AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 I går hadde jeg et par tusenlapper på konto, i dag tidlig har jeg da fått 12.00 kr ekstra. Jeg går inn på konto og ser at min saldo er forandret, men ingen avsender ser jeg. altså før hadde jeg 21. 000og nå 33. 00, bare det. det står ikke et tall engang på betalingen som har skjedd, bare tallet 21. 000 er forandret og blitt til 33.000. Hva er dette for noe? sikkert feil? ringte min bank og de sa at det er 33.000 jeg har, men herregud hvor kom de fra? jeg vil i hvertfall ikke bruke en krone før jeg viter hvordan disse pengene kom inn. jeg håper det er en eller annen feil, for det er ingenting som har kommet på konto bare forandring på tall.. jaja, merkelige greier. Anonymous poster hash: 0129f...638
Gjest _LilleMy Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Kontakt banken. Når du får penger inn på konto som du ikke aner hvor kommer fra, skal du si fra. Kan alltids være noen som har overført feil.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Men hva sa banken da du ville vite hvor pengene kom fra? Anonymous poster hash: f83f4...8f2
Gjest _LilleMy Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Høres ut som hun bare kontaktet banken for å høre om saldoen stemte, derfor må hun kontakte igjen for å finne ut hvor de kommer fra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Høres ut som hun bare kontaktet banken for å høre om saldoen stemte, derfor må hun kontakte igjen for å finne ut hvor de kommer fra. Tror jeg hadde spurt hvor de kom fra, når jeg først var på tråden med de.. Anonymous poster hash: f83f4...8f2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Skattepenger? Tilbakebetaling av noe? Feriepenger om du nylig har sluttet i en jobb? Ellers får ikke banken svart deg hvor pengene kommer fra heller før det synes din nettbank. Hvem som har overført er stort sett synlig etter 2-3 dager :-) Anonymous poster hash: 4cff4...eff 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 hverken du eller banken ser noe før det har gått 1-2 dager Anonymous poster hash: 98cf8...7d5 1
DysterPytten Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Har du dnb? Jeg har opplevd det samme, penger inn uten avsender. Nå har jeg mistet de pengene igjen uten at noe er gått ut på kontoen. Banken kan ikke forklare pengene, jeg har spurt.
Lista Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Skattepenger? Tilbakebetaling av noe? Feriepenger om du nylig har sluttet i en jobb?Ellers får ikke banken svart deg hvor pengene kommer fra heller før det synes din nettbank. Hvem som har overført er stort sett synlig etter 2-3 dager :-)Anonymous poster hash: 4cff4...eff Du jobber tydeligvis ikke i bank. Selvfølgelig ser banken hvem pengene er fra, før kundene ser det. Bokføringen tar dessuten som regel maks ett døgn, ikke 2-3 (om det ikke er helg, da).
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Du jobber tydeligvis ikke i bank. Selvfølgelig ser banken hvem pengene er fra, før kundene ser det. Bokføringen tar dessuten som regel maks ett døgn, ikke 2-3 (om det ikke er helg, da). Nettopp det jeg har gjort i mange år. Tar heller litt i enn å trekke fra. Og det tar ofte 2-3 dager før avsender synes. Og nei, de bankansatte ser det ikke før kunden, det tar tid.Anonymous poster hash: 4cff4...eff
Lista Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Nettopp det jeg har gjort i mange år. Tar heller litt i enn å trekke fra. Og det tar ofte 2-3 dager før avsender synes. Og nei, de bankansatte ser det ikke før kunden, det tar tid.Anonymous poster hash: 4cff4...eff Vanligvis bokføres reservasjoner på ett døgn, maks to. Jeg jobber i Norges største bank, og vi kan selvfølgelig se hvem som har sendt folk penger før kunden kan se det selv.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 Slik jeg forstår trådstarter er det ingen postering med ukjent avsender på konto, men at saldo har endret seg. Dette har også jeg opplevd, og det er veldig irriterende. Hvis du tror du har 24.000 på konto og så har du plutselig 36.000 og du bruker av de 12.000 som så plutselig forsvinner igjen så har du jo faktisk blitt lurt av banken til å tro at du har penger du ikke har. Jeg anbefaler at du setter pengene på sparekonto med frie uttak. Ta screenshot av saldo nå og den nye - og slik at det viser at det ikke er noen transaksjoner. Hos meg har det alltid vært småbeløp og jeg har nesten alltid kunnet koble det til en kredittkortreservasjon. Men ikke alltid.
Lista Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Slik jeg forstår trådstarter er det ingen postering med ukjent avsender på konto, men at saldo har endret seg. Dette har også jeg opplevd, og det er veldig irriterende. Hvis du tror du har 24.000 på konto og så har du plutselig 36.000 og du bruker av de 12.000 som så plutselig forsvinner igjen så har du jo faktisk blitt lurt av banken til å tro at du har penger du ikke har. Jeg anbefaler at du setter pengene på sparekonto med frie uttak. Ta screenshot av saldo nå og den nye - og slik at det viser at det ikke er noen transaksjoner. Hos meg har det alltid vært småbeløp og jeg har nesten alltid kunnet koble det til en kredittkortreservasjon. Men ikke alltid. Ja, nå leste jeg HI en gang til. TS: har du kjøpt noe på nettet? Type flybilletter etc. Ved mange nettkjøp så trekker firmaet penger fra kontoen din, så fjerner de reservasjonen slik at du "får tilbake" pengene, for så å trekke endelig noen dager/en uke senere. Så, Blondie65, banken lurer ikke kundene. Banken kan ikke stå inne for hvor kundene bruker penger og om de sletter reservasjoner og trekker igjen senere. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Jeg jobber i Norges største bank Duh? Du som jobber i bank? Hvordan blir penger til? Ikke som i sedler som trykkes opp, slik penger ble til før, men hvordan blir penger til i dag? Kan en bank bare taste inn noen tall til seg selv så har de 400 millioner milliarder kroner på konto? Anonymous poster hash: b821e...9d0
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Ja, nå leste jeg HI en gang til. TS: har du kjøpt noe på nettet? Type flybilletter etc. Ved mange nettkjøp så trekker firmaet penger fra kontoen din, så fjerner de reservasjonen slik at du "får tilbake" pengene, for så å trekke endelig noen dager/en uke senere. Så, Blondie65, banken lurer ikke kundene. Banken kan ikke stå inne for hvor kundene bruker penger og om de sletter reservasjoner og trekker igjen senere. Jeg har ikke sagt at banken lurer kundene - men hvis trådstarter ikke har handlet på nett for 12.000 så er det lurt å vise banken at de har et problem med softwaren sin.
Lista Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 Duh? Du som jobber i bank? Hvordan blir penger til? Ikke som i sedler som trykkes opp, slik penger ble til før, men hvordan blir penger til i dag? Kan en bank bare taste inn noen tall til seg selv så har de 400 millioner milliarder kroner på konto? Anonymous poster hash: b821e...9d0 Jeg kan ihvertfall ikke det trikset 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå