Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Jeg har tidligere vært borti en hendelse hvor jeg ble anmeldt av en privatperson - hun valgte at vi ikke skulle ta saken i konfliktråd og jeg betalte

- En annen gang tok ei "vennine" av meg mitt leg. og brukte det på et utested, uten mitt samtykke - saken ble nedprioritert

Da jeg gikk på ungdomsskolen stjal jeg en lighter fra en butikk og ble anmeldt - konfliktrådet - betalte

Har jeg fortsatt plettfri vandel?

Anonymous poster hash: dc56a...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det. Kan du ikke sjekke hvis du er usikker da.

Anonymous poster hash: 9404b...900

Skrevet

Hvor skal jeg sjekke? Spurte politiet, men de kunne bare gi meg hvis jeg trengte den til noe spesielt.

Skrevet

Hvor skal jeg sjekke? Spurte politiet, men de kunne bare gi meg hvis jeg trengte den til noe spesielt.

Kan de ikke engang bekrefte om du har plettfri vandel? selv om du ikke trenger papirer på det.

Anonymous poster hash: aff38...51c

Skrevet

Det virket ikke sånn. Fordi jeg sa at jeg trengte ingen attest for noe, men at jeg ønsket å vite om jeg hadde plettfri vandel. Så sa de at jeg ikke kunne få det uten grunn, og lurte på hvorfor jeg ikke visste dette selv. Så sa jeg at jeg har betalt forelegg, men vet ikke om jeg har blitt dømt.. Eller hva som har skjedd, har ikke fått noe informasjon om det.

Men det som skjedde da jeg var på ungdomsskolen kom jo i konfliktrådet, så tror det skal være greit.

Og det med legitimasjon, var jo egentlig ikke min feil, men fikk uansett et brev i posten hvor det sto at de ikke hadde kapasitet til å behandle saken. Den ble vel henlagt da, og dette er et par år siden så de tar det vel ikke opp igjen?

Når det gjelder den episoden hvor jeg ble anmeldt av en privatperson, så var det egentlig en sak for konfliktrådet (og hadde det blitt løst der, hadde jeg ikke fått noe for det), men det nektet motparten, så jeg fikk et forelegg - eller jeg kunne velge fengsel i 8 dager. Huff, jeg angrer så på den episoden, og føler meg så urettferdig behandlet. Er egentlig en snill jente, men jeg stiller opp for venner og familie, og nå sitter jeg igjen med usikkerhet i forhold til drømmeyrket..

Skrevet

- Jeg har tidligere vært borti en hendelse hvor jeg ble anmeldt av en privatperson - hun valgte at vi ikke skulle ta saken i konfliktråd og jeg betalte

- En annen gang tok ei "vennine" av meg mitt leg. og brukte det på et utested, uten mitt samtykke - saken ble nedprioritert

Da jeg gikk på ungdomsskolen stjal jeg en lighter fra en butikk og ble anmeldt - konfliktrådet - betalte

Har jeg fortsatt plettfri vandel?

Tror nok du har rent rullebald, men du kan søke om å få politiattest, elektronisk:

https://www.politi.no/tjenester/politiattest/Tema_1226.xhtml

Jeg ba om å få mitt, gikk en uke, så lå det i postkassa - null kostnad.

Men så er det litt forskjell på vandelsattester:

Uttømmende politiattest

I en uttømmende politiattest skal alle ilagte straffereaksjoner for alle typer lovbrudd tas med, unntaket er forenklet forelegg. I en slik attest blir det opplyst om straffereaksjonene, uavhengig av hvor lang tid det er siden reaksjonen ble ilagt.

og så har vi:

Utvidet politiattest

I en utvidet politiattest skal også verserende straffesaker tas med. Dette vil si at det skal tas med siktelse, tiltale og ilagte forelegg og dommer som ikke er rettskraftige. Anmeldelse skal ikke tas med.

Anonymous poster hash: 61ce5...cbe

Skrevet

Jeg kom på politistasjonen og viste leg og da fikk jeg vite det.

Skrevet

Si til de at du trenger attesten ift. søknad om et annet statsborgerskap. Det hjelper.

Anonymous poster hash: 61ce5...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...