Peter007 Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Noen som har hørt dette, og har noen meninger om hvorfor det er økende og barnevernet må inn i bildet?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Har ikke lest det. Link? Her var konfliktnivået større enn størst. Skjedde 4 mnd før termin så gikk ikke ut over noen barn da. Jeg var såret siden han virket totalt likegyldig i meg og sa masse sårende. Mente han hadde mistet alle følelsene. Nå i ettertid sier han att han aldri mistet følelsene og gjorde alt for att han var lei seg. Men kan ikke stole på en mann som sviktet og såret sin gravide samboer så hans forsøk er nyttesløse. Midt oppi ett brudd er det nok lett å miste hodet og når jeg ser tilbake på det nå skulle jeg gjort mye annerledes. Men der å da var jeg desperat og fortvilt og da ble det bare sånn.Anonymous poster hash: 62a69...a77
Peter007 Skrevet 9. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg ser vel selv på det som dette som et utslag av at fedre har mer med barna og gjøre. De vil ikke gi slipp på barnet til mor umiddelbart. Videre at menn er blitt mer opplyste på sine muligheter her til og bringe saken videre til f.eks rettssystemet selv om mødre ikke vil far skal ha så mye kontakt med barn som han vil. Det er også et økonomisk aspekt inne i dette. Dette både for mor og far. Dette virker inn på valg av bo-muligheter etter samlivsbruddet. Samfunnet krever gode boforhold for barn. Dette kan en ikke oppfylle med en gjennomsnittsinntekt. Barnebidrag koster mye for mange som har lite samvær. Dette medfører at de ikke kan anskaffe en respektabel bolig til barna og seg selv. Dette er en vond sirkel og komme ut av. En annen ting er all støtten som følger den som har bostedsadresse på barna. Der samværet er 40% og mindre, dette noe forenklet fortalt. Dette gjør at bostedforelder-forelder får all støtten/ trygd utbetalt til seg. Videre at den som har bosted for barna kan flytte fritt inne Norge. Vi bor i et langstrakt land med store avstander. Det siste med flyttingen er så forferdelig at en skulle tro det ikke var sant. Vi bor i et land der kvinners rettigheter er står veldig strekt. Dette med bosted er for at kvinner skal kunne flytte og jobbe fritt / utdanne seg da barna oftest bor hos de. De som ikke tror det siste kan lese høringssvar til siste store endringen av barneloven for noen år siden. Denne uttalelsen som kom blant annet fra aleneforeldre foreningen tok Regjering og Storing til etterretning og beholdt. Det ble sammenlignet med Danmark. Dette landet har et helt annet landskap og transportsystem. Det er helt feil og sammenligne med Danmark. Det hele virker tragikomisk. Det er ikke annet å si. Lover og regler har altså ikke fulgt med samfunnsutviklingen på dette området. Jeg ser at det er sterke særinteresser som forsøkes ivaretas. De interessene vil naturlig nok ikke gi slipp på sine gamle fordeler som var tilpasset et annet samfunn enn det vi har i dag. Dette er ikke alltid til barnas beste heller, samtidig som det skaper konflikter mellom foreldrene i et samlivsbrudd. Det brukes gamle rapporter fra de samme psykologer og pedagoger. Dette minner om et lukket miljø som virker ha kontakter med egne interesser. Stiller spørsmål ved habilitetene. Hvor nøytrale er de i virkeligheten. Det foreslåes nå at barna skal ha egne samtaler med familievernkontoret. Foreldre skal ha lenger tvungen mekling. Jeg stiller spørsmål ved kompetansen til alle landets familievernkontor. Har vel et inntrykk av at de ansatte der skal kunne alt mulig, og løse alle problemer. Litt slik som hos NAV, dette er som alle vet ikke særlig vellykket når en saksbehandler skal kunne alt. Videre har ikke familievernkontorer ingen rettslig myndighet. Noe de heller ikke bør ha. Endret 9. september 2014 av Peter007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå