Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om inlegget mitt blir litt langt, men jeg trenger sårt litt råd fra dere her inne!

Jeg har i en periode på 2 år vært frem og tilbake med en mann. Av grunner knyttet til hektiske hverdager har vi aldri virkelig satset på hverandre før nå, timingen har vært off. Vi startet igjen i februar, og det har gått mye opp og ned. Vi er til tider uenige om hvordan ting skal være mellom oss, men en ting er vi enig om, og det er at vi kun treffer hverandre og tar hensyn til hverandre når vi gjør valg i hverdagen. Vi er ikke kjærester, men ønsker begge to at det er der vi skal ende.

Så kommer problemet mitt:

- Han er aktiv på tinder, sukker og det som er. Han sier til meg at det ikke er noe han legger noe i, og at det er null seriøsitet der. Jeg har spurt hvorfor han ikke bare deaktiverer profilene sine da. Siden det skal være oss to, og vi prøver å få ting til å fungere. Når jeg ba han om å slette det, så nekter han å gjøre det. Han sier det er en prinsippsak, og at om vi hadde vært kjærester så hadde det stilt seg annerledes. Jeg har latt dette ligge.

- Han drar på byen hver helg. Som regel både fredag og lørdag. Vi har aldri vært på byen sammen. Jeg spør han hvorfor jeg aldri blir invitert med, han sier at han ikke drikker med damer han styrer med fordi det bare blir krangling. Hvis jeg er ute samtidig, og treffer han på samme uteplass kommer han bort og hilser på meg, men blir ikke lengre enn 2 minutter før han stikker med vennene sine igjen. Jeg etterlyser ofte at han dropper byen ei helg til fordel for meg.

Jeg synes dette lukter svidd, og kjenner at jeg ikke lengre kan akseptere dette.

Han på sin side har satt foten ned på at jeg skal dra på hyttetur med 3 gamle GODE venner(Alle menn. Men de er altså kun venner.), dette kan jeg ha forståelse for og har altså respektert det. Han har også problemer med at jeg tar en kaffe med kompiser, men dette har jeg stått fast på at han må tolerere. Han uttrykker misnøye med at jeg sender snaps til andre menn, men jeg har forklart han hvem disse er, og innholdet i snappene som blir sendt frem og tilbake. Dessuten sender han snapper til sine venninner også.

Dette ble kanskje en rotete tekst, men det jeg altså trenger råd på er hvordan jeg skal gå frem for å ta opp problemene jeg har med han, igjen. Jeg føler jeg tar hensyn til han, og lytter når han vil snakke med meg, men han gjør altså ikke det samme. Er det urimelig av meg og kreve at han sletter tinder, sukker osv.? Jeg mener også at han må kutte kraftig ned på festing(noe han selv sier han skal gjøre fremover), og også inkludere meg i blandt, og bli med meg på ting med mine venner. Jeg føler ikke at forholdet kan gå fremover slik det er nå.

Er det vanlig at det skal være slik som dette i et forstadie?

Jeg er i midten av 20-årene og han i tidlig 30-årene.

Setter stor pris på innspill her! ikke lett å tenke klart når følelsene er i spill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satt meg ned og snakket fornuftig med han. Jeg ville ikke ha hatt det slik som dere har, mye i sving..

Men eneste du kan gjøre er og snakke med han. Sett deg rolig ned og fortell han hva du vil.

Jeg kunne aldri fått det til og fungere ved at han ikke inkluderer meg i det han gjør!

At han skal være på disse sidene som du nevner.. Det lukter svidd! Hvem har behov for det om de er i et forhold de ønsker?

Du må snakke med han, hva kan dere gjøre for at det skal fungere. Syntes han det er kjedelig i forholdet tro? Dere må gjøre dette i fellesskap. Det han driver med er ikke et fellesskap!

Anonymous poster hash: 40131...0f3

Skrevet (endret)

Jeg har altså satt meg ned å snakket rolig med han tidligere, noen mnd siden, uten å nå fram. Hvilke virkemidler ville dere brukt på å nå fram?

Endret av Spai
Skrevet

Dette er helt tydelig og klart.

Han er fornøyd med tingenes tilstand - han vil ikke forplikte seg til deg, samtidig som han vil ha deg for ham selv. I tillegg fisker han rundt for å finne seg noe bedre, eller ihvertfall ha muligheten åpen om noe skulle komme hans vei. Hans egen unnskyldning om at det er prinsipp at han ikke sletter kontoene sine er bare pølsevev. Alle skjønner jo det.

Du har rett i at det lukter svidd. Hvorfor finner du deg i dette ? Finn en som behandler deg bra og ikke bruker deg.

Brukte dette sitatet i en annen tråd, den er veldig passende for deg.

If you stand for nothing you will fall for anything.

Skrevet

At du gidder.. det er jo klokkeklart at han ikke liker deg nok og har 0 respekt for deg

Skrevet

Det er dette jeg også sitter med en oppfatning av. Og har også snakket med han om det, men han sverger på at det ikke er slik det er, og at jeg tar fullstendig feil. Han sier at hvis det var slik at han ikke ønsket at det skulle bli meg og han hadde han aldri fortsatt dette med meg.

Nå skal det legges til at vi har kranglet en del de siste mnd, og begge har måtte svelge noen kameler.

Uff.. Vet ikke helt hva jeg skal tro!

Skrevet

Det er klinkeklart at han ser etter noe "bedre" enn deg. Han vil ikke ha noe forhold til deg, ellers hadde det vært avklart for lenge siden. At han ikke vil tilbringe tid med deg ute blant hans og dine venner sier jo mye.

Du er på en måte gjemt bort, hans sikkerhetsnett for fitte.

Hadde han vært forelsket og SÅÅÅ glad i deg, da hadde han vist deg frem til kompisene sine og hatt deg med på alt. Han hadde droppa sine planer for deg osv. Sånn er nå startfasen når noen er forelsket.

Dette er ikke noe å satse på kjære deg, han har ikke respekt for deg.

Anonymous poster hash: e0f14...599
Gjest Whitestripes
Skrevet

Mannen er fortsatt på alle slags sjekkesider, mens du ikke engang får ta en kaffe med en kompis? Høres ikke ut som noe jeg hadde giddet å bruke mer tid på, hvert fall. Dette er en som skal ha bukta og begge endene, og i pose og sekk. Ikke akkurat noe å satse på, virker det som.

Skrevet

Skal sette meg ned å ta en prat med han om dette. Alt dere sier har jeg tenkt på selv. Og det føles jo også slik.

Hvis han virkelig bryr seg om meg, så burde han ta til seg de tingene jeg sier til han. Gjør han ikke det, må jeg gå.. Grusomt dette!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er en kvinnelig tøffel. Det er ikke rare selvrespekten du har.

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Skal sette meg ned å ta en prat med han om dette. Alt dere sier har jeg tenkt på selv. Og det føles jo også slik.

Hvis han virkelig bryr seg om meg, så burde han ta til seg de tingene jeg sier til han. Gjør han ikke det, må jeg gå.. Grusomt dette!

Hvorfor er det grusomt? Er det virkelig grusomt å slippe å innlede et forhold til noen som ikke er oppriktig interessert i en?

Skrevet (endret)

Tusen takk for innspill alle sammen.

Endret av Spai
Skrevet

Hei! E desvere oppi da samma som deg. Barre at eg har vore da i 2år snart! Å da kjem ikke mye posetift ut av da. Du komme te å jobba dg i hjel og mista dine venner! Desvere.. Eg kan ikke sei me ikke har hatt da fint, men eg kan ikke huska kor mangen damer han har snakka med. + utroskap... Du blir aldri lykkelig! Gji dg mens leken e god :)

Skrevet

Du høres ut som hans "backup bitch" (som en kompis kaller det) for å være ærlig. Jeg ville trodd at han ikke deaktiverte profileneffordi han innerst inne håper å finne noen bedre. Så har han alltids deg i bakhånd hvis han ikke finner noen.

Jeg syns du fortjener bedre.

Anonymous poster hash: ab120...909

Skrevet

Det er dette jeg også sitter med en oppfatning av. Og har også snakket med han om det, men han sverger på at det ikke er slik det er, og at jeg tar fullstendig feil. Han sier at hvis det var slik at han ikke ønsket at det skulle bli meg og han hadde han aldri fortsatt dette med meg.

Nå skal det legges til at vi har kranglet en del de siste mnd, og begge har måtte svelge noen kameler.

Uff.. Vet ikke helt hva jeg skal tro!

Nå er kanskje den beste tiden i livet for deg å lære at en ting er hva andre mennesker sier, en helt annen ting er hva de faktisk gjør!!! Han sier at han aldri hadde fortsatt sammen med deg om det ikke var deg han ønsket å tilbringen fremtiden med. I mine øyne hadde han aldri fortsatt med det han gjør hadde han genuint vært interessert i et forhold med deg.

Se på handlingene hans fremfor det han sier så tror jeg du innerst inne vet svaret på spørsmålet ditt selv. La han gå og finn deg noen som fortjener og faktisk vil være sammen med deg og bare deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...