Gå til innhold

Hvor mange visninger før boligen din ble solgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har solgt siste par årene, hvor mange visninger måtte dere ha før det ble solgt? Vi har hatt en fellesvisning, men liten interesse hittil. Kan det plutselig ta seg opp på de neste visningene?

Anonymous poster hash: b3e20...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommeren er generelt et vanskelig tidspunkt å få solgt boliger på. Mine naboer og min søster har hatt sine leiligheter på markedet siden juni, og de ble solgt forrige uke. Min søster hadde to felles-visninger og to-tre private før den omsider ble solgt, og naboene mine hadde vel det samme. Det tar seg nok opp nå som sommeren er over skal du se :)

Skrevet

Jeg hadde en visning og fikk rekordpris for den typen bolig i området. Megler var veldig opptatt av å få solgt etter første visning, mente at det ikke sendte gode signaler om en bolig lå ute til salg i flere uker og med flere visninger. Han var også opptatt med å få hele prosessen i gang før fellesferien, da veldig mange er interessert i å flytte og være på plass i ny bolig før nytt skole/barnehage år.

Så tror kanskje markedet er litt rolig akkurat nå i aug/sept men tar seg opp igjen i løpet av høsten/vinteren

Skrevet

2 fellesvisninger uten respons, så kom en privat visning som førte til salg. I huset vi flyttet til rakk de bare 1 visning, da det lå tre bud inne innen visningen var over.

Anonymous poster hash: 66577...610

Skrevet

Har hatt Flax begge de gangene jeg har solgt "nylig".

Solgte en 2-roms leilighet i begynnelsen av 2011.

Satt opp to visningsdager.

Leiligheten gikk dagen etter siste visning for 105.000 over takst.

Solgte ett rekkehus på forsommeren i 2012.
Satte opp to visningsdager.

Rekkehuset gikk dagen etter siste visning for 495.000 over takst.

Skrevet

7 visninger + 2 privat-visninger. Solgte 60.000 over takst, men da hadde vi satt ned prisantydningen.

Skrevet

Kommer veldig an på hvor i landet boligen ligger. I Oslo og omegn går de fleste fort, mens enkelte objekter blir liggende lenge.

Vi solgte en 2-roms i Oslo etter en visning i fjor. Her vi bor nå har en nabo hatt 7-8 fellesvisninger og flere private, leiligheten har ligget ute siden januar. Tre andre naboer har solgt i samme periode og kun hatt en fellesvisning. De tre objektene som gikk fort var vanlige 2-4 roms leiligheter, den siste en ekstremt stor 3-roms (og dyr) med et begrenset publikum.

Anonymous poster hash: bc226...2ff

Skrevet

1 privatvisning (av meg) og 1 fellesvisning dagen etter.

Skrevet

En visning. Solgte kjapt selv om det var 9 like leiligheter i samme borettslag til salgs.

Rekkehus der jeg bor i nå har alle blitt solgt på første visning.

Anonymous poster hash: a701f...95a

Skrevet

To år siden i Oslo. Ble solgt etter første visningshelg (2 visninger) godt over takst.

Anonymous poster hash: 40960...f86

Skrevet

Dette kommer veldig an på og er helt umulig å sammenligne ditt objekt med annet enn like objekter i samme området.

Det kommer an på beliggenhet, standard, om det er satt riktig eller lav pris etc.

Vi solgte et rekkehus etter tre visningshelger. Vi hadde satt en veldig høy prisantydning, høyere enn noen av de andre like objektene hadde solgt for, men ville ha mest mulig pga dyrt kjøp av ny bolig. Vi visste dermed at budene nok kom til å stoppe opp og at vi måtte finne den rette kjøperen som til slutt skjønte at de fikk huset hvis de bød takst, ellers ville vi trekke objektet og legge ut igjen senere og finne rett kjøper da. Hvis noen virkelig forelsker seg i objektet og megleren er dyktig nok klarer de å presse en kjøper opp.

Anonymous poster hash: f4222...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...