Gå til innhold

Baby 6 mnd mat og mme... Frustrert mamma:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en veldig matlei liten gutt om dagen... Eller det vil si det går veldig opp og ned... Det startet med at han ble syk for litt over ei uke siden... Hoste, tett nese, feber.... Midt oppi det hele fikk han igså sin første tann... Han nektet så og si å spise, fast føde har han aldri vært glad i, men nå nektet han puppen også. Tar heller ikke flaske, kopp, tutekopp o.l... Jeg har ammet hele veien, men nå mistet jeg melka... Lite dieing og mye stress pga matsituasjonen... Endte opp med at vi forrige onsdag måtte begynne med flasketilvenning... Han har drukket litt nå og da, men ikke noen stordrikker... Nå får vi i litt middag... Og bittelitt grøt... Men fortsatt ikke vann eller noe... Kun litt mme... Spiser fortsatt på natten, drikker litt på morgenen, men har sjelden lyst på mme før nesten utpå ettermiddagen... Har stort sett drukket greit på kvelden...

Jeg blir så frustrert, dette er mitt første barn så er i tillegg veldig usikker...

Er det flere som har det på samme måte?? Har ikke tørre bleier altså...

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Skjønner at du er usikker. Har du en helsesøster du kan ta kontakt med?

Skrevet

Har vært i kontakt mex både lege og helsesøster... De ser kun etter vekt og almenntilstand... Og den er jo bra...

Skrevet

Høres jo ut som om han får i seg nok veske iom at bleiene ikke er tørre, men hvis du er litt bekymret for dehydrering så kan du teste ut følgende:

1. Lage saftis til han. Det kan hende det er spennende og nytt, og det kalde lindrer også på såre gommer. Vi gjorde det for mini her da det var som varmest i sommer. Kan lages av vann og juice. Eller tynn saft. Ville heller brukt saft med sukker enn light. De små bør ikke få kunstig søtning.

2. Prøve andre typer flasker og tutekopper.

Ta også ut den antisøl-funksjonen. Hvis du lar han søle og prøve litt selv så blir det gjerne litt moro, og noen ekstra dråper kommer inn :-) Ps! Ikea sin tutekopp var den eneste mini her tok i starten.

3. Prøv forskjellige smaker og konsistenser selv om han er litt skral. Kanskje dere kommer over noe han blir begeistret over.... ;-) Har dere prøvd blåbær? Hvis han klarer så kan han prøve å spise selv. Hvis ikke så kan dere prøve most med vannmelon. Det slo veldig an her da hun ikke ville ha noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...