Gå til innhold

Be vaskehjelp ta inn posten for oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vaskehjelp som kommer hver 14. dag. Tidligere hvis vi har vært borte en weekend, så har vi spurt om hun kunne ta inn posten den dagen hun er her å vasker.

Nå skal vi bort en uke på ferie, og litt usikre på hvordan vi skal gjøre det, men jeg har sånn halvveis spurt henne allerede, hvor hun sa ja.

Hun bor i nærheten, og kunne dra innom mens hun var ute å legge inn vår post. Hun har egen nøkkel, og kode til alarmen vår.

I utgangspunktet ville vi bedt familie om hjelp, men fordi de bor 1 mil, og 42 kr i bom per tur, borte, så ser vi at det kanskje ikke var optimalt. Men i såfall ville vi bare gitt dem en flaske vin f.eks.

Posten tar 140 kr for oppbevaring av post de 7-8 dagene vi er borte. Føler meg litt smådum om jeg legger igjen en hundrelapp til henne.

Hun bor som sagt rett i nærheten, kjører ikke forbi oss, men er en avkjørsel på 200m hver vei til fra oss. Så totalt en omvei på 400m for henne hver gang. Håper hun kan dra innom hver 2.dag for å ta inn post, kanskje vanne de to plantene vi har.

Hun skal heller ei vaske for oss i denne perioden. Vi betaler hun normalt 600kr.

Hun skal vaske hos oss en uke etter at vi kommer hjem fra ferien vår. Kan jeg f.eks. legge igjen 700 kr da + en flaske vin? Med en takke lapp?

Eller bør jeg legge igjen noe til henne den aktuelle uken hun er her å tar inn post og vanner planter for oss?

Anonymous poster hash: abaf1...72b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt henne flasken og et takkekort rett før dere reiser, evt. litt penger.

Det er ikke så mye kjøring for hennes del, men det tar fort en halvtime per gang allikevel.

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun bruker en halvtime på kjøring, post og vanning synes jeg du skal betale for en time.

Anonymous poster hash: d9254...2bb

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor du ikke kan betale de 140 til posten?

Skrevet

Får dere så mye post så dere må ta inn hver dag? Lar det gjerne gå en tre fire dager før vi henter vår.

Anonymous poster hash: fff06...bf4

Skrevet

Takk for svar.

1. Vi bør ta inn post hver dag, kanskje hver 2. Vi bor i ett belastet nabolag, med mye rusboliger og sosial boliger. De er aldri voldelige, men de kan gå i postkassene , de leiter i søpla vår osv.

2. Jeg burde bare bestilt det via posten.Men jeg hadde allerede luftet det med henne, før jeg tenkte på oppbevaring på posten. Det slo meg ikke helt med en gang.

Forventer ikke at hun er her hver dag, men gjerne hver andre dag, altså kanskje tre ganger ? Hun har da en ekstra reisevei på totalt 1,2 km. Pluss de fem min det tar å ta posten inn i gangen.

Anonymous poster hash: abaf1...72b

Skrevet

Enten bør du gi henne 400 kroner og en vin, for det tar faktisk mer enn fem minutter og er unødvendig arbeid for så kort tid, eller så ringer du henne og sier at du fant ut at det går an å oppbevare hos posten, så hun skal få slippe bryet.

Anonymous poster hash: e6cf9...497

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke posten til å ta vare på den for dere?

Anonymous poster hash: 34415...d68
Skrevet

Dere som anbefaler Postens ferieløsning: fungerer det igjen? Vi kuttet ut å bruke dem for tre-fire år siden, etter at hver gang vi brukte dem i de fem årene før det kom vi alltid hjem til masse post i kassen, og en uke eller to etter hjemkomst dukket det opp en konvolutt fra Posten med ett eller to brev i.

Anonymous poster hash: 7da42...0c8
  • Liker 1
Skrevet

Får dere så mye post så dere må ta inn hver dag? Lar det gjerne gå en tre fire dager før vi henter vår.

Anonymous poster hash: fff06...bf4

Man vet aldri om man får post hver dag, eller om det går flere dager mellom hver gang man får post. En full postkasse og en tom søppeldunk er et signal for en ubuden gjest

Hvorfor bruker du ikke posten til å ta vare på den for dere?

Anonymous poster hash: 34415...d68

Hvorfor gjøre det når man har andre muligheter?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har alltid brukt Posten og det har alltid fungert. Men jeg har "Nei til uadressert reklame" på postkassen og får kun adressert post.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...