lavender8 Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Jeg er en mann på 30 år, som tror jeg må gjøre det slutt på forholdet vårt. Samboeren min har klint med en annen, etter at hun var sint på meg. Hun skal på en fest om noen dager hvor jeg vet at han også skal. Jeg er sammen med en jente på 25, vi har vært sammen i litt over 3 år. Forholdet har vært opp og ned, i starten var hun veldig forelsket i meg, hun elsket meg, og jeg har alltid følt meg så trygg på henne. I perioder har jeg tenkt på å gå fra henne fordi jeg ikke har følt kjærligheten så sterkt, og fordi jeg føler at hun har kontrollert meg i så stor grad. Det siste året har vært vanskeligere. Vi har kranglet en del, men mest har jeg i perioder følt en likegyldighet overfor henne. Hun har nok merket det. Hun har bedt meg gi henne mer oppmerksomhet, være en bedre kjæreste overfor henne. Jeg har ikke ønsket å gjøre det slutt, fordi jeg innerst inne tror vi passer sammen, og at vi kan skape et godt liv sammen. De siste 2 ukene har hun vært mye sammen med noen nye venner, de er bare i Norge en kort periode, og skal reise snart. Det er flere menn/gutter i gruppen, og de har gitt henne en oppmerksomhet hun aldri har fått før, heller ikke fra meg. Hun har satt veldig stor pris på det, noe jeg kan forstå siden jeg ikke har vært så flink til å gi den samme oppmerksomheten. Hun pleier aldri å drikke eller gå noe særlig på byen, men med denne gruppen er hun med på alt. Hun drikker seg ikke full, men hun har det gøy med dem, på en annen måte enn vi har hatt de siste årene. Jeg har bedt henne ikke dra, men hun mener jeg ikke kan kontrollere henne, og jeg tror genuint den oppmerksomheten betyr mye for henne. Jeg provoserte henne veldig for 3 dager siden, ved å sende en melding til en venninne av henne, hun ble rasende, og endte med å kline med en av de andre fra gruppen. Hun har vært åpen med meg om det. Hun sier hun er veldig lei seg for deg, men at jeg provoserte det frem, og at det aldri hadde skjedd. Jeg har vært helt knust over det som har skjedd, og merket at hun nok betyr veldig mye for meg, mer enn jeg hadde trodd. Hun sier at hun ønsker å fortsette forholdet vårt. Hun har elsket meg veldig høyt tidligere, det vet jeg helt sikkert, vi snakker veldig godt sammen. Er det noe håp for forholdet vårt? Jeg tror egentlig at vi passer sammen, og jeg hadde sett for meg å gifte meg med henne. Jeg kan nok tilgi at hun har klint med en annen. Selv om kliningen var spontan, har hun pyntet seg, dratt på fest, og dermed lagt til rette for situasjonen. Hun skal på fest på nytt i morgen. Hun sier hun kan la være å drikke, og ikke bli så sen. Jeg vil ikke fortsette hvis det ikke er håp for forholdet. Gruppen hun har vært med, vil oppløses om 3 dager, og hun kommer ikke til å treffe noen av dem igjen, så situasjonen med mennene som gir henne oppmerksomhet vil ikke fortsette etter det. Er det noe håp for forholdet vårt? Eller bør jeg gjøre det slutt med en gang? Takk for svar
Gjest daisydaisy Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Det er til syvende og sist du som må avgjøre om det er håp for dere eller ikke. Jeg derimot, hadde ikke funnet meg i det om kjæresten min dro ut og klinte med ei jente, for å så legge skylden på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Dersom hun hadde klint med en i deg gruppen hadde jeg aldri akseptert at hun skulle ut og treffe han igjen. Når første steget mellom de er tatt, er det så lite før andre steget tas.. Anonymous poster hash: db873...300
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Dårlig gjort av henne å kline med han, og sjønner ikke at du lar henne gå samme plass igjen..Det er som å tenne mer fyr på bålet ja. Men beklager jeg sier dette men jeg forståe henne. Jenter er avhengig av oppmerksomhet og bekreftelse av den som betyr mest for henne å elsker henne. Skjer ikke dette så blir jo hun fortvilet å selvtilliten går ned. Når ei jente er på en stor underskudd av oppmerksomhet fra typen og føler seg dårligere å dårligere, skal det så lite til før hun "faller" for hvem som helst andre gutt som gir henne det hun lengter etter. Selvom hun vil bli sjarmert av deg blir hun det heller av andre å itilegg med alkohol i blodet så kommer problemene frem i hodet å det er lettere å gjøre noe dumt med noen andre.. Jeg unnskylder henne ikke det hun gjorde men å sende mld til venninen hennes med vilje med hensikt for å såre henne/hun skulle bli sur e dårlig gjort. Da ber man om at forholdet går sjeivt. Gi henne roser å oppmerksomhet å komplimanger å jeg lover deg at hun også sjerper seg å blir en bedre dame. Når man føler man ikke for i et forhold over lang tid er det vanskeligt å gi.... Lykke til uansett Høres ut som du er gøad i henne å kimne tenk deg et liv med henne, da må du kjempe for henne også! Anonymous poster hash: 2bfcb...550
Gjest Blomsterert Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Det virket tydeligvis at hun klinte med denne mannen,at du fikk opp øynene litt. Du vet selv at du har vært likegyldig og slapp med å gi henne oppmerksomhet,og det selv når hun har sagt fra. Til overmål sender du en melding til venninnen hennes. På meg virker det som om du har vært mer opptatt av deg selv enn henne kanskje hele veien,så at hun gjør denne blemma kan jeg forstå. Hun er vel lei av å bli behandlet likegyldig fra deg,og da er det lett å like oppmerksomhet fra andre. Syns egentlig du kan ligge litt lavt,la henne være med disse vennene til de drar,og så får du lære av dette og skjerpe deg ved å vise henne at hun er viktig for deg,at du er glad i henne. Om du gjør slutt nå,er det jo bare feighet fordi du er redd for å bli den som blir dumpet. Du kan heller være litt redd,og deretter,om hun fortsetter med deg,gå inn for å bli en (mye)bedre kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Hva sto det i meldingen til venninnen, da? Var det en flørtete tone så synes jeg nesten du har vært utro selv. Anonymous poster hash: 6aaab...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Dama mi klinte også med en fyr på byen etter en krangel, og skyldte på fyll og sinne. Jeg var mildt sagt forbanna men jeg fortsatte forholdet. For å kunne leve med det pulte jeg en gammel flamme en gang i uken helt til det ble slutt. Godt for selvfølelsen :-) gjør det du må gjøre for å kunne leve med deg selv er mitt beste stalltips! Anonymous poster hash: abbff...776
eee1 Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Dama mi klinte også med en fyr på byen etter en krangel, og skyldte på fyll og sinne. Jeg var mildt sagt forbanna men jeg fortsatte forholdet. For å kunne leve med det pulte jeg en gammel flamme en gang i uken helt til det ble slutt. Godt for selvfølelsen :-) gjør det du må gjøre for å kunne leve med deg selv er mitt beste stalltips!Anonymous poster hash: abbff...776 Da må jeg si at du tok godt i! TS, tror hun klinte for å få en reaksjon av deg. Du sier at du har tenkt deg en fremtid med henne. Jeg ville ha prøvd å glemme hele klineepisoden og prøvd å gi henne mer oppmerksomhet. Tror hun blir en bedre kjæreste da. Det er helt utrolig hvor godt et forhold kan være når begge jobber for at ting skal være bra☺
lavender8 Skrevet 10. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2014 Takk for så mange svar. Det hjelper veldig å høre ulike meninger, vet jo ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg skrev i meldingen til venninnen at jeg var bekymret for at hun hadde forandret seg, og at jeg var redd for at hun skulle finne på noe med den samme mannen hun faktisk endte med å kline med. Det har gått noen dager, jeg har snakket mye med henne om det som har skjedd. Hun virker ikke spesielt interessert i fyren lenger, så jeg er ikke så engstelig for det. Jeg har ikke gjort det slutt ennå, og ikke hun heller. Det er vanskelig å gå fremover med å både være en bedre kjæreste, samtidig som jeg er sint på henne.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Dama mi klinte også med en fyr på byen etter en krangel, og skyldte på fyll og sinne. Jeg var mildt sagt forbanna men jeg fortsatte forholdet. For å kunne leve med det pulte jeg en gammel flamme en gang i uken helt til det ble slutt. Godt for selvfølelsen :-) gjør det du må gjøre for å kunne leve med deg selv er mitt beste stalltips! Anonymous poster hash: abbff...776 Anonymous poster hash: b7d65...891
Gjest C'est la vie:) Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Takk for så mange svar. Det hjelper veldig å høre ulike meninger, vet jo ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg skrev i meldingen til venninnen at jeg var bekymret for at hun hadde forandret seg, og at jeg var redd for at hun skulle finne på noe med den samme mannen hun faktisk endte med å kline med. Det har gått noen dager, jeg har snakket mye med henne om det som har skjedd. Hun virker ikke spesielt interessert i fyren lenger, så jeg er ikke så engstelig for det. Jeg har ikke gjort det slutt ennå, og ikke hun heller. Det er vanskelig å gå fremover med å både være en bedre kjæreste, samtidig som jeg er sint på henne. Jeg synes du er veldig reflektert over dine tanker. Det virker som du ønsker å fortsette forholdet. Jeg ville vært veldig skeptisk til at hun skylte på deg for å ha klint med en annen kar, men det er stort av deg å kommunisere med henne i stedet for å skjelle ho ut og gå. Noen jenter er oppmerksomhetssøkende, men i en alder av 25 mener jeg at det er litt umodent av henne å oppføre seg som hun gjør. At det kan skyldes mangel på komplimenter, oppmerksomhet og nærhet fra deg, ja. Håper dere finner ut av det og at du får det bra, uansett hva du/dere bestemmer dere for.
Bbc_tromvik Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Har du ingen selvrespekt? Hun klinte med noen fordi hun var sur/lei seg/gikk på underskudd av oppmerksomhet?? Hahaha, ser det skrives lenger opp at DU var den som var utro pga ei sms også? Du skjønner vel at hennes opptreden kommer til å bli legitimert av KG brukerne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå