AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Hei, Er en mann på 33 år som har falt pladask for en kvinne som er et år eldre. Vi møttes for et år siden og har hatt mye kontakt siden det, som venner. Da var hun i et forhold. Det er det siste halve året følelsene mellom oss har tatt av og vi anser oss selv som kjærester i dag. Hun er fantastisk og jeg er gal etter henne. Hun vil gjerne flytte til min by og vi har så vidt begynt å tenke på et felles sted å bo. Hun er en kvinne som har mye mer erfaring med det motsatte kjønn enn jeg. Har selv bare ett seriøst forhold bak meg mens hun har fem,og vært forlovet med en av de. Hun har alltid vært den som har slått opp, minus i ett av de der han viste seg å leve et dobbeltliv med kone og barn. Det forholdet avsluttet seg selv kan man si. Hun har selv sagt at hun har vært en kvinne som raskt blir interessert i menn, og som raskt mister interessen for de. Den siste eksen hennes behandlet hun ikke noe fint, hun har selv sagt at hun var mye utro og mye borte fra deres hjem, reiste plutselig bort uten å gi lyd fra seg osv. Han er heller ikke feilfri for jeg vet han er en kontrollerende person som har herset en del med henne. Derfor tror jeg hun oppførte seg som hun gjorde og ikke for å være jævlig. Denne eksen har kontaktet meg på sms og Facebook gjentatte ganger for å advare med mot henne. Han skriver blant annet ting som at hun overhodet ikke er en kvinne til å stole på, at hun ikke er en person man kan binde seg til og stifte familie osv., at hun misbruker kokain for å prestere på jobb(noe som må være løgn. Vi har levd så tett oppå hverandre siste tiden at jeg sikkert hadde merket det, har jobbet innen rus før. Og noe som hun og hennes nærmeste venninner avviser) og at hun bare stakk uten å si noen ting da hun dumpet han. Eks forloveden derimot har mye positivt å si om henne(han som tok initiativ til praten)Han kjenner seg ikke igjen i snakket om utroskap og rus. Så hvem skal jeg høre på? Kjæresten min forsikrer meg hele tiden om at det er meg hun vil ha og at forrige forhold bare var skadelig og usunt for henne, og at hun er klar for å virkelige satse med meg. Og hun er så nydelig og herlig, føler meg veldig heldig . Men disse usikre tankene kan man vel si plager meg en del. Anonymous poster hash: f75a8...575
Likeawoman Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Hei på deg, jeg er en kvinne på 22 år; altså en del mindre livserfaring enn deg. Jeg kan allikevel si at jeg forstår din usikkerhet i forhold til de tankene du får, og spesielt da på bakgrunn av samtalen med forrige (og som du selv skriver, kontrollerende) ekskjæreste. Dette er litt tricky, siden det er så mange perspektiver å se dette ut ifra, etter min mening. Jeg tror det ligger mye i det du nevner om at ekskjærestens kontrollerende måte å være på kan være mye av årsaken til at hun oppførte seg som hun gjorde. Det unnskylder selvsagt ikke utroskap, men jeg tror virkelig at det er en viktig del av forklaringen - kan være. Nå kjenner jo ikke jeg denne kvinnen. Dersom personligheten er litt..."svevende" eller uavhengig, vil jeg tro at dette har mye med saken å gjøre. Hvis hun er den jenta som klarer seg fint selv, og ikke den jenta som ønsker 100% ro og stabilitet og nærhet og bekreftelse absolutt hele tiden (jepp, setter det litt på spissen), så kan det godt være at det å være i forhold med en mann/kvinne (går begge veier) som er nettopp dét, blir helt "umulig". Det er heller ikke greit å være kontrollerende i et forhold, slik eksen var. Det er ingenting kjærlig ved det; men det kan tenkes at dette var en strategi han ubevisst benyttet seg av for å forsøke å oppnå en følelse av tillit og trygghet. Det ble nok kanskje bare helt omvendt...Kort sagt tror jeg at det er mye som dessverre kan drive folk til utroskap, uten at det behøver å bety at vedkommende vil være notorisk utro i hvert forhold. I tillegg tenker jeg det er positivt at hennes eks-forlovede snakker varmt om denne kvinnen; da er det i hvert fall håp? Jeg tror det lureste du gjør uansett er å velge å stole på henne eller pakke sakene før du blir helt frynsete av alle tankene dine. I tillegg ville jeg ha stilt meg selv følgende spørsmål: er det disse mennene som gjør meg usikker, eller er det også andre ting som får meg til å undre? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå