Armonia Skrevet 7. juli 2004 #1 Skrevet 7. juli 2004 Nå er det bare 10 dager igjen, og vi må finne ut hvilken vals vi skal ha. Er liksom litt tom for ideer, så jeg lurte på hvilken vals dere andre skal bruk. Noen som har forslag?
ringblomst Skrevet 7. juli 2004 #2 Skrevet 7. juli 2004 Har langt fra bestemt oss, men vi synes det Godfather's waltz er litt kul og litt mer oss enn mange andre. Hadde egentlig tenkt å danse salsa, men det går ut nå .
Jandia Skrevet 7. juli 2004 #3 Skrevet 7. juli 2004 Vi var og øvde i går, og da fikk vi mange gode tips. * Musica poesia med Sprint, UTROLIG fin, og sannsynligvis den vi velger. * Cavatina med Hjortejegeren *Enya med Watermark *Tim Christensen med Right next to the right one, som forøvrig er min absolutt favorittsang... Veldig fin... *The Godfather waltz Håper det hjelper litt :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #4 Skrevet 8. juli 2004 Vi har ikke helt bestemt oss, men vi har samlet sammen noen valser, og så får vi se hvilken det er lettest å danse til. Våre alternativer nå er: Some day my prince will come - fra Snøhvit og de sju dvergene. La valse de la Amelie - fra Fabelaktige Amelie fra Montmartre Around the World - som er valsen Mette-Marit og Håkon danset til i kronprinsbryllupet. Egentlig har jeg drømt om å ha So this is love - fra Askepott - men den har jeg ikke klart å finne noen fine versjoner av. Jeg har funnet flere innspillinger, men ingen som jeg synes er fine nok. Ett tips: Med mindre dere er veldig gode til å danse, bør dere sørge for at dere velger en vals som ikke går for fort.
Augustbrud02 Skrevet 8. juli 2004 #5 Skrevet 8. juli 2004 Vi danset etter Kjærlighetsvisa, men etterpå hadde 2 ulike valser: - Waltz for the moon (den som Märtha og Ari hadde) - Nyttårsvalsen (Sørens vals)
Christinamor Skrevet 8. juli 2004 #6 Skrevet 8. juli 2004 Vi danset vals i bryllupet - men husker ikke hva den het, tror det var "Monicas vals".... MEN, i ettertid har jeg fått mer og mer sans for sånn deilig, sløv jazz....og for de av dere som bor i Oslo, hør på Oslo Jazzradio hver dag ca. kl.1955, for da spilles en utrolig fin storband-låt som ville vært fantastisk å svinge seg til i brudeskruden!! Aner ikke hva låta heter, men den er utrooolig fin, i litt Glenn Miller-stil....
Tina75 Skrevet 8. juli 2004 #7 Skrevet 8. juli 2004 Har ikke en tradisjonell vals, men skal danse til "Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind"-nydelig sang!
Nilla Skrevet 8. juli 2004 #8 Skrevet 8. juli 2004 er spent på dette med valsen jeg. HELDIGVIS er det et år igjen ennå. Vi er ikke akkurat noen superdansere, min kjære og jeg. Skal ikke skylde bare på sambo, men noen ganger lurer jeg på hvor forbindelsen mellom hode/overkropp og bena er blitt av... Går så fint å si takten, "gynge" i den, slå takten med hendene, men når føttene skal være med... vel, et år igjen å øve i enda...
Ingeborg Skrevet 8. juli 2004 #9 Skrevet 8. juli 2004 Våre alternativer nå er: Some day my prince will come - fra Snøhvit og de sju dvergene. Har du klart å finne en fin instrumental-innspilling av den? Jeg leter fortvilt... HJELP!!!
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2004 #10 Skrevet 8. juli 2004 Må nok skuffe deg, Ingeborg. Vi lastet ned mye musikk til bryllupskvelden i går, og vi har søkt og søkt. Mitt førstevalg var So this is love, men jeg har bare funnet versjoner med sang, og dessuten i innspillinger som gikk så sakte at det ble vanskelig å danse til. Andrevalget mitt var Some day my prince will come. Vi fant en innspilling som var brukbar, men også den med sang. Vet dessvere ikke hvem som synger. Hvis du finner en bedre, så vil jeg gjerne ha et tips.
Lavida Skrevet 8. juli 2004 #11 Skrevet 8. juli 2004 Tror vi skal ha en som heter "Dream Lover", veldig fin og ikke for lang...Vi var for sent ute med å melde oss på kurs, men kjære ville absolutt at det skulle være vals så da ble det privattime :o Og vi har omtrent like mye rytme og talent som andre har nevnt over her...Men på bare en time lærte vi vals ganske så bra! "Dream Lover" var den vi brukte hos læreren. Fordi den ikke er så lang så klarer vi akkurat å danse så lenge den varer før vi begynner å tulle i trinn, tråkke på tærne osv. Så det må nok bli den ja
Armonia Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2004 Takk for svar alle sammen Er litt usikker på hvilken vi skal velge, men siter å funderer. Moren til sambo kommer nedover på søndag, hun har vært Norgesmester i dans flere ganger, så vi håper på litt hjelp med trinnene. Sambo har forøvrig mer rytme enn meg, så jeg har litt prestasjonsangst :oops:
Lullu Skrevet 8. juli 2004 #13 Skrevet 8. juli 2004 Sambo elsker Elvis, så jeg tipper det blir "Cant help falling in love with you". Fin og rolig takt. Vært danser selv, værre med sambo som er tidligere fotballspiller Et lite tips: Gjør noe STORT ut av åpningen på dansen. Han svinger deg ut (fører deg fremfor seg - du går noen skritt unna), han bukker og du neier et stykke fra hverandre. Ta hverandre i hendene, hans venstre - din høyre og gå sammen i "danseposisjon". Meget pent å se på. Vet ikke om alle forsto det her jeg men..... :oops:
Cajsa Skrevet 9. juli 2004 #14 Skrevet 9. juli 2004 Vi skal danse til "Annies song" med John Denver. Den er ganske så valsete, og har VERDENS FINESTE KJÆRLIGHETSTEKST! Hør på den!
Tari Skrevet 9. juli 2004 #15 Skrevet 9. juli 2004 Vi hadde The Blue Danube eller An der schonen blauen Donau som den visstnok også heter (det visste ikke vi da vi snakket med bandet :oops: ) og det var kanskje den dårligste valsen jeg noengang har gjennomført. Med stor kjole og langt slep hadde jeg mildt sagt problemer. Så jeg er glad vi ikke hadde planlagt noe stort ut av åpningen....Alle sa vi var flinke, men jeg mistenker at de bare var høflige :-)
Glossy Skrevet 9. juli 2004 #16 Skrevet 9. juli 2004 Vi danset rett og slett til "Drømmen om Elin" fordi dette var min farmor sin ynglingssang og hun døde desverre i fjord sommer. Denne var også lett å danse til og siden der var en del eldre mennesker i bryllupet vårt syntes alle dette var stor stas.
Lullu Skrevet 10. juli 2004 #17 Skrevet 10. juli 2004 og det var kanskje den dårligste valsen jeg noengang har gjennomført. Med stor kjole og langt slep hadde jeg mildt sagt problemer. Så jeg er glad vi ikke hadde planlagt noe stort ut av åpningen.... Huff, ja det var jo synd. Om man føler seg veldig sikker på walzen, kan man jo vurdere en slik åpning hvertfall Kommer jo veldig ann på hvilken sang man velger også da. Vi skal danse vanlig "firkantwalz". Wienervalz går nok dårlig for min fotballmann
Tari Skrevet 10. juli 2004 #18 Skrevet 10. juli 2004 Huff, ja det var jo synd. Om man føler seg veldig sikker på walzen, kan man jo vurdere en slik åpning hvertfall Kommer jo veldig ann på hvilken sang man velger også da. Vi skal danse vanlig "firkantwalz". Wienervalz går nok dårlig for min fotballmann Tror det var underholdende å se på ihvertfall Min mann er også fotballmann og han hadde ingen problemer med wienerwalz han, men han måtte jo slepe på en snublende kone da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå