Gå til innhold

Når eksen poster på facebookveggen til daten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i ca 2 måneder. Han bor nær meg, men han er egentlig fra en annen by.

Han har sagt at han og eksen er gode venner. Og at han har fortalt om meg til eksen sin. Men det som gjør meg frustrert er at hun tilstadigheter poster på facebookveggen hans. Det har hun gjort før jeg og han ble kjent, og det fortsetter hun med.

I dag lå hun ut et bilde av hennes hund og skrev hvor mye hunden savner han. Dette har hun gjort før jeg ble kjent med han, og da skriver han som svar at han skal reise å besøke hunden hennes. Nå har han ikke svart på det forløbig, men jeg får inntrykk at noe ikke er ferdig avsluttet mellom de.

Hva tenker dere om dette? Hadde dere synes det var vanskelig?

Anonymous poster hash: f4f3c...810
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser rart ut, kan virke som hun prøver å markere territoriet sitt. Samtidig som hun prøver å holde han nær med å gi han dårlig samvittighet. Men jeg aner ikke, det var bare det som slo meg.

Var det han eller hun som gjorde det slutt?

Jeg hadde syns det var vanskelig, selv sliter jeg med at svigers ikke vil gi slipp på eksen til min samboer. Så jeg kan forestille meg at jeg hadde syns din situasjon er vanskelig -hvertfall om hun ikke backer ut når ting blir seriøst mellom dere.

• Liker 9
Skrevet

Det ser rart ut, kan virke som hun prøver å markere territoriet sitt. Samtidig som hun prøver å holde han nær med å gi han dårlig samvittighet. Men jeg aner ikke, det var bare det som slo meg.

Var det han eller hun som gjorde det slutt?

Jeg hadde syns det var vanskelig, selv sliter jeg med at svigers ikke vil gi slipp på eksen til min samboer. Så jeg kan forestille meg at jeg hadde syns din situasjon er vanskelig -hvertfall om hun ikke backer ut når ting blir seriøst mellom dere.

tr.starter: jeg begynner å tro at hun ikke vet noe om oss. For dette var veldig merkelig. Hun skriver at folk spør om hunden biter? Og at svaret er : Det gjør "datens navn ;) ". Hunden savner sin hundepappa sånn ;) skriver hun. Og det med å bite ... Ja min date biter når han kysser, og biter når vi koser...

Føler at det var et hint til han om det. Ja dette var vanskelig for meg følelsesmessig, og jeg tror ikke at hun vet om meg.....

Jeg har datet han i to måneder nå, men hun bor langt unna. Han har sagt at han alltid vil være bestevenner med henne, men det med facebooken er jo helt sykt. Jeg ville aldri skrevet innlegg opp og ned til min eks selv om vi var venner. Hun blokkerer jo hans muligheter med kontakt med en ny dame med å gjøre det.

Skrevet

Trådstarter: han har sagt at hun vet om meg, og er kjempeglad for at han har truffet meg. Men jeg tror dette må være løgn. Jeg tror ikke at hun vet om meg.

Han har også sagt at de var enig i å gjøre det slutt. Men jeg føler at hun oppfører seg som om de fremdeles er et par.

Skrevet

tr.starter: jeg begynner å tro at hun ikke vet noe om oss. For dette var veldig merkelig. Hun skriver at folk spør om hunden biter? Og at svaret er : Det gjør "datens navn ;) ". Hunden savner sin hundepappa sånn ;) skriver hun. Og det med å bite ... Ja min date biter når han kysser, og biter når vi koser...

Føler at det var et hint til han om det. Ja dette var vanskelig for meg følelsesmessig, og jeg tror ikke at hun vet om meg.....

Jeg har datet han i to måneder nå, men hun bor langt unna. Han har sagt at han alltid vil være bestevenner med henne, men det med facebooken er jo helt sykt. Jeg ville aldri skrevet innlegg opp og ned til min eks selv om vi var venner. Hun blokkerer jo hans muligheter med kontakt med en ny dame med å gjøre det.

Det er jo ganske merkelig...

Jeg tror du bør stole på han. Stoler du ikke på det han sier, er det ikke noe fremtid for et forhold heller? Skulle han lyve, er det jo hvertfall dødt.

Nå snakker jeg ut fra erfaring. Eksen til min samboer var svært "territoriell", hun oppførte seg på samme måte og han snakket om henne som sin bestevenn. Han var veldig glad i henne, og jeg vet at bruddet mellom de kom hardt på han. Men etter ca fire måneder med dating, og to måneder i et forhold med han, så ble interessen for "bestevennen" hans borte. Og hun var ikke lenger i bildet, hun gled mer og mer bort fra han. Jeg mener ikke at det er eller vil bli likt for dere.

Snakk med daten din, følg magefølelsen din og stol på deg selv i slike situasjoner. Er han verdt "bryet"?

• Liker 2
Skrevet

Overse hennes postinger, og post ting på veggen hans selv. Ikke sånne klisne, overdrevne greier. Men mer sånn: "Takk for helgen, gleder meg til vi skal spise middag i morgen".

Og sett sivilstatusen til at dere er i et forhold.

• Liker 7
Skrevet

Er dere under 20 år?

Anonymous poster hash: 2cd50...5f6
  • Liker 1
Gjest krokodillen
Skrevet

ho markerer "teritoriet" sitt. det g

Er dere under 20 år?

Anonymous poster hash: 2cd50...5f6

hva har det med saken å gjøre?

exen til min exsamboer gjorde det samme og vi var nesten 30. ho la til og med ut bilder av de to når de var kjærester og skrev støtt og stadig på veggen hans. var nok for å markere seg. og det er ikke aldersbetinget, tro meg

Skrevet

Jeg og eksen er "venner", men har sjelden kontakt. Det er bare greit da vi bor i en liten by og har mange felles venner.

Jeg er helt ferdig med han, og har fått meg ny kjæreste.

MEN eksen har postet flere ting på min vegg, selv om jeg synes det er ganske slitsomt. Jeg vil ikke at den nye kjæresten min skal tro at det er noe mellom oss, slik som du gjør.

Men hva skal man gjøre? Jeg kan jo ikke fjerne innleggene, for da virker det som jeg har noe å skjule. Og jeg vil jo ikke fornærme eksen heller, slik at det blir dårlig stemning. Jeg vil ikke såre ham, etter at jeg har sagt at vi kan være venner.

Så det trenger ikke bety noe!

• Liker 1
Skrevet

Trådstarter: jeg vet at det trenger ikke å bety noe. Han kommenterte ikke innlegget hennes denne gangen. Det gjorde han kun før vi datet. Men han lot det stå og han trykket liker på det. Han har sagt at eksen er ferdig med han, men utfra hennes side og hans så ser det ikke sånn ut. Hun bruker hunden som unnskyldning for innleggene ser jeg. Hunden savner han sånn. Hele facebooken hennes er full med innlegg der det står så mye fint om hennes eks. Og bilder av han og av hunden. Jeg fortsetter som før men jeg tenker at det kan jo Være at han holder henne på gress. Det vet jeg ingenting om. Men hun virker mer opptatt av han enn han av henne på Facebookveggene. Når eksen dekorerer veggen så reagerer man jo litt.

Skrevet

Jeg og eksen er "venner", men har sjelden kontakt. Det er bare greit da vi bor i en liten by og har mange felles venner.

MEN eksen har postet flere ting på min vegg, selv om jeg synes det er ganske slitsomt. Jeg vil ikke at den nye kjæresten min skal tro at det er noe mellom oss, slik som du gjør.

Men hva skal man gjøre? Jeg kan jo ikke fjerne innleggene, for da virker det som jeg har noe å skjule. Og jeg vil jo ikke fornærme eksen heller, slik at det blir dårlig stemning. Jeg vil ikke såre ham, etter at jeg har sagt at vi kan være venner.

Trådsstarter : jeg tror at de fleste ville reagert hvis min eks postet fb veggen min full av innlegg hele tiden. Men såklart jeg går etter mine følelser og jeg er forelsket i ham og håper at det er meg han har øyne for.

Skrevet

Trådsstarter : jeg tror at de fleste ville reagert hvis min eks postet fb veggen min full av innlegg hele tiden. Men såklart jeg går etter mine følelser og jeg er forelsket i ham og håper at det er meg han har øyne for.

Gjest Pink.Pearls
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke giddet å ha et forhold til en mann med såpass mye kontakt med eksen sin. Hvorfor må de på død og liv ha kontakt? De bor langt unna hverandre, de har ingen barn sammen og forholdet er jo slutt??

Spør han hva greia er. Si at du synes det er ubehagelig, og at du ikke synes noe om det :)

Det høres forresten ut som eksen hans er 14 år. Hvem poster slik på FB?

Endret av Pink.Pearls
  • Liker 6
Skrevet
Pink.Pearls, on 09 Sept 2014 - 15:50, said:

Ikke samme situasjon, but still: jeg datet en fyr når jeg var 21 og jeg likte ham veldig godt, plutselig sluttet han å ta kontakt og jeg fikk plutselig en beskjed av en fremmed dame på Nettby (det var på den tiden ja):

"Haha, jeg vant! =D" + mange andre stygge ting..fin måte å finne ut at man har blitt dumpet på gitt!

Så det er utrolig hva folk kan få seg til å skrive uavhengig av alder, denne damen var 23 hvis jeg husker riktig.

• Liker 1
Skrevet

Men jeg føler at hun oppfører seg som om de fremdeles er et par.

Er du sikker på de ikke fortsatt er sammen da?

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å ha et forhold til en mann med såpass mye kontakt med eksen sin. Hvorfor må de på død og liv ha kontakt? De bor langt unna hverandre, de har ingen barn sammen og forholdet er jo slutt??

Spør han hva greia er. Si at du synes det er ubehagelig, og at du ikke synes noe om det :)

Trådstarter: De har en hund sammen. De fikk aldri barn sammen men han sier at hun har en hund, og han føler seg som pappaen til hunden, derfor må de ha tett kontakt og det vil de alltid ha. De har også opplevd så mye i lag med tanke på at de har vært samboere i ca 8 år før. Derfor føler de at de må ha kontakt. De er også veldig gode venner. Men jeg synes dette var litt overdrevent.... Der hun poster tilstadigheter på veggen hans, og dekorerer den opp og ned..... Hvis jeg går inn på hennes facebook så står det om han i hvert innlegg.Der står det hvor superglad hunden er i den fantastiske daten min osv. Virker barnslig og teit ut ja!.

Det står at han er singel på fb, men hun oppfører seg som om de er sammen. Han har sagt at han aldri vil kutte kontakten med henne. Og at de snakkes mye sammen. Jeg spurte om han var ferdig med henne. Og da har han sagt ja, men at hun er hans bestebeste venn for resten av livet. Dette ble litt mye for meg, for jeg synes det virker ut som om hun ikke er ferdig med han. Det har jeg sagt til han, men da sa han at jeg og hun kunne jo møtes og snakke sammen,men det kunne jo bli litt plagsomt for han for da ville vi vel bare snakke om han... Så merkelig altså!

Skrevet

Er du sikker på de ikke fortsatt er sammen da?

Trådstarter: hun poster såpass mye på facebooken om han, at det kan virke som om de fortsatt er sammen. I ett av innleggene står det at hun er superlykkelig over å få være hans bestebestevenn! Superlykkelig er bare fornavnet.... Og at de forløbig får ha det slik. Men han bor hos henne når han besøker hjemstedet sitt, ifølge innleggene. Men det kan nesten virke som om de er sammen...

Skrevet

Hva er en bestebestevenn? Høres helt fjernt ut...

• Liker 3
Skrevet

tr.starter: han har sagt at det betyr at de alltid for resten av livet være kjempeglad i hveandre, og at de alltid skal holde kontakten. Og at han skal bo litt hos henne når han er på hjemstedet pga babyen deres altså hunden. Hunden er hennes, men den er mest knyttet til han.

Skrevet

Trådstarter: er enig.. når jeg ser på innleggene som er postet så virker alt helt sykt ut! Det er hun som poster innlegg om han. Hvert eneste innlegg på hennes side så står han nevnt som en helt fantastisk person for henne og hunden. Men han skriver lite til henne ser jeg. Han poster ingenting om henne. Men han trykker "liker" og tar ikke vekk innleggene hennes. Samtidig så møter han meg.... Og jeg føler meg veldig merkelig med dette. Skjønner ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...