, men saken er at hele familien sammles (og foreldrene og besteforeldrene til samboeren til og med) og det er gaver i hauger, samme som med juleaften. Hun får gaver fra alle og har vel en like stor gavehaug som da hun var liten. Er det normalt i en sånn alder? Har dere det slik også? eller sammles dere kun med foreldre/nærmeste venner? Hvorfor jeg spørr egentlig er fordi at de andre jeg kjenner ikke har det slik, der er det liksom bare bursdagsfeiring med noen venner(nærmeste, altså ikke hele familien), og julegaver får de egentlig kun fra de nærmeste. Hos meg sluttet slektninger å gi julegaver etter vi hadde fyllt 18 år fordi vi var så store at vi ikke trengte noe, sånn er jeg oppvokst da, og er en skikk i familien. Det har aldri plaget meg da det er samholdet som telles, men jeg blir bare så overasket over forskjellene i forhold til veninnen min. Så vil egentlig bare høre om hvor vanlig dette er? Endret 9. september 2014 av LadyGirl
Gjest Haaploes Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 (endret) Samles med nærmeste venner (5-6 stykker) i studiebyen min, også har jeg som regel en liten feiring med foreldrene mine + søsken og besteforeldre den gangen nærmest bursdagen min jeg er hjemme. Det var en skikkelig dårlig setning. Trykkfeil Endret 9. september 2014 av Carali
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Jeg får kun bursdagpresang av foreldre, besteforeldre og kanskje søsken(om de har råd, vi er alle studenter). Inviterer til bursdagsfest med venner, får presang av noen, men ifjor fikk jeg ingen. Er i samme alder som venninna di. Anonymous poster hash: 709e5...3fe
LadyGirl Skrevet 9. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2014 Jeg får kun bursdagpresang av foreldre, besteforeldre og kanskje søsken(om de har råd, vi er alle studenter). Inviterer til bursdagsfest med venner, får presang av noen, men ifjor fikk jeg ingen. Er i samme alder som venninna di. Anonymous poster hash: 709e5...3fe ja er liksom din versjon jeg er vant med å høre fra de andre når det gjelder jul og bursdager
Gjest _LilleMy Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Ikke vanlig her. Samles kanskje med noen få venninner, og de spleiser gjerne på en gave. Jeg får kun gaver av foreldre, besteforeldre (noen av besteforeldrene mine gir bare til runde dager pga stor familie og mange å gi til, de gir bare penger), søsken og en nær tante. Før jeg konfirmerte meg fikk jeg av absolutt alle, men her slutter vi med gaver etter konfirmasjon.
LadyGirl Skrevet 9. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2014 Ikke vanlig her. Samles kanskje med noen få venninner, og de spleiser gjerne på en gave. Jeg får kun gaver av foreldre, besteforeldre (noen av besteforeldrene mine gir bare til runde dager pga stor familie og mange å gi til, de gir bare penger), søsken og en nær tante. Før jeg konfirmerte meg fikk jeg av absolutt alle, men her slutter vi med gaver etter konfirmasjon. ja jeg e rogså vandt til at det blir stor feiring når noen fyller ett rundt tall, men med veninnen min er dte stor feiring hvert år
Avalon Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Har det ikke sånn her heller. Litt større selskap skjer kanskje ved runde tall, men ikke alltid. I år var det første gang på over 10 år jeg har hatt noe form for "selskap". Det var jeg, samboer og foreldrene mine som spiste kake. Folk ha jo forskjellige tradisjoner og forventninger, men jeg må si jeg er glad for at det ikke blir så mye styr her ved hver bursdag. Er det kake er jeg fornøyd
Infinite Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Til bursdag (og jul) får jeg gaver av foreldre, besteforeldre (alltid penger) og kjæreste. Feirer ikke, bortsett fra at mamma pleier å invitere på en god middag og kake
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Har en svigerfamilie som er sånn. Alt skal feires, ikke bare runde tall. Svigersøster har en haug med unger i tenårene og de feirer ofte sammen så man gjerne må kjøpe tre gaver samtidig. Og er det ikke bursdager er det søndagsmiddager. Vi har hverken ork eller stort nok hus til slike tilstelninger. Vi feirer heller med en ekstra god middag, kake og gaver midt i uka. Husets minstemann har selvsagt barneselskap i tillegg. Anonymous poster hash: 6f653...abf
Supernova17 Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Feirer alltid Men alt er vanlig, folk er forskjellige.
Gjest BettyBoop Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Bare fest. Baker kanskje kake men folk som drikker vil sjelden ha kake. Så får man gave av de som kommer i bursdagen og man får gave av foreldre og søsken. Det som er vanlig i min krets. Ikke alltid man gidder å feire heller og da blir det ikke gaver fra andre enn foreldre og søsken
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Jeg vet jeg høres utakknemlig ut, men jeg er veldig lei av gaver. Både å gi og få. Alle har alt de trenger og selv har jeg mer enn nok "tral". Er jo hyggelig å møtes, men disse gavene er noe herk... Anonymous poster hash: e2f3d...760 2
Sapientia Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Feirer enten bare med foreldre og søster, eller i år med kjæresten. Har også vært aleine mange ganger. Dette er fordi jeg har bursdag på en litt ubeleilig dag og alle venner og familie bor 1,5t eller mer unna
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Feirer kun sammen med søsken og foreldre, rolig kaffeselskap med kake, får 3 presanger. Anonymous poster hash: 0d5f7...b1f
Athenaa Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 I familien min er det ganske vanlig å samle nærmeste familie når noen har bursdag blant de "yngre" (18-30). Det har kanskje blitt litt mindre med årene, men det er jo en fin anledning å få være med tante, kusiner og evt. besteforeldre. Det er vel heller dette som står i sentrum, ikke hundrevis av gaver.
Chizue Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 Nei, fra jeg har vært 20 og til nå, så har vennene mine dratt meg ut på byen og sjenket meg under bordet og gaulet gratulerer med da'n... Med middag før vi drar ut og nattmat etterpå.. Hos foreldre har vi egentlig en deal, at enten får jeg penger, eller så får jeg noe bedre til julegave. Si joggesko,jakke, noe jeg trenger og vil få bruk for Og middag, men ikke kaker, jeg spiser ikke kaker, så hvorfor bake en kake når bursdags"barnet" ikke liker kaker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå