AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hvorfor kan jeg drikke saft og kaffe(!!) mens jeg faster til operasjon, men ikke melk? Anonymous poster hash: b2eaf...116
Gjest Runforit Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Trodde ikke man skulle drikke i det hele tatt.
anybody Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Har kanskje noe med at kaffe og saft er basert på vann, og at det er bakterier i melk?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Du kan drikke klare væsker. Det fordøyes lett, og går raskt videre fra magesekk til tarmer. Melk o.l. inneholder fett som tar lengre tid å transportere. Cluet er at du ikke skal ha innhold i magesekken når du legges i narkose, pga fare for oppkast og aspirasjon (oppkast i lungene). Anonymous poster hash: 91727...3a9 4
Gjest Magdalene Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Du kan ikke drikke det helt opp til operasjonen.
Supraspinatus Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Min erfaring er at hvis man drikker mye væske med sukker i så vil man få store svingninger i blodsukkeret og det blir svært ubehagelig å faste. Hold deg hovedsaklig til vann og lys buljong. Kaffe og te kan være alternativer også. Koffein demper apetitten.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Min erfaring er at hvis man drikker mye væske med sukker i så vil man få store svingninger i blodsukkeret og det blir svært ubehagelig å faste. Hold deg hovedsaklig til vann og lys buljong. Kaffe og te kan være alternativer også. Koffein demper apetitten. Rareste svaret jeg har lest her. Det er ikke derfor en ikke kan drikke melk tett på operasjonen. Se her: Du kan drikke klare væsker. Det fordøyes lett, og går raskt videre fra magesekk til tarmer. Melk o.l. inneholder fett som tar lengre tid å transportere. Cluet er at du ikke skal ha innhold i magesekken når du legges i narkose, pga fare for oppkast og aspirasjon (oppkast i lungene). Anonymous poster hash: 91727...3a9 Anonymous poster hash: b7d5b...293 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Min erfaring er at hvis man drikker mye væske med sukker i så vil man få store svingninger i blodsukkeret og det blir svært ubehagelig å faste. Hold deg hovedsaklig til vann og lys buljong. Kaffe og te kan være alternativer også. Koffein demper apetitten. Eh hæ? Anonymous poster hash: 40a35...121 1
Supraspinatus Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 (endret) Rareste svaret jeg har lest her. Det er ikke derfor en ikke kan drikke melk tett på operasjonen. Se her: Anonymous poster hash: b7d5b...293 Eh hæ? Anonymous poster hash: 40a35...121 Mitt svar er ikke relatert til melk. Det var allerede svart ut. Men siden man kan drikke saft og jus er det ganske mange som bare drikker dette hele dagen for å prøve å få i seg næring. Endret 9. september 2014 av Supraspinatus
Chicken! Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Grunnen til at man skal faste før en operasjon er også for at kroppen ikke skal lage magesyre. Spiser man mat eller annen drikke som ikke er "klart" vil magesekken stimuleres til å lage magesyre, og under en operasjon kan dette samt mageinnholdet aspireres uten at pasienten kan gjøre noe med det fordi han/hun er i narkose. Når det er sagt er hovedregelen at man ikke skal spise og drikke seks timer før operasjon, med unntak av klare vesker som man kan drikke inntil to timer før operasjon. Man kan heller ikke røyke, tygge tyggis eller snuse fordi dette også stimulerer magesekken til å lage magesyre.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 DyttAnonymous poster hash: 95995...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå