Gå til innhold

Når slutte med melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som blir tre i jula. Han får varm melk på flaske morgen og kveld, litt som kos. Vurderer å slutte med det nå, fange innbilder meg at han blir mer gira av det.

Han har forsåvidt ikke blitt gira av det før, så skjønner ikke helt hvorfor han skal bli det nå?

Anonymous poster hash: 795aa...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han burde vel sluttet for lenge siden........

Anonymous poster hash: a4f06...64e
  • Liker 2
Skrevet

Han burde vel sluttet for lenge siden........

Anonymous poster hash: a4f06...64e

Hvorfor det? Det er da ikke skadelig på noen måte. Jeg fikk selv flaske med varm melk da jeg kom hjem fra barnehagen da jeg var på den alderen, min mor hadde ikke hjerte til å ta den fra meg, for jeg koste meg så veldig.

TS, hva mener du med gira, egentlig?

• Liker 2
Skrevet

Han begynte på stor avdeling i august. Samme bhg. Og da har det jo blitt mye forandringer. Jeg syns han sliter fælt med å sovne for tiden. Veldig urolig, og tar alltid omtrent to timer før han sovner. Våkner konsekvent hver natt, og kommer da inn til meg. Og da kan han ofte være våken i alt fra 30 min til tre timer.

Sover ikke på dagen. Har alltid sovet bra, sovet fra mellom 18/19 til 08 på morgenen.

Fikk det vel bare for meg at melka var grunn til uro, naivt, for jeg vet jo at det er store utviklings-sprang nå.

Gjest Magdalene
Skrevet

Er det ikke på tide å slutte med flaske når de blir så store?

Mine sluttet å få melk på flaske når de var rundt 10 mnd, men de har aldri fått flaske/mat som kos, så det er kanskje litt annerledes.

Når man er tre år er man jo ingen baby lenger.

Skrevet

Han begynte på stor avdeling i august. Samme bhg. Og da har det jo blitt mye forandringer. Jeg syns han sliter fælt med å sovne for tiden. Veldig urolig, og tar alltid omtrent to timer før han sovner. Våkner konsekvent hver natt, og kommer da inn til meg. Og da kan han ofte være våken i alt fra 30 min til tre timer.

Sover ikke på dagen. Har alltid sovet bra, sovet fra mellom 18/19 til 08 på morgenen.

Fikk det vel bare for meg at melka var grunn til uro, naivt, for jeg vet jo at det er store utviklings-sprang nå.Anonymous poster hash: 795aa...1e5

TS altså.....

Skrevet

Kan jo nevnes at dette med søvn o.l eskalerer til dimensjoner uka etter han har hatt helg hos pappa.

TS

Skrevet

Mine sluttet å få melk på flaske når de var rundt 10 mnd, men de har aldri fått flaske/mat som kos, så det er kanskje litt annerledes.

Og det har ingen påstått. At et "stort barn" får flaske i blant, betyr ikke at foreldrene tror han er en baby.

Skrevet

Nei, men jeg har gitt melk av frykt for at han ikke har fått i seg nok "næring". Han har i tillegg sluttet med bleier pluss smokk på dagtid i løpet av sommeren, så syns det er litt brutalt å ta ifra han flaske-kosen.

Spurte i dag om vi ikke skulle kaste melke-flaskene nå, i og med at han ikke var baby lenger, men neida....det trengte vi ikke;)

Så lar det gå litt til :)

Takk for svar:)

TS

Gjest Magdalene
Skrevet

Og det har ingen påstått. At et "stort barn" får flaske i blant, betyr ikke at foreldrene tror han er en baby.

Hver Morgen og kveld er ikke i en gang i blandt.

Skrevet

Hver Morgen og kveld er ikke i en gang i blandt.

Det har ikke noe med saken å gjøre. Det gjør ham likevel ikke til noen baby.

• Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

Det har ikke noe med saken å gjøre. Det gjør ham likevel ikke til noen baby.

Jeg må da få lov til å mene at flaskemating tilhører babyer? For det er jo MIN mening.

Skrevet (endret)

Jeg må da få lov til å mene at flaskemating tilhører babyer? For det er jo MIN mening.

Joda, meninger får man selvsagt ha, du som jeg.

Forresten, det er ikke snakk om flaskeMATING, det er et lite barn som tilfeldigvis drikker kosedrikken sin fra en flasketut, ikke fra glass/kopp. Ikke noe mer dramatisk enn det. Min mening ;)

Endret av Harlekin
Skrevet

Slenger meg på at han burde sluttet for lenge siden.

Skrevet (endret)

Slenger meg på at han burde sluttet for lenge siden.

Ja, dette er jo kjempenyttig for TS å høre.

---------------

TS, jeg går imot strømmen (som vanlig) og sier meg enig med deg i at det ikke er det lureste å ta fra ham alt "koselig" (som flaske og smokk) samtidig. Spesielt ikke siden han sannsynligvis trenger det ekstra mye nå. Jeg tror ikke melken gjør ham urolig, hvorfor skulle den det egentlig?

Det er ingen grunn til å haste sånn med å slutte med flaske, selv om det ifølge mange er forbeholdt babyer. Det er ikke skadelig å drikke melk av flaske, så lenge man pusser tennene etterpå. Og man får ingen psykiske skader heller ;)

Endret av Harlekin
Skrevet

---------------

TS, jeg går imot strømmen (som vanlig) og sier meg enig med deg i at det ikke er det lureste å ta fra ham alt "koselig" (som flaske og smokk) samtidig. Spesielt ikke siden han sannsynligvis trenger det ekstra mye nå. Jeg tror ikke melken gjør ham urolig, hvorfor skulle den det egentlig?

Det er ingen grunn til å haste sånn med å slutte med flaske, selv om det ifølge mange er forbeholdt babyer. Det er ikke skadelig å drikke melk av flaske, så lenge man pusser tennene etterpå. Og man får ingen psykiske skader heller ;)

Er som regel også kjærringa mot strømmen ;) Helt enig med deg, det blir varm melk på flaske litt til ;)

TS

Skrevet

---------------

I og med at TS faktisk spør om dette så må da folk få lov å svare, selv om svaret er noe annet enn hun kanskje ønsker.

Uansett. Jeg tenker også at det burde vært slutt på melkeflaskene for lengst. Men, Hvis det har vært veldig mange endringer for han den siste tiden så er det gjerne ikke det beste å kutte dette ut helt også. Du kan ikke prøve å trappe ned da? Kutte morgenflasken feks, og erstatte med et glass med melk? I og med at du er opptatt av " næring" i tillegg til kosen?

Anonymous poster hash: dfd06...57d

• Liker 1
Skrevet

Her slutta største jenta med flaske som kos når hun var 13 mnd. Jeg syntes det var leeeenge.

Anonymous poster hash: f0e1c...d11

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hørtes litt rart ut å få melk på flaske når man er tre år gammel. At man ammer barn lenge synes jeg blir noe annet. Som en annen over påpeker, så må man jo pusse tenner etterpå og da er vel kosen plutselig over? Eller får han flaske før kveldsstell?

Skrevet

I og med at TS faktisk spør om dette så må da folk få lov å svare, selv om svaret er noe annet enn hun kanskje ønsker.

Uansett. Jeg tenker også at det burde vært slutt på melkeflaskene for lengst. Men, Hvis det har vært veldig mange endringer for han den siste tiden så er det gjerne ikke det beste å kutte dette ut helt også. Du kan ikke prøve å trappe ned da? Kutte morgenflasken feks, og erstatte med et glass med melk? I og med at du er opptatt av " næring" i tillegg til kosen?

Anonymous poster hash: dfd06...57d

Joda, hvis man bare leser overskriften og svarer ut i fra det, så. Men det er jo åpenbart hvis man leser innleggene hennes at problemstillingen er litt annerledes. Hun spør jo ikke om når folk mener hun burde ha kuttet flasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...