AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hei Har ikke vært i så mange bryllup, så jeg lurer på om noen gidder å se over om dette kan gå? 16.30 Vielse 17.00 Fotografering 18.00 Kjøre til festen 18.30 Velkomstdrinker 19.00 Middag serveres Funker det? Jeg er kronisk syk så har prøvd å ikke få en for lang dag sånn at jeg klarer å faktisk være der i mitt eget bryllup. Vi har aktivitet til gjestene mens vi fotograferes hvor de får snacks/kaffe/brus osv. Anonymous poster hash: c6e4a...437
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Litt kort tid på vielsen kanskje? Anonymous poster hash: e7321...c4b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Litt kort tid på vielsen kanskje? Anonymous poster hash: e7321...c4b Den tar bare 5-10 minutter. Det er ute og samme sted som fotograferingen. Humanetisk. Vi har lagt inn innslag, men det blir maks 15 minutter. Så har vi 15 minutter til gratulasjoner evt. Anonymous poster hash: c6e4a...437
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Den tar bare 5-10 minutter. Det er ute og samme sted som fotograferingen. Humanetisk. Vi har lagt inn innslag, men det blir maks 15 minutter. Så har vi 15 minutter til gratulasjoner evt. Anonymous poster hash: c6e4a...437 Den er grei. Er vant med at vielsen tar minst 30 min =) Da ser det vel greit ut. Gitt at festen ikke er så langt fra vielseslokalet Anonymous poster hash: e7321...c4b
Solsikke84 Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Hei! Programmet ditt kan gå veldig fint med korte avstander og lite gjester, men har du fler enn 60 gjester så ville jeg lagt inn litt mer tid etter kirken og litt mer tid på velkomstdrinkene. Jeg la fotograferingen før vielsen, for at gjestene ikke skulle måtte vente på oss. Vi fotograferte 5 min kjøring unna kirken hvor vielsen fant sted. Vi hadde en fotograf og to hobbyfotografer (alle i familie) så det var tre stk som knipset bilder i forrykende fart. Vi brukte halvannen time på operasjonen... Og jeg ble sjokkert, trodde maks det var gått 40 minutter. I tillegg så går det alltid litt tid etter vielsen for å ta i mot gratulasjoner, det mingles litt allerede da, og alle skal ta bilder (men kanskje det var dét du mener med fotografering? I så fall har du satt av nok tid på det punktet.). Vår plan gikk knirkefritt gjennom, ingen dårlig tid og lite dødtid for alle. 14.00 - brudeparet fotograferes med forlovere og brudepiker (ingen gjester rundt om) 16.00 - vielse i kirken og mingling på kirketrappa / fotografering av venner og familie 17.30 - velkomstdrinker satt frem i festlokalet. Mingling. 18.30 - Middag Vi satte av en time til velkomstdrinken, fordi en halvtime er knapt om noen vil ta seg en røyk og gå på do, og kanskje kommer fem minutter for sent og stopper opp inne for å prate litt med tante olga... en halvtime går forrykende fort. Og mange kommer noen minutter sent til velkomstdrinken også, folk flest vet at dette er et tidsrom hvor de kan stikke på nærbutikken for å shoppe nye strømpebukser eller somler med vilje for å ikke havne i "drink-kø". Vi satte også av en time til mingling/fotografering og transport fra kirken til festlokalet. Det var ti min å kjøre, og i tilfelle noen var uten bil så enkelte må ta to runder... igjen . en halvtime går utrolig fort. Folk er også abnort glade i å ta selfies med brudeparet på kirketrappa.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Den er grei. Er vant med at vielsen tar minst 30 min =) Da ser det vel greit ut. Gitt at festen ikke er så langt fra vielseslokalet Anonymous poster hash: e7321...c4b Ja, kirken tar jo lenger tid så det burde jeg fått med. Festen er ca 5-10 minutter unna. Hei! Programmet ditt kan gå veldig fint med korte avstander og lite gjester, men har du fler enn 60 gjester så ville jeg lagt inn litt mer tid etter kirken og litt mer tid på velkomstdrinkene. Jeg la fotograferingen før vielsen, for at gjestene ikke skulle måtte vente på oss. Vi fotograferte 5 min kjøring unna kirken hvor vielsen fant sted. Vi hadde en fotograf og to hobbyfotografer (alle i familie) så det var tre stk som knipset bilder i forrykende fart. Vi brukte halvannen time på operasjonen... Og jeg ble sjokkert, trodde maks det var gått 40 minutter. I tillegg så går det alltid litt tid etter vielsen for å ta i mot gratulasjoner, det mingles litt allerede da, og alle skal ta bilder (men kanskje det var dét du mener med fotografering? I så fall har du satt av nok tid på det punktet.). Vår plan gikk knirkefritt gjennom, ingen dårlig tid og lite dødtid for alle. 14.00 - brudeparet fotograferes med forlovere og brudepiker (ingen gjester rundt om) 16.00 - vielse i kirken og mingling på kirketrappa / fotografering av venner og familie 17.30 - velkomstdrinker satt frem i festlokalet. Mingling. 18.30 - Middag Vi satte av en time til velkomstdrinken, fordi en halvtime er knapt om noen vil ta seg en røyk og gå på do, og kanskje kommer fem minutter for sent og stopper opp inne for å prate litt med tante olga... en halvtime går forrykende fort. Og mange kommer noen minutter sent til velkomstdrinken også, folk flest vet at dette er et tidsrom hvor de kan stikke på nærbutikken for å shoppe nye strømpebukser eller somler med vilje for å ikke havne i "drink-kø". Vi satte også av en time til mingling/fotografering og transport fra kirken til festlokalet. Det var ti min å kjøre, og i tilfelle noen var uten bil så enkelte må ta to runder... igjen . en halvtime går utrolig fort. Folk er også abnort glade i å ta selfies med brudeparet på kirketrappa. Vi har 80 inviterte, men regner med en del frafall. Vi skal ikke gifte oss i kirke, men humanetisk, så det tar mye kortere tid. Kort tid på velkomstdrinkene er som jeg nevnte pga de har en time til snacks/kaffe/brus mens vi fotograferes rett før.. Tror du fortsatt det er behov for mer da? Vi har satt av et kvarter på gratulasjoner, vet at det kan bli knapt, men tenker egentlig at siden vi kommer til selskapslokalet først at vi kunne få de på veien inn der? Det er fotografen vi har satt av 60 min til. Er fotograf selv, og jeg bruker aldri mer enn 60 min på bryllupsbilder. Og det var fotografen vår enig i at holdt til det vi ønsker. Skjønner hva du mener med mer tid, men leste du det om at jeg er syk? Den tiden jeg har satt opp er allerede veldig lenge for meg å holde ut på sånne ting, så.. Håpte jo at det skulle gå sånn at jeg får deltatt i mitt eget bryllup... Og vær så snill og ikke kom med den der "hvorfor skal du gifte deg da..".. Anonymous poster hash: c6e4a...437
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Med kjøre til festen er det dere eller gjestene, for minglingen bør vel være en times tid ved festlokaet? Anonymous poster hash: e7321...c4b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Med kjøre til festen er det dere eller gjestene, for minglingen bør vel være en times tid ved festlokaet? Anonymous poster hash: e7321...c4b Hvorfor det når de har minglet 1 time før vi kommer dit? De kan jo mingle etter maten, kan de ikke? Eller må vi endre? Anonymous poster hash: c6e4a...437
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Hvorfor det når de har minglet 1 time før vi kommer dit? De kan jo mingle etter maten, kan de ikke? Eller må vi endre? Anonymous poster hash: c6e4a...437 Jeg ville tenkt at det var når man kommer til festlokalet at man går på do/fikser ting som skal fikses. Du bruker også en del tid på å finne ut hvor man skal sitte og slikt. Jeg ville heller hatt mingling ved lokalet enn vielses-stedet. Nå vet ikke jeg hvor langt unna det er, men si 5 min med bil. Det vil ta 10 min minst, da har du 20 min igjen til middag. Skal man rekke å gå på do og finne plassen sin da kan det være litt lite tid. Mignlingen etter middag er av en annen karakter. Anonymous poster hash: e7321...c4b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Jeg ville tenkt at det var når man kommer til festlokalet at man går på do/fikser ting som skal fikses. Du bruker også en del tid på å finne ut hvor man skal sitte og slikt. Jeg ville heller hatt mingling ved lokalet enn vielses-stedet. Nå vet ikke jeg hvor langt unna det er, men si 5 min med bil. Det vil ta 10 min minst, da har du 20 min igjen til middag. Skal man rekke å gå på do og finne plassen sin da kan det være litt lite tid. Mignlingen etter middag er av en annen karakter. Anonymous poster hash: e7321...c4b Jeg skrev over at det tok 5-10 min dit. Anonymous poster hash: c6e4a...437
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Jeg skrev over at det tok 5-10 min dit. Anonymous poster hash: c6e4a...437 Jeg fant ikke i farten ok Men da blir det jo 10-15 min for mange gjester og da er det jo enda kortere tid . Jeg ville hatt 30 min etter vielsen og en time ved festlokalet Anonymous poster hash: e7321...c4b
Tropic Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes planen din høres helt fin ut jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Hvilke aktiviteter har dere til gjestene? Og serverer dere ikke alkohol?Anonymous poster hash: ca65a...396
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Jeg fant ikke i farten ok Men da blir det jo 10-15 min for mange gjester og da er det jo enda kortere tid . Jeg ville hatt 30 min etter vielsen og en time ved festlokalet Anonymous poster hash: e7321...c4b Ååååh, jeg ser nå at det var litt dumt å spørre dette som anonym, for jeg kunne forklart bedre så det var lettere å gi en mening om jeg sa hvor og hva som skulle skje, men det har jeg ikke lyst til pga jeg ikke vil bli gjenkjent.. Hvilke aktiviteter har dere til gjestene? Og serverer dere ikke alkohol?Anonymous poster hash: ca65a...396 Jeg vil ikke avsløre aktiviteten, for om noen av gjestene ser tråden skjønner de med en gang at det er vårt bryllup... Vi serverer alkohol i festlokalet, men det er ikke lov der vi har vielsen. Anonymous poster hash: c6e4a...437
Gjest Ciegus Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Syns det ser bra ut. To timer (fra 17 til 19) med mingling og velkomstdrink er da mer enn nok, selv med transport. Det er dere som får det travelt (bare en time til foto), ikke gjestene, og du vet vel selv hvor mye tid dere trenger siden du er syk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 15 minutter til gratulasjoner fra 80 gjester blir drøye 11 sekunder per gjest. Den der ryker fort altså, folk skal alltid si litt mer enn gratulerer - og det blir fort veldig uhøflig å bare hoppe videre til neste gjest. Dere kan ikke "stikke av" umiddelbart etter vielsen og heller ta gratulasjonene sammen med velkomstdrinken da, og ev utvide det segmentet med en halvtime?Anonymous poster hash: 7c676...ce4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 Syns det ser bra ut. To timer (fra 17 til 19) med mingling og velkomstdrink er da mer enn nok, selv med transport. Det er dere som får det travelt (bare en time til foto), ikke gjestene, og du vet vel selv hvor mye tid dere trenger siden du er syk. Takk for det. En time skal holde fint det. Driver med bryllupsfoto selv og har aldri brukt mer enn det. 15 minutter til gratulasjoner fra 80 gjester blir drøye 11 sekunder per gjest. Den der ryker fort altså, folk skal alltid si litt mer enn gratulerer - og det blir fort veldig uhøflig å bare hoppe videre til neste gjest. Dere kan ikke "stikke av" umiddelbart etter vielsen og heller ta gratulasjonene sammen med velkomstdrinken da, og ev utvide det segmentet med en halvtime?Anonymous poster hash: 7c676...ce4 Det var det jeg skrev over. At vi kommer først til lokalet og tenkte å hilse på alle der på veien inn. Høres det ok ut? Anonymous poster hash: c6e4a...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå