AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Saken er at to unger i nabolaget har gått løs på bilen min med spiker. De har skrevet navnet sitt i lakken, og laget riper over alt. Jeg tok dem på fersk gjerning, så det er ikke noen tvil om hvilke unger som har gjort det. Foreldrene deres nekter å betale for å fikse det. De avfeier meg bare med at de "ikke har råd, så de kan ikke gjøre noe". Så jeg må gå videre med saken. Hva er rette måten å gjøre det på? Via politiet? Har null erfaring med slikt.Anonymous poster hash: e9139...1fb
Gjest Sådetså Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 (endret) Om foreldrene ikke tar ansvar ville jeg gått til politiet om barna er så gammel. Høres ut som det er betydelige skader som er gjort på bilen. Dette er en relevant artikkel for din situasjon: http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article542297.ece Endret 9. september 2014 av Sådetså 1
Gjest Blondie65 Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 La forsikringsselskapet ditt snakke med deres forsikringsselskap - dette var forøvrig min umiddelbare tanke, så leste jeg artikkelen linket til i forrige innlegg som anbefaler dette på slutten.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Du må anmelde det uansett. Loven er slik at foreldre er ikke pliktig til å betale mer en 1000 for skader barn gjør. Du må anmelde for å få igjen noe, politi sender det til barnevern. DEt kan du gjøre foreldrene oppmerksom på Anonymous poster hash: 04430...f54 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå