AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hei. Jeg jobber i kommunen hvor jeg har 14% fast og jobber ellers som vikar. Jeg betaler 6500 kr i husleie hver måned. Forrige måned tjente jeg bare 8500 kr da jeg hadde jobba mindre enn jeg pleier fordi jeg hadde hatt ferie osv. Da satt jeg igjen med 2000 kr. Kunne jeg egentlig fått bostøtte i tillegg da eller må man være arbeidledig eller ufør for å få det? Aner ikke hva som er betingelsene for å få det. Har prøvd å lese litt på nettet, men skjønner ikke helt... Anonymous poster hash: 55d58...31c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Jeg er arbeidsledig da jeg akkurat er ferdig studert. Har ikke krav til noe dagpenger eller noe. For å få bostøtte måtte boligen jeg delte med samboer koste under 7000( tror det var den summen). Noe det ikke gjør her i byen min samboer er student, så jeg får ikke bostøtte. Siden du bare er en person regner jeg med du må ha en billigere bolig. Jeg fikk streng beskjed om å flytte om jeg skulle ha krav på noe. Anonymous poster hash: 71975...18d
AloeVera Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html Skjekk her Regner med du bor for dyrt for å få støtte
Sphynx Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Når jeg var under NAV, fikk jeg ikke bostøtte da jeg ikke hadde vært under NAV i over ett år.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Kanskje du ikke skal ta ut ferie om det går på bekostning av husleie ? Tviler sterkt på at du har krav på noe. Anonymous poster hash: 4fba6...ad5 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Du kan søke om bostøtte, men fristen er den 14ende hver måned. Du finner all informasjon du trenger på husbankens nettsider. Jeg har forøvrig fått bostøtte med husleie på 9000 kroner, uten å ha vært under NAV i et år. Det var i Oslo. - Krav for å få bostøtte Anonymous poster hash: 5f690...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Les deg opp på sidene til husbanken.no Reglene er stortsett like uansett hvor du bor, men inntektsgrensene er ulike i de ulike byene i landet. Skader ikke å søke, der er bare to alternative svar. Du må og se på om det er mest gunstig for deg å få lagt dagens inntekt til grunn og fremgangsmåten for dette, eller å bruke siste tilgjengelige ligning, dette går automatisk om du ikke ber om og dokumenterer dagens inntekt.Anonymous poster hash: 76755...2b7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Men hvorfor jobber du ikke mer? Og hvorfor tar du ut ferie når du jobber så lite at du har himla mye fri likevel? Anonymous poster hash: 38dc9...0df 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Men hvorfor jobber du ikke mer? Og hvorfor tar du ut ferie når du jobber så lite at du har himla mye fri likevel?Anonymous poster hash: 38dc9...0df jeg må jo ta ferie selv om jeg bare jobber fast i helger. jeg tok to uker ferie da jeg jobbet helg. jeg får ikke lov å bare ta ferie i helgen da jeg har vakter, men må ta ferie hele uken den helga er i. dermed mister jeg masse vakter jeg kunne ha jobbet. jeg jobber mellom 50-100% hver uke og trives med å variere litt. vanligvis får jeg lønn som jeg klarer meg helt fint på. altså mellom 12-20 000 kr i mnd. har bare 6500 kr i faste utgifter da strøm, tv og internett er inkludert i husleien. Anonymous poster hash: 55d58...31c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html Skjekk her Regner med du bor for dyrt for å få støtte I følge kalkulatoren har jeg krav på ca 2000 kr i måneden, men er jo ikke sikkert det stemmer - men kommer til å søke. Har jo ingenting å tape på det Takk! Anonymous poster hash: 55d58...31c
mie23 Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Virker jo rart at man skal bo billigere for å få bostøtte, da. Da trenger man jo ikke bo-støtte! Men det er dyrt å bo i dag hvis man vil bo alene. "/ Tror dessverre du må jobbe med, men er verdt å prøve
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Har du ikke opparbeidet deg ferie trenger du ikke ta ferie.Anonymous poster hash: cf57b...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 jeg må jo ta ferie selv om jeg bare jobber fast i helger. jeg tok to uker ferie da jeg jobbet helg. jeg får ikke lov å bare ta ferie i helgen da jeg har vakter, men må ta ferie hele uken den helga er i. dermed mister jeg masse vakter jeg kunne ha jobbet. jeg jobber mellom 50-100% hver uke og trives med å variere litt. vanligvis får jeg lønn som jeg klarer meg helt fint på. altså mellom 12-20 000 kr i mnd. har bare 6500 kr i faste utgifter da strøm, tv og internett er inkludert i husleien.Anonymous poster hash: 55d58...31c Men i ferien får du jo feriepenger. Og om du liker å variere hvor mye du jobber så må du jo bare godta at det blir for lite penger til å leve av også da i perioder. .Anonymous poster hash: 38dc9...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå