Gå til innhold

Bilstol nr. 2 med isofix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil kjøpe bilstol til å ha i mamma sin bil, helst med isofix sånn at jeg vet at hun får den skikkelig på plass... Dette er et sete som ikke vil bli brukt mer enn noen ganger i året, så jeg vil ikke kjøpe den dyreste (selv om jeg ser på Cybex Sirona). Ettersom vi ikke har isofix selv så er jeg ikke så bevandret i den seteverdenen og jeg setter stor pris på tips og råd :)

Takk!

Anonymous poster hash: 3dcf3...b4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har besafe x3 med isofix. Det er et godt sete, men egner seg dårlig i små biler pga det tar mye plass.

Skrevet

Britax MaxFix?

Anonymous poster hash: f3a3f...7e1
Skrevet

Isofix setene er ekstremt enkle å bare klikke inn og ut av biler så keg ville gått inn og sjekket alle best i test setene hos Forbrukerrådet og sett hva du kunne finne på FINN av de beste derfra.

Men skjønner ikke helt behovet for et eget sete hvis det kun brukes få ganger i året, kan ikke sees eget sete da flyttes over?

Vi har Two Way Elite i besteforeldrebilene, men dette er ikke best i test og brukes kun på henting i barnehagen, en 2km tur i 50 sone, skal de på tur på motorveien etc så klikker vi vårt Isofix sete lett over i deres bil.

Anonymous poster hash: 120e7...570

Skrevet

Da skal jeg se på MaxFix :) Vi må ha eget ettersom mamma da henter i bhg og vi møtes ikke før det evnt. skjer. Vi har ikke isofix i vår egen bil så da kan det ikke bare tas ut og inn.

TS

Skrevet

Har ikke googlet eller undersøkt noe rundt dette, men hørte på en nyhetssending for noen uker siden at iso-fix seter var blitt testet på selveiso-fix festene. Og resultatet var ganske skremmende for de som utførte testen fordi selve klikk festet på setene var skremmende dårlige.

Ja, det er lett å klikke på plass, men dersom iso-fixfestet på setet ryker i en kollisjon er jo dette nesten verre enn ille.

Anonymous poster hash: eec1a...6bd

Skrevet

Har ikke googlet eller undersøkt noe rundt dette, men hørte på en nyhetssending for noen uker siden at iso-fix seter var blitt testet på selveiso-fix festene. Og resultatet var ganske skremmende for de som utførte testen fordi selve klikk festet på setene var skremmende dårlige.

Ja, det er lett å klikke på plass, men dersom iso-fixfestet på setet ryker i en kollisjon er jo dette nesten verre enn ille.

Anonymous poster hash: eec1a...6bd

Ja, dette er en av grunnene til at vi ville ha med belte uansett om vi hadde hatt isofix eller ikke. Men når mamma ikke helt får til monteringen og det er snakk om noen ganger så får det bare være. Venninna mi hadde et brukt Cubex-sete, jeg kjøpte det i går. Sitter kjempefint i bilen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...