Gå til innhold

Hvordan bli "venn" med bestevennen til katten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten kattefrøken, og hun har fått en god venn i en av kattene i nabolaget. De leker sammen, "gnikker nese", og hun lar ham spise av matskålen vi setter ut til henne når vi er på jobb. Når jeg kommer hjem fra jobb, finner jeg begge kattene tett omslynget i hagen.

Denne kattevennen er veldig sky/redd. Matskålen står rett utenfor kontorvinduet mitt, og de første ukene sprang han for livet hvis jeg tittet ut vinduet mens han spiste.

Nå er han trygg nok på at han ser at jeg er der, og han fortsetter å spise. Selv om han titter vaktsomt mot vinduet. Men han løper ikke unna lenger.

Men jeg vil så gjerne bli venn med denne katten, siden det er bestevennen til pusen vår. Og jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor han er så redd mennesker. Og om han har et godt hjem. (Han bor ca. 200 meter herfra, men jeg kjenner ikke eierne).

Jeg har prøvd å strekke hånden min ut gjennom det åpne vinduet slik at han kan lukte på. Men han våger ikke. Ser på meg med forskremte lyseblå øyne (ja, han er vakker!). Og jeg håper at min kattefrøken forteller ham at mammaen hennes er en snill dame som elsker katter. Men han er fremdeles veldig redd meg (og alle andre) :( Jeg er så redd for at denne katten ikke har et godt hjem?

Anonymous poster hash: 0cea7...142
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert han har et dårlig hjem selv om den er sky mot andre. Ene pusen min var liiiiiivredd alle andre folk spesielt menn (uten at det hadde skjedd han noe galt) men han var verdens største kosepus mot meg.

Når det gjelder å prøve bli venn med den så er det vel bestikkelser som gjelder. (Selv om man egentlig ikke skal mate andre sine katter da) Prat med den så den blir vant med stemmen din, kanskje prøve leke med en fjærleke, mange puser er gale etter de.

Endret av Frisørdama
Skrevet (endret)

Han trenger ikke ha et dårlig hjem fordi den er sky. Katten min er livredd og sky for alle utendørs. Han har allikevel mange kattevenner, og nå har han funnet seg en liten søt pusefrøken som jeg ser at han henger mye med, men jeg er ganske sikker på at hvis han er på besøk i hagen hennes, så løper han tvert med en gang han ser menneskene. Ikke engang bestikkelser er nok i hans tilfelle :fnise:

Hvis du vil bli venn med han, så er tid det eneste du har å jobbe med. Du sier selv at han tør å spise når han ser deg nå, som betyr at han har blitt vant til deg med tiden. Han må bli mer og mer vant til deg, men jeg ville ikke håpet på at du vil kunne kose med han og klappe han som du gjør med din egen katt. Det er ikke alle katter som er like tillitsfulle mot andre mennesker enn deres egne eiere :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...