Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har uførepensjon gjennom jobben. Ble kronisk syk ca 3 år etter uførepensjonen tredde i kraft., Arbeider fremdeles 100%. Jeg kommer sannsynligvis til å bli uføretrygdet før jeg når pensjonsalder.

Nå skal jeg bytte jobb, hvordan virker det med uførepensjonen?

Vil det på noe tidspunkt bli krevd helseattest, og jeg risikerer avkortning i uførepensjonen?

Kan jeg betale mer pr mnd i tillegg til hva jobben innbetaler?

Tenker jeg må sikre meg best måte vedrørende uførepensjon og alderspensjon, og vil betale inn i tillegg til det jobben betaler videre i fremtiden nå.

Har dere tips og gode råd om dette, så setter jeg stor pris på det :) Har dere privat uføre/pensjonforsikring i tillegg til den forsikringen dere har på jobb?

Anonymous poster hash: 9a5c1...49a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du har forsikring?

Anonymous poster hash: ca72c...3b5

Skrevet

Ja, mener selfølgelig uføreforsikring, eller kanskje ikke, på nettsiden til Gjensidige står det:

"En uførepensjon gir deg månedlige utbetalinger, mens en uføreforsikring gir deg en engangsutbetaling. Både uførepensjon og uføreforsikring sikrer deg økonomisk for fremtiden, uansett hvilken årsak som gjør at du blir ufør"

På "min side" står det at jeg har uførepensjon gjennom jobben. Men det er jo en forsikring man kjøper hos et forsikringsselskap.

Anonymous poster hash: 9a5c1...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...