Gå til innhold

Akutt kvisehjelp. Hjelp til produkt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden fått veldig mye kviser. Har nå helt forferdelig hud, og behøver virkelig hjelp til å få anbefalt et produkt som virkelig kan hjelpe, og som jeg kan bestille på nett og få raskt levert.

Gjelder betente og flere kviser. Ellers har jeg egentlig ikke spesielt fet hud, kombinasjonshud muligens.

Skal teste dette før jeg eventuelt drar til lege/hudpleier. Skal også bytte P-piller som forhåpentligvis kan hjelpe.

Men behøver altså hjelp nå med å bli anbefalt er produkt som jeg kan bestille fra Norge, og ønsker helst ikke å komme over 500 kr i første omgang.

Noen tips?

Anonymous poster hash: 80703...7a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clinic har gode renseprodukter. Tror Blush.no har en del.

Ellers kan du prøve apotekene sine mange ulike produkter. La Roch Posay er utviklet av hudleger som ikke var fornøyd med de produktene som fantes på markedet.

Har og hatt god hjelp av kobinasjon med sårsalve og kortisonkrem, men da må du passe på å smøre fuktighetskrem utenpå etter va 20 minutter for å unngå å få tynn hud.

Anonymous poster hash: 1edc6...afc

Skrevet

Det eneste som hjalp meg var nattlysolje, supplert med annen mat med sunt fett (tran, nøtter, avokado osv). Nattlysoljen fås kjøpt på helsekost.

Anonymous poster hash: b2a9c...3f2
Skrevet

Ikke vent med hudlege! De beste produktene mot kviser får du på resept - og jo raskere du setter i gang jo bedre. De fleste prøver og feiler for lenge på egen hånd, og det vil du angre på. Snakker av erfaring.

Ps. Du behøver ikke å så "ille" ut for å gå til hudlege, de fleste venter for lenge..

Anonymous poster hash: 146b6...6ab

Skrevet

I motsetning til noen over her anbefaler jeg deg faktisk å prøve god hudpleie

før du eventuelt går til hudlege og forsøker reseptbelagte midler. Ikke alle har

behov, eller trenger dette. Og jo mildere produkter du bruker mot huden din

jo bedre.

Selv fikk jeg plutselige utbrudd sent i livet, etter aldri før å ha hatt problemer med

urenheter, og dette klarte jeg helt fint å få bukt med ved å bytte ut hudpleieproduktene

mine og være "snillere" mot huden min.

Det viktigste er at du bruker minst mulig sminke, lar huden puste.

Bruker milde renseprodukter, men renser huden nøye morgen og kveld,

og passer på at den får nok fukt. En god skrubb, dyprens og fuktmaske

en til to ganger i uka kan også hjelpe mye.

Hvis dette ikke hjelper, og problemet blir verre vi jeg heller anbefale hudlege.

Det finnes mange gode hudpleieprodukter der ute, men å vite hva som passer til

en annen persons hud basert på innlegg og uten bilde er ikke lett, det kommer helt

an på hudtype m.m.

Mot urenheter har MD Formulations veldig mange gode produkter.

Mildere produkter som også er gode mot urenheter er Matis Puretè serien.

Men det finnes som sagt mange gode merker der ute, og den eneste måten

å finne ut hva som fungerer for deg er prøve/feile metoden. Selv var jeg gjennom

mange hudpleieserier og produkter før jeg fant noe som fungerte for min hud.

Og nå har jeg absolutt ingen urenheter lenger, annet enn en og annen kvise

i forbindelse med mens og hvis jeg bruker feil sminke, altså sminke huden min

reagerer på.

Anonymous poster hash: 80620...f62
Skrevet

Setter pris på svarene jeg har fått, men valgte å teste ut Basiron i første omgang.

Er så mange anbefalinger, og for mange har Basiron også fungert og har lest at det faktisk har dokumentert virkning, selvom det jo ikke hjelper for alle.

Skal være forsiktig og bare prøve liten mengde en gang daglig og skylle av etter en times tid, og også bruke ren og økologisk Aloe Vera.

Allerede virker huden glattere og ikke fått noen dårlig reaksjon hittil, men er jo tidlig i behandlingen.

Eneste er at jeg tar solarium nå og da, og det anbefales ikke med dette produktet.

Men kan jeg ikke ta en halvtime sol 24 timer etter at jeg har brukt Basiron, med å ha vasket ansiktet godt, eller hvor lang tid må jeg vente med sol igjen?

Anonymous poster hash: 80703...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...