-ida- Skrevet 7. juli 2004 #1 Skrevet 7. juli 2004 Jeg sitter med kirkeprogrammene mine, men hva er vanligst å ha som inn og utgangsmarsj. Evt hvilken skal dere ha? Har fått med meg at det er Mendelssohn og Wagner men i hvilken rekkefølge?
Gjest MrsL Skrevet 7. juli 2004 #2 Skrevet 7. juli 2004 Vi hadde Mendehlsson inn og Purpose av Nordraak ut
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #3 Skrevet 8. juli 2004 Jeg er ikke veldig begeistra for verken Mendelsohn eller Wagner, men hvis du skal ha dem, ville jeg hatt Mendelsohn inn og Wagner ut. Selv skal vi ha Trumpet Voluntary inn og Brudemarsj fra Seljord ut. Det er massevis av flotte brudemarsjer å velge mellom.
Eiline Skrevet 8. juli 2004 #4 Skrevet 8. juli 2004 Vi skal ha "here comes the bride" dvs Wagner inn og Mendelson ut. På organisten hørtes det ut som om dette var vanlig rekkefølge.
nessi Skrevet 8. juli 2004 #5 Skrevet 8. juli 2004 Vi skal ha Mendelson inn og Brudemarsj fra Seljord ut.
Augustbrud02 Skrevet 8. juli 2004 #6 Skrevet 8. juli 2004 Vi hadde Mendelsohn inn og Wagner ut. For oss var dette de eneste "ekte" bryllupsmarsjene...
Sita Skrevet 8. juli 2004 #7 Skrevet 8. juli 2004 Vi skal ha Mendelssohn inn og Trumpet Voluntare ut :-)
Christinamor Skrevet 8. juli 2004 #8 Skrevet 8. juli 2004 Nordraak inn, og Widors "Toccata" ut. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke hadde Mendelsohn inn, men med Widor ut, mente organisten det ville bli veldig voldsomt....
Hemligheten Skrevet 8. juli 2004 #9 Skrevet 8. juli 2004 Jeg mener helt bestemt at det er mest vanlig med Mendelsohn inn og Wagner ut. Altså at det er den mest vanlige rekkefølgen.
LineAA Skrevet 8. juli 2004 #10 Skrevet 8. juli 2004 Vi skal ha Brudemarsj fra Løddingen som innmarsj og Brudemarsj fra Seljord på utmarsj....ser d er endel av oss som har den siste! :-)
Green Skrevet 8. juli 2004 #11 Skrevet 8. juli 2004 Viss du verkeleg vil ha dei to marsjane bør du ha Wagner inn pga teksten: Here comes the bride! Men Wagner er utruleg tragisk på orgel. Men kvar sin smak. Den er litt finare med strykeinstrument. Dykkar dag, de bestemmer! :-)
Lullu Skrevet 8. juli 2004 #12 Skrevet 8. juli 2004 Jeg mener helt bestemt at det er mest vanlig med Mendelsohn inn og Wagner ut. Altså at det er den mest vanlige rekkefølgen. For meg var dette helt omvendt. Syntes Wagner "Here comes the bride....." var lystigere, og at Mendelsohn virker mer "avsluttende". Men nå har vi ombestemt oss :-) Skal ha Mendelsohn inn, og Trumpet Voluntary ut.
Nilla Skrevet 8. juli 2004 #13 Skrevet 8. juli 2004 Vi skal antagelig ha Mendelssohn inn, og så skal koret som vi begge synger i synge Brudemarsj fra Øre på vei ut. Min kjære har en solo på den, som jeg frykter han kommer til å ta midtveis ned kirkegulvet...
Ingeborg Skrevet 8. juli 2004 #14 Skrevet 8. juli 2004 Brureslått fra Øre på vei inn og Bruremarsj av Jan Magne Førde til utgang. Har med vilje valgt noe annet enn Wagner og Mendelsohn.
Lavida Skrevet 8. juli 2004 #15 Skrevet 8. juli 2004 Vi hadde Mendehlsson inn og Purpose av Nordraak ut Det skal vi ha også :-)
9na Skrevet 8. juli 2004 #16 Skrevet 8. juli 2004 Nordraak inn' date=' og Widors "Toccata" ut.[/quote'] Vi skal også ha disse i samme rekkefølge.
Piarina Skrevet 8. juli 2004 #17 Skrevet 8. juli 2004 Jeg syns Wagner passer best inn, for teksten i hodet er "here comes the bride, all dressed in white...." og Mendehlsson er "...nå er det gjort". Selv skal vi ha Canon i D når brudepikene går inn, brudemarsj fra Sogn når jeg og pappa går opp, og Canon i D på vei ut også. Syns det blir en fin helhet jeg, og jeg syns det er litt masete med veldig muntre sanger på orgel. Dessuten er Canon lang, og passer greit når vi skal stoppe for å hilse på gjestene i våpenhuset. Dessuten er det yndlingssangen min, og på den måten får jeg hørt den ordentlig også.
ringblomst Skrevet 8. juli 2004 #18 Skrevet 8. juli 2004 Vi skal ha Wagner inn og Mendelsohn ut - var aldri i tvil om dette .
Gjest Tabby Skrevet 8. juli 2004 #19 Skrevet 8. juli 2004 Dette må jeg begynne å tenke på, noen som har en link til en side hvor jeg kan høre de forskjellige melodiene?
Piarina Skrevet 9. juli 2004 #20 Skrevet 9. juli 2004 www.royken.kirken.no er ganske bra www.orkdalsmenighetene.no er ok, de har salmer også www.home.no.net/arnkol/ er veldig bra www.music-scores.com/pachelbel/composer.php for å høre canon i d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå