AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Jeg er 26 år, jente, og drikker 1-2 ganger i måneden. Jeg har vokst opp med "partykultur", foreldrene mine var glad i å ta seg en fest og når jeg var ungdom, kom nok desverre alkoholen å tok meg før idretten gjorde det.. Jeg er dog ikke ungdom lenger, og drikker jo ikke like "hardt", blir ikke like full og drikker jo ikke hver helg lenger. En vanlig lørdagskveld for meg, starter gjerne med ett vors hos en kompis/venninne, ut på byen, og når byen stenger, kommer "problemet" mitt, i følge èn venninne av meg. Jeg klarer nemlig ikke å stoppe å drikke. Jeg blir jo full, men ikke i den forstand at jeg ikke klarer å stå på beina eller blir dårlig, jeg tror jeg bare har det så gøy og er så sjelden ute, at jeg ikke vil gi meg så fort. Kanskje derfor jeg ofte ender opp med å gå ut med kompiser også, som er av samme ulla, mens de fleste venninnene mine er ganske "fornuftig" å reiser rett hjem når byen stenger, evt. med kjæresten. Jeg er alltid gira på nach, det er jo der "all moroa" skjer og der man møter alle de nye menneskene man ikke møtte på byen. Og jeg liker å komme vaklende hjem kl. 6-7 på morgenen å føle at jeg hadde en fet kveld med masse kule mennesker! Nå har jeg ikke fått så mye negativ feedback på akkurat det, de fleste vennene mine synes vel det bare er gøy, men denne ene venninnen min sier at hun ikke orker å gå ut med meg nettopp pga. dette.. Er det så galt? Anonymous poster hash: 012b1...a97
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Jeg synes kanskje du er blitt litt for gammel for det.. Sånn holdt jeg på da jeg var 17-19 år. Anonymous poster hash: 6e2f0...a70
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Jeg synes kanskje du er blitt litt for gammel for det.. Sånn holdt jeg på da jeg var 17-19 år. Anonymous poster hash: 6e2f0...a70 Når jeg var 18-21 år jobbet jeg fulltid og hadde ikke mulighet til å holde på sånn, og etter det har jeg vært i forhold. Har vel ikke hatt så mye frihet som nå, kanskje det har noe med det å gjøre. Til gjengjeld er de jeg henger med, gjerne 5+ år eldre enn meg, og de drikker HVER helg. TS Anonymous poster hash: 012b1...a97
got2go Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Er vel heller hun som er misunnelig for at hun ikke holder ut like lenge som deg og derfor prøver å få det til å høres ut som en dum ting. Kjør på du :-) 1
mie23 Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Jeg synes kanskje du er blitt litt for gammel for det.. Sånn holdt jeg på da jeg var 17-19 år. Anonymous poster hash: 6e2f0...a70 Mine 40-åringer kamerarter gjør det enda. Gjerne til 10-16 også. 1
mie23 Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Så lenge det bare er 1-2 ganger i mnd er det ikke noe problem. Men blir det oftere, ville jeg sluttet i mens leken er god. Man blir avhengig av og "ikke stoppe".
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Er vel heller hun som er misunnelig for at hun ikke holder ut like lenge som deg og derfor prøver å få det til å høres ut som en dum ting. Kjør på du :-) Hvordan noen alltid skal vri det om til misunnelse... At det går an. Anonymous poster hash: ff419...88b 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 Hvordan noen alltid skal vri det om til misunnelse... At det går an. Anonymous poster hash: ff419...88b Jepp. Det er KG i et nøtteskall: mener du noe annet enn meg betyr det at du er misunnelig (for ingen kan vel egentlig tenkte annerledes enn meg, kan de vel?!?)Anonymous poster hash: 06c68...c9e
kari2 Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Ser ikke noe galt i det, du har det moro, det er ikke for ofte, og fører ikke med seg negative konsekvenser, virker det som. Hvis du er ute med venninna di, så kan jo hun bare dra hjem når byen stenger, mens du går videre. Hvorfor skulle det være et problem for henne? 26 år er da heller ingen alder.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Du har det gøy, og du gjør ikke noe galt. Tut og kjør. Du er i hvert fall ikke for gammel for en real fest i ny og ne Anonymous poster hash: 56961...92d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Du skriver at du ikke klarer å stoppe å drikke. Og HER blinker varsellampene. Venninna di har nok rett. Du drikker for mye. Anonymous poster hash: ced26...f9e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 Når jeg var 18-21 år jobbet jeg fulltid og hadde ikke mulighet til å holde på sånn, og etter det har jeg vært i forhold. Har vel ikke hatt så mye frihet som nå, kanskje det har noe med det å gjøre. Til gjengjeld er de jeg henger med, gjerne 5+ år eldre enn meg, og de drikker HVER helg. TSAnonymous poster hash: 012b1...a97 Spiller ingen rolle hvor mye de andre drikker. Det som betyr noe er om du selv drikker for mye eller har kontroll når du drikker. Og det er typisk for de som selv drikker for mye, at de snakker om alle andre som drikker enda mer enn dem selv. Anonymous poster hash: ced26...f9e
Gjest krokodillen Skrevet 8. september 2014 #14 Skrevet 8. september 2014 1 til 2 ganger i mnd er da ikke mye. Erganske vanlig at folk går på narch og uansett alder. Selv direktøren vår var på narch da vi hadde lønningspils.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 #15 Skrevet 8. september 2014 Hvor ofte er ikke hovedpoenget her. Fest 1-2 ganger i måneden er ikke veldig ofte. Hovedpoenget er om TS klarer å stoppe eller ikke når det først drikkes. Anonymous poster hash: ced26...f9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå