AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Hei! jeg har nettopp kjøpt KitchenAid, og er nybegynner når det gjelder baking. Jeg leser i brukanvisningen at man ikke skal bruke oppskrifter som inkluderer bruk av mer enn 900g hvetemel, eller 800 g sammalt mel når man lager deig. Så kommer mitt (dumme) spørmål... hvis oppskriften for eksempel inneholder 800 g hvetemel og 300g sammalt mel... er jeg innenfor "grensen", eller overstiger dette maks kapasitet??? Er det sånn at jeg bør plusse...eller er alt greit så lenge jeg ikke bruker mer enn 800g sammalt mel, eller 900g hvetemel (uavhengig av andre ingredienser) På forhånd tusen takk. Tar ellers også imot gode baketips Anonymous poster hash: a7376...cad Anonymous poster hash: a7376...cad
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Det går helt fintAnonymous poster hash: 260bc...a76
Zzyzx Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Du er jo over det som er maks. Til sammen blir det 1,1 kilo, og det er for mye. Kan godt hende det går bra, men du risikerer deig til langt over eltekroken, og varmgang i motoren. 1
debattanten Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Det er over grensen ja. Vi har laget 1kg hvetemel og det gikk fint, men ville ikke pushet det mer. Ganske sikker på at det stod 1kg hvetemel i vår bruksanvisning når vi kjøpte for 2-3 år siden.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Syns egentlig KitchenAid er litt oppskrytt. Den gjør seg veldig fint på kjøkkenbenken, men når vi skal trå til på kjøkkenet så er det den gide gamle Keenwooden som blir tatt frem. Anonymous poster hash: d809f...a28 1
Zzyzx Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 KA holder helt fint til det den skal. Hvis man er misfornøyd med kapasiteten til en KA så har man faktisk kjøpt feil maskin.
debattanten Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 KA holder helt fint til det den skal. Hvis man er misfornøyd med kapasiteten til en KA så har man faktisk kjøpt feil maskin. Word! Maskinen passer oss perfekt, blir brukt ukentlig. Alt til baking, kverne kjøtt osv osv. Savner av og til mer kapasitet, men det er sjeldent. Og i tilfelle setter vi bare 2 batcher i hver sin bolle, null stress egentlig. I tillegg syns vi den pryder kjøkkenbenken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå