Gjest Mocchhaa Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Driver med det nesten umulige prosjektet hjemme, nemlig gå fra mørk, mørk brun til platina hjemme. Vet det er utrolig vanskelig, men jeg er relativt godt på vei. Håret er ikke så veldig oransjt, og er helt lyst på toppen, til en litt mere honningfarge utover tuppene. Spørstmålet er da om jeg skal slutte å prøve å bleke striper (da det ikke blir noe lysere i tuppene???) selv ved depend bleiking, og heller prøve å farge det ? Har det noe å si? Fordi det er tredje gangen jeg bleker og nå andre gangen jeg striper, og det blir ikke lysere enn det er nå. Leste noe om at man burde bruke hårfarge istedenfor da, pga pigmentene allerede er fjernet.. noen som har peiling? Og jeg trenger ikke svar osm at jeg bare må gå til frisøren og sånn, for det trenger jeg ikke. Det er ikke en fæl farge det som er nå, men jeg vil såklart ha det HELT blondt.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Hva er din naturlige hårfarge?Anonymous poster hash: 69060...0a8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Om du har hatt det for lenge i så blir det oransje. Skulle farge håret på den allerede blonde typen min enda lysere for gøy, og da ble håret gulerotfarget... Anonymous poster hash: e31a9...810
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Om du skal bleke det hjemme, gjør det isåfall med STRIPER, ikke helfarging! Ja, det er en tålmodighetsprøve og tar omtrent hundre år. MEN, sjansen er jævlig stor for at det hele går til helvete om du farger/bleker alt på en gang selv. Beklager ordbruken, men både jeg og mange andre av mine venner har alltid klart å ende opp med å se grusom ut på håret etter å ha bleket hele håret hjemme. En frisør vil nok uansett ha anbefalt deg å stripe håret lysere, for da får du flere nyanser. Selv om du vil ha håret platinablondt, ser det finere ut med noen nyanser i håret. Pluss at siden du allerede har flere nyanser i håret på grunn av stripene, kommer ikke fargen til å bli jevn. Det kommer til å ta tid, men sjansen er mindre for at resultatet blir stygt. Du sier du ikke vil til frisør, og jeg lover deg at om du prøver å bleke hele håret hjemme, vil du nok ende opp hos frisøren uansett. Bleking er uansett veldig skadelig for håret, så du bør ta det gradvis. Er håret ditt langt? Om det er kortere enn til skuldrene, kan det kaaaanskje gå å bleke hele håret, men om det er lengre, bør du holde deg til stripene. Anonymous poster hash: 557d2...1f0 1
Citha Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Jeg gikk fra knallrødt til blondt hjemme. Stripet det først to ganger, med noen uker mellomrom. Så helbleket jeg det to ganger med noen dager mellomrom, også farget jeg over med en kald blond FARGE, ikke bleking. Da ble det faktisk kjempefint. Brukte også lillabalsam. Fant jo ut at jeg overhode ikke kler blondt hår, men selve fargen ble veldig fin:)
dillyduzit Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg håper du har en god hårkur, bare sånn for å starte innlegget med noe nyttig. Jeg brukte selv en periode fra september til ca april på å gå fra mellomish brun til lys platina før jeg inne denne perioden tok en kald askefarge for å få litt "liv" i det. Jeg fikk det helt platina, men fant fort ut at det ikke var noe jeg kledde, så derfor gikk jeg noen nyanser mørkere igjen og fikk tilbake "gnisten" i ansiktet. Har du hatt platina før? I såfall må du være obs på at hvitfargen kan bli veldig skarp mot ansiktet. Et annet tips er å kjøpe en sølv/lilla shampoo som fjerner det oransje og gule i håret. Jeg legger ved et bilde hvor du kan se utgangpunktet mitt og til hvilken farge jeg har i dag. http://bildr.no/image/b2lGT2l2.jpeg Edit: Jeg har siden tidenes morgen gjort ting selv. Vært hos frisøren 2 ganger. Endret 9. september 2014 av dillyduzit 1
Gjest Mocchhaa Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Om du skal bleke det hjemme, gjør det isåfall med STRIPER, ikke helfarging! Ja, det er en tålmodighetsprøve og tar omtrent hundre år. MEN, sjansen er jævlig stor for at det hele går til helvete om du farger/bleker alt på en gang selv. Beklager ordbruken, men både jeg og mange andre av mine venner har alltid klart å ende opp med å se grusom ut på håret etter å ha bleket hele håret hjemme. En frisør vil nok uansett ha anbefalt deg å stripe håret lysere, for da får du flere nyanser. Selv om du vil ha håret platinablondt, ser det finere ut med noen nyanser i håret. Pluss at siden du allerede har flere nyanser i håret på grunn av stripene, kommer ikke fargen til å bli jevn. Det kommer til å ta tid, men sjansen er mindre for at resultatet blir stygt. Du sier du ikke vil til frisør, og jeg lover deg at om du prøver å bleke hele håret hjemme, vil du nok ende opp hos frisøren uansett. Bleking er uansett veldig skadelig for håret, så du bør ta det gradvis. Er håret ditt langt? Om det er kortere enn til skuldrene, kan det kaaaanskje gå å bleke hele håret, men om det er lengre, bør du holde deg til stripene. Anonymous poster hash: 557d2...1f0 Jada, jeg vet alt dette. Har gjort det før men ga opp, men nå er jeg ganske langt på vei. Og planen var platina, men ser faktisk nå selv at jeg ønsker noen nyanser eller en litt mere blond farge en nesten helt hvitt hår. Det er ikke grusomt nå, det er selvfølgelig misfarget, men det er ikke sånn at jeg skulle skamme meg av å vise meg offentlig. Jeg startet med å bleke håret, men nå driver jeg bare å striper. Håret var ca til rett under puppene, men så måtte jeg klippe til ca rett over pga det ble så slitt. Men tror du det er bedre å eventuelt prøve en vanlig blond hårfarge? Jeg vil ikke til frisør av personlige grunner, sliter med litt angst å sånn så er ikke barebare å gå til frisøren.
Gjest Mocchhaa Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Jeg håper du har en god hårkur, bare sånn for å starte innlegget med noe nyttig. Jeg brukte selv en periode fra september til ca april på å gå fra mellomish brun til lys platina før jeg inne denne perioden tok en kald askefarge for å få litt "liv" i det. Jeg fikk det helt platina, men fant fort ut at det ikke var noe jeg kledde, så derfor gikk jeg noen nyanser mørkere igjen og fikk tilbake "gnisten" i ansiktet. Har du hatt platina før? I såfall må du være obs på at hvitfargen kan bli veldig skarp mot ansiktet. Et annet tips er å kjøpe en sølv/lilla shampoo som fjerner det oransje og gule i håret. Jeg legger ved et bilde hvor du kan se utgangpunktet mitt og til hvilken farge jeg har i dag. http://bildr.no/image/b2lGT2l2.jpeg Jeg hadde nesten platina som ung, var veldig lyst men ble mere "kommune grå" etterhvert. Jeg kler nokk godt både veldig mørkt, og veldig lyst så det er ikke noe problem for meg. Bruker også både lilla og blåsjampo nå og da. Kurer det som bare det også
Gjest Mocchhaa Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Jeg gikk fra knallrødt til blondt hjemme. Stripet det først to ganger, med noen uker mellomrom. Så helbleket jeg det to ganger med noen dager mellomrom, også farget jeg over med en kald blond FARGE, ikke bleking. Da ble det faktisk kjempefint. Brukte også lillabalsam. Fant jo ut at jeg overhode ikke kler blondt hår, men selve fargen ble veldig fin:) Okei da skal jeg prøve å farge hele håret neste gangen istedenfor bleking
dillyduzit Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Jeg hadde nesten platina som ung, var veldig lyst men ble mere "kommune grå" etterhvert. Jeg kler nokk godt både veldig mørkt, og veldig lyst så det er ikke noe problem for meg. Bruker også både lilla og blåsjampo nå og da. Kurer det som bare det også Jeg var også platina som ung og det ble etterhvert mer til kommunegrå, men folk er forskjellige. Selv om vi begge virker som vi har hatt samme type "hårfarge" i løpet av oppveksten, betyr det ikke at du ikke kommer til å kle det. Jeg kler det bare simpelt ikke. Jeg anbefaler også å bruke en olje til tuppene når håret er .. dampish/mellomtørt.
Gjest Mocchhaa Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Jeg var også platina som ung og det ble etterhvert mer til kommunegrå, men folk er forskjellige. Selv om vi begge virker som vi har hatt samme type "hårfarge" i løpet av oppveksten, betyr det ikke at du ikke kommer til å kle det. Jeg kler det bare simpelt ikke. Jeg anbefaler også å bruke en olje til tuppene når håret er .. dampish/mellomtørt. Neida men jeg kler både blondt og mørkt så tror det går greit. Jeg bruker en god del hårkur og det hjalp masse etter første omgangene med bleking, håret var så å si smeltet men hjalp med en klipp og hårkur så tror det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå