Gå til innhold

presteferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm...vi fikk nettopp en ny prest, sånn plutselig, sist fredag. Og i samme mailen stod det at han er på ferie frem til 8.august...iiiik!!! Kunne de ikke funnet ut av det før han dro...? Men jeg kunne få lov til å ringe han da.

Så det gjorde jeg nå, og det var tydelig at han var i feriemodus, for han sa ja og ha, og det meste kunne vi liksom bare prate om når vi skal ha vigselssamtalen 10.august. :o 4 dager før bryllupet...når skal jeg få laget kirkeprogrammene da? I lunchpausen? Eller mens jeg sitter hos frisøren, 3 timer før vielsen?

Så jeg ble ikke så mye klokere, men han var ihvertfall veldig interessert i å ta mye på engelsk, så det var jo greit....men fy søren, jeg må si jeg er glad for at internet har kommet, ellers hadde jeg vært ganske lost. I menigheten vår har de ikke sånt infomøte med alle brudeparene heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde heller ikke vår samtale før tirsdagen før bryllupet. Var rimelig i sjokk selv, og visste ikke helt hvordan det skulle bli.

Salmene og alt slikt som skal stå i ett kirkeprogram tok vi med presten via telefon og med organisten via telefon lenge før slik at vi kunne trykke programmene.

Skrevet

Presten vår er også på ferie fram til onsdagen før bryllupet, og hadde lagt opp til å ha vigselssamtalen da.

Heldigvis fikk vi tatt den før han dro på ferie,

men vi må vente med å trykke kirkeprogrammer til han er tilbake fordi han må godkjenne soloinnslag som vi ikke hadde klare til vigselssamtalen...

Vår menighet har heller ikke noe infomøte.

Skrevet

Problemet vårt er bare at vi må trykke opp litt mer enn bare gangen i vielsen, for vi må skrive oversettelse også... Men det kommer jo helt an på hva han skal ta på engelsk...

Skrevet

Skjønner problemet...

For oss går det greit.

Vi har laget malen ferdig på macen, så det er bare å begynne å trykke når presten er hjemme og har godkjent innslagene.

Lykke til!

Skrevet

Det går forresten sikkert bra, men jeg syns det er så mange jeg prater med som svarer at ditt og datt kan bare ordnes siste uken, at det går bra. Men jeg har ikke lyst til å være superstresset og ordne alt siste uken, for da kommer halve Canada også, så da må jeg leke turistguide itillegg...

Hilsen laidback-Piarina som plutselig ble litt stresset... :wink:

Skrevet

vi hadde ikke samtale før dagen før. Løste kirkeprogram-problemet med å tråkle sammen programmet via Orkdal menighet sine sider, og sendte mail til presten med program og salmer. Velger du salmer og program derfra, blir det godkjent.

Så da kan du slippe å gjøre det siste uka før.

m

Skrevet

Noen steder er menighetskontoret behjelpelige med å trykke programmet hvis du ber om det (men da blir det sikkert i svart/hvitt). Du kan jo spørre om det er en mulighet, og så lage det så klart som mulig til vigselssamtalen. Så er det bare å ta de siste detaljene og overlate trykkingen til kontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...