AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Skal male vegger på flere rom i huset og lurte på hvor er malingen billigst mulig? Bra maling? Skal bare ha hvit farge. Hva slags utstyr trenger man? Jeg har aldri malt før så jeg har null peiling.Anonymous poster hash: 19520...ab4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Tror de har en ok og billig hvitmaling på byggmax. Ellers så er utstyret på biltema godt nok:) du trenger brett til å helle malingen i, malingsruller, en litt bred pensel og en liten, maskringstape er greit å ha. Og hvis malingen er oljebasert er det greit å ha whitesprit eller noe lignende for å fjerne fra utstyr. Hvis den er vannbasert så holder det å vaske i vann. Anonymous poster hash: 538d1...b42
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Hva slags vegger er det? Jeg vil faktisk påstå at det er forskjeller på billig og dyr maling. Vi kjøpte en billig maling som het Cello, og den var helt annerledes i fargen i tillegg til at den var helt annerledes å jobbe med. Billig utstyr kan funke fint, men ofte vil penslene røyte litt mer. Ruller har jeg ikke merket forskjell på. Skal du ha kritthvit, vanlig farge eller en spesiell hvitfarge? Anonymous poster hash: 08d10...f06 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Vil anbefale deg å legge lktt penger i malingen og kjøpe kjent kvalitet. Både mht. At maling inneholder komponenter du skal puste i både dag og natt, og mht. At du skal slippe å måtte fjerne malingen igjen enten umiddelbart eller senere fordi du enten ikke er fornøyd eller fordi du senere skal male over. Lady er et greit merke for uerfarne. Der er en variant som jeg tror heter easy. Spør på butikken hva som er best egnet for en nybegynner av maling og utstyr. Husk maskeringstape, det er faktisk den viktigste jobben for et vellykket resultat.Anonymous poster hash: 568f0...35a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Tror de har en ok og billig hvitmaling på byggmax. Ellers så er utstyret på biltema godt nok:) du trenger brett til å helle malingen i, malingsruller, en litt bred pensel og en liten, maskringstape er greit å ha. Og hvis malingen er oljebasert er det greit å ha whitesprit eller noe lignende for å fjerne fra utstyr. Hvis den er vannbasert så holder det å vaske i vann. Anonymous poster hash: 538d1...b42 Utstyret fra biltema er IKKE godt nok. Jeg sverger til jordan ultimate-serien. Ruller kjøper jeg fra jordan perfect da jeg synes de er lettere. Billige pensler røyter, billige ruller spruter, billige malebrett stryker ikke ut malinga skikkelig. Og billig tape er vanskelig å få av igjen. Har malt med billig utstyr EN gang, og jeg gjør det aldri igjen. Man får det man betaler for, både i jobben og det ferdige resultatet. Av maling er jeg ganske fornøyd med Infra maling, billigmerke til coop, laget av gjøco, så det er i teorien det samme som gjøco interiør. Ellers er Lady vegg 10 en bra maling. Den har dekkgaranti på 2 strøk, noe Infra ikke har. Lurt hvis det er stor fargeforskjell. All maling i silkematt naturligvis.Anonymous poster hash: 2c8df...fc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå